Małopolska kolej – zmiany

traintracks-901250-mWięcej połączeń kolejowych w Małopolsce, przywrócenie zawieszonych dotąd linii – to najważniejsze zmiany w nowym kolejowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 13 grudnia 2015 r. O szczegółach poinformował w czwartek dziennikarzy marszałek Marek Sowa.

– Po blisko dwóch miesiącach negocjacji udało się nam finalnie zakończyć negocjacje w sprawie przyszłorocznego rozkładu pociągów. Już wiemy, że ustalone zmiany sprawią, że praca przewozowa wzrośnie o 5 procent w porównaniu do tego roku – mówił podczas czwartkowej konferencji prasowej marszałek Marek Sowa.

Zgodnie z nowym rozkładem Przewozy Regionalne będą obsługiwać następujące linie:
•    Kielce – Sędziszów – Olkusz – Katowice: 6 pociągów
•    Kraków – Miechów – Sędziszów – Kielce: 8 pociągów
•    Kraków – Tarnów – Rzeszów: 37 pociągów
•    Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica: 16 pociągów
•    Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane: 17 pociągów (o 2 więcej)
•    Kraków – Wadowice – Bielsko Biała: 15 pociągów (o 2 więcej)
•    Kraków – Trzebinia – Katowice: 14 pociągów
•    Kraków – Trzebinia – Oświęcim: 39 pociągów
•    Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim: 8 pociągów

Koleje Małopolskie będą z kolei wozić pasażerów na liniach:
•   Kraków Balice – Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia: 83 pociągi w tym 66 bezpośrednich pociągów relacji Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Balice
•    Kraków – Miechów/Sędziszów: 26 pociągów (przejętych od Przewozów Regionalnych)

Natomiast Koleje Śląskie:
•    Katowice – Oświęcim: 14 pociągów

W budżecie Województwa Małopolskiego na 2016 rok zostanie zagwarantowana kwota w wysokości 93 804 268 zł, w tym dla Przewozów Regionalnych 80 mln zł, dla Kolei Małopolskich 13,5 mln zł, a dla Kolei Śląskich – 0,3 mln zł.

W nowym rozkładzie jazdy – po trzech latach przerwy – zostanie przywrócone połączenie na linii Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim. Trasę będą obsługiwać 8 pociągów, a godziny kursowania zostaną skonsultowane z samorządami lokalnymi tak, aby najlepiej odpowiadały na potrzeby mieszkańców. Ta inicjatywa pokazuje, że pomimo niskiej rentowności linii przed zawieszeniem połączeń, współpraca i determinacja samorządów lokalnych przynosi dobre efekty.

Ponadto Województwo Małopolskie wystąpiło do Przewozów Regionalnych z propozycją przedstawienia warunków zakupu zorganizowanej części małopolskiego oddziału przedsiębiorstwa Przewozy Regionalne sp. z o.o.

Źródło:
malopolskie.pl

5 response to "Małopolska kolej – zmiany"

    • Przez: dominik Zamieszczono: 27 czerwca 2015

      obwodnica Skawiny (etap IV i V) to połączenie z drogą wojewódzką 953 może o to chodziło

      • Przez: Janek Zamieszczono: 27 czerwca 2015

        raczej nie ponieważ te 2 ostatnie odcinki IV V miały się kończyć za awaryjnym przy Hurtowni Rzepisko. Czas pokaże co to będzie dalej…

  1. Przez: po Zamieszczono: 26 czerwca 2015

    Co na takie zmiany Pan Jacek Krupa który twierdził, że pasażerskie przewozy na linii do Oświęcimia to marnotrawstwo pieniędzy. Może niech się wywiążą z obietnic dokończenia “obwodnicy” bo więcej pociągów to większe korki na przejazdach.

  2. Przez: czytelnik Zamieszczono: 25 czerwca 2015

    Obietnice przedwyborcze Pana Marszałka? W 2015 może już nie być zajmować tego stanowiska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *