Komisja Rewizyjna badała działania Straży Miejskiej w Skawinie. Co z tego wynikło?

0001aJak pisaliśmy kilka dni temu, Komisja Rewizyjna miała skontrolować działania Straży Miejskiej w Skawinie (zobacz tutaj). 15 lutego 2016 r. odbyło się posiedzenie zespołu kontrolnego Komisji Rewizyjnej, na którym komisja zapoznała się z dokumentami przedstawionymi jej przez SM. Dokumenty te to m.in. sprawozdanie z działalności SM za ubiegły rok, sprawozdanie przekazane Komendantowi Wojewódzkiemu Policji (etaty, wyposażenie, wyniki), protokół kontroli okresowej przeprowadzonej przez KWP i plan działania na rok 2016.

Z protokołu wynika jednak niewiele – zobacz protokół.

Jak napisano, Komisja Rewizyjna na posiedzeniu dowiedziała się, w których godzinach pracuje skawińska straż miejska, ile ma etatów, ile miała interwencji i jakiego rodzaju, oraz ile odbyła spotkań z uczniami w szkołach.

Nie załączono natomiast informacji (załączników), o których mowa wyżej.

Nie ma danych na temat kontroli posesji odnośnie palenia śmieciami (i czy w ogóle były?), nie ma informacji dotyczącej sprawozdania złożonego dla KWP, co się w nim znalazło, jaka jest jego treść? Brak informacji o protokole kontroli okresowej w SM, co się w nim znajduje, czego dotyczy; nie znajdziemy w protokole z komisji też żadnych wiadomości na temat planu działania SM na rok 2016, o czym była mowa na posiedzeniu.

Mieszkańcy nie mogą dowiedzieć się żadnych konkretów. W protokole komisji jest mowa o różnego rodzaju dokumentach, ale się ich nie załącza ani nie podaje ich treści.

Poza tym z protokołu nie wynika by odbyła się jakakolwiek dyskusja, debata, wymiana zdań ze strony radnych. Czyżby nikt nie zabrał głosu?

Protokół okazuje się być niedokładny i niepełny.

Na marginesie też zaznaczamy, że protokół został umieszczony w BIP w wersji niezdatnej do odczytu maszynowego (obrazek/fotografia PDF). W treści takiego skanu nie można zaznaczyć liter i wyrazów, a zatem nie odczyta go czytnik, z którego korzystają osoby niewidome. Poza tym nikt nie ma możliwości kopiowania poszczególnych fragmentów tekstu, ani jego przeszukiwania po frazach.

Jest to niezgodne z wytycznymi WCAG 2.0. /Tak stanowi rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z 12 kwietnia 2012 r. Dotyczy ono serwisów publicznych w rozumieniu ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne./

A trzeba podkreślić, że protokołów jak i innych dokumentów w BIP Gminy Skawina w takiej formie jest mnóstwo. Pytanie: kiedy zostaną poprawione?

A jak wygląda dokładnie przedmiotowy protokół z komisji rewizyjnej, zobaczcie państwo sami.

0001a

0002a

 

Na plus – protokół ukazał się dość szybko w BIP, bo w 3 dni od dnia posiedzenia.

 

Źródło: Protokół nr 6/2016 Komisji Rewizyjnej z dnia 15 lutego 2016 r.

 

4 response to "Komisja Rewizyjna badała działania Straży Miejskiej w Skawinie. Co z tego wynikło?"

    • Przez: o ludzie Zamieszczono: 29 lutego 2016

      Uznaniowość na zasadzie?
      …po ilu pouczeniach np. za złe parkowanie jest nakładany mandat?
      Komendant odpowiedział, że trudno powiedzieć, bo dla jednego może to być to już po pierwszym wykroczeniu, a dla innych po 11, wszystko zależy od skali wykroczenia.
      Patrole
      …z jaką częstotliwością Straż Miejska patroluje teren Gminy?
      Komendant odpowiedział, że na zgłoszenie zawsze, bez zgłoszeń 2 razy w tygodniu.

  1. Przez: co to jest? Zamieszczono: 20 lutego 2016

    Same liczby które o niczym nie mówią, wylegitymowano 3205 podejrzanych. O co podejrzanych, picie w miejscu publicznym? Może to ciągle te same osoby nabijają statystykę. Ile mandatów za palenie śmieci w piecach? A może udało się złapać choć jednego podpalacza traw?
    Ten protokół to żadna informacja dla podatników.

    • Przez: zezon Zamieszczono: 20 lutego 2016

      jaki protokolant,taki protokół i cudów nie ma co oczekiwać. Ale chyba mają spór bo w sprawie protokołów z kontroli, „interweniował” Przewodniczący Rady Miejskiej. Początek w protokole nr 2 a finał w nr 5. Ciekawe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *