Małopolska kolej – zmiany
Więcej połączeń kolejowych w Małopolsce, przywrócenie zawieszonych dotąd linii – to najważniejsze zmiany w nowym kolejowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 13 grudnia 2015 r. O szczegółach poinformował w czwartek dziennikarzy marszałek Marek Sowa.
– Po blisko dwóch miesiącach negocjacji udało się nam finalnie zakończyć negocjacje w sprawie przyszłorocznego rozkładu pociągów. Już wiemy, że ustalone zmiany sprawią, że praca przewozowa wzrośnie o 5 procent w porównaniu do tego roku – mówił podczas czwartkowej konferencji prasowej marszałek Marek Sowa.
Zgodnie z nowym rozkładem Przewozy Regionalne będą obsługiwać następujące linie:
• Kielce – Sędziszów – Olkusz – Katowice: 6 pociągów
• Kraków – Miechów – Sędziszów – Kielce: 8 pociągów
• Kraków – Tarnów – Rzeszów: 37 pociągów
• Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica: 16 pociągów
• Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane: 17 pociągów (o 2 więcej)
• Kraków – Wadowice – Bielsko Biała: 15 pociągów (o 2 więcej)
• Kraków – Trzebinia – Katowice: 14 pociągów
• Kraków – Trzebinia – Oświęcim: 39 pociągów
• Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim: 8 pociągów
Koleje Małopolskie będą z kolei wozić pasażerów na liniach:
• Kraków Balice – Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia: 83 pociągi w tym 66 bezpośrednich pociągów relacji Wieliczka Rynek-Kopalnia – Kraków Balice
• Kraków – Miechów/Sędziszów: 26 pociągów (przejętych od Przewozów Regionalnych)
Natomiast Koleje Śląskie:
• Katowice – Oświęcim: 14 pociągów
W budżecie Województwa Małopolskiego na 2016 rok zostanie zagwarantowana kwota w wysokości 93 804 268 zł, w tym dla Przewozów Regionalnych 80 mln zł, dla Kolei Małopolskich 13,5 mln zł, a dla Kolei Śląskich – 0,3 mln zł.
W nowym rozkładzie jazdy – po trzech latach przerwy – zostanie przywrócone połączenie na linii Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim. Trasę będą obsługiwać 8 pociągów, a godziny kursowania zostaną skonsultowane z samorządami lokalnymi tak, aby najlepiej odpowiadały na potrzeby mieszkańców. Ta inicjatywa pokazuje, że pomimo niskiej rentowności linii przed zawieszeniem połączeń, współpraca i determinacja samorządów lokalnych przynosi dobre efekty.
Ponadto Województwo Małopolskie wystąpiło do Przewozów Regionalnych z propozycją przedstawienia warunków zakupu zorganizowanej części małopolskiego oddziału przedsiębiorstwa Przewozy Regionalne sp. z o.o.
Źródło:
malopolskie.pl
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/malopolskie-drogowe-wyzwania-nowego-zarzadu-wojewodztwa-47143.html
Z tego artykułu wynika że budowa obwodnicy już nie jest priorytetem i jest na liście rezerwowej z małym ale… budowa obwodnicy Skawiny lub Gorlic
obwodnica Skawiny (etap IV i V) to połączenie z drogą wojewódzką 953 może o to chodziło
raczej nie ponieważ te 2 ostatnie odcinki IV V miały się kończyć za awaryjnym przy Hurtowni Rzepisko. Czas pokaże co to będzie dalej…
Co na takie zmiany Pan Jacek Krupa który twierdził, że pasażerskie przewozy na linii do Oświęcimia to marnotrawstwo pieniędzy. Może niech się wywiążą z obietnic dokończenia “obwodnicy” bo więcej pociągów to większe korki na przejazdach.
Obietnice przedwyborcze Pana Marszałka? W 2015 może już nie być zajmować tego stanowiska.