Obwodnica Skawiny Etap II – postępowanie przetargowe trwa…
Trwa przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku od ul. Energetyków do drogi krajowej nr 44 – Obwodnica Skawiny Etap II. Zamawiającym jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Poniżej przedstawiamy kilka szczegółów dotyczących ogłoszonego początkiem lipca 2015 r. postępowania przetargowego.
Zadanie polega na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych na odcinku od ul. Energetyków do drogi krajowej nr 44. Obwodnica Skawiny powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 953.
Wyciągi z ogłoszenia o zamówieniu (niestety, ale wbrew obowiązującym standardom WCAG 2.0 udostępniono je w BIP w wersji obrazkowej):
Jako główne kryterium określono cenę (waga 90%), drugim jest okres gwarancji i rękojmi (10%).
Termin składania ofert (po zmianie treści SIWZ) to 19 sierpnia 2015 r.
Termin realizacji zadania ustalono najpóźniej do dnia 31 października 2017 roku.
Jeśli na tę inwestycję nie zostaną przyznane środku pochodzące z Unii Europejskiej (MRPO), przewidywane jest unieważnienie postępowania.
Wedle dokumentacji wybrano wariant I realizacji zadania.
Fragment mapy terenowo-prawnej:
Pełna dokumentacja techniczna dostępna jest pod adresem: ftp://ftp.zdw.home.pl/wzp1/ZP%2068%20Obwodnica_Skawiny
Źródło:
BIP ZDW w Krakowie
f. Budowa/przebudowa chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych. W miastach buduje się drogi dla rowerów nie ścieżki rowerowe. Jeśli Skawina jest miastem to pora na zmianę nazewnictwa i budowę pierwszego metra drogi dla rowerów DDR.
Przed wyborami obiecuje się nie takie rzeczy jak kawałek drogi dojazdowej do stref. Nazywanie tego czegoś obwodnicą to spore nadużycie.
Czegoś nie rozumiem.Rok temu, na otwarciu 2 i 3 odcinka obwodnicy, pan Krupa gwarantował, że w 2015r. ruszy budowa kolejnych odcinków obwodnicy, że juz pieniądze są itd., a tu wychodzi, że dopiero przetarg jest w toku, więc pewnie budowa ( jak wszystko dobrze pójdzie ) ruszy w przyszłym roku. Także pieniędzy też pewnie jeszcze nie ma.
…Przedstawiciel biura projektowego z Bielska-Białej przedstawił trzy planowane warianty obwodnicy Skawiny, czerwony, niebieski i zielony…
I-czerwony, II niebieski, III zielony.
Czy obecny vice burmistrz a radny w poprzedniej kadencji dalej obstaje przy budowie ekranów szpecących krajobraz?
…Jeśli na tę inwestycję nie zostaną przyznane środku pochodzące z Unii Europejskiej (MRPO), przewidywane jest unieważnienie postępowania… tłustym drukiem zaznaczyć 🙂 Poleżą dokumenty w szafach urzędów, będą tematem kolejnych obietnic wyborczych.
Może viaTOLL na DK44 by ulżyć mieszkańcom wiosek i miasta, zawsze o parę ciężarówek mniej. Zmiana przyzwyczajeń mieszkańców i dobra komunikacja zbiorowa zamiast kolejnych kilometrów dróg. W tym roku odbywa się liczenie pojazdów na drogach krajowych, tranzyt to około 30% pojazdów reszta to wytwór własny.
…Wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją…Jeśli drogę poprowadzi się przez las to znikną hektary tego lasu (tysiące drzew i krzewów), z czasem kolejne tysiące bo będą kolidować z inwestycjami dla przemysłu, handlu. Czy ktoś policzył ile tysięcy drzew zostanie wycięte w zależności od wybranego wariantu poprowadzenia drogi potocznie zwanej obwodnicą. Dla decydentów to samosiejki czasem układające się w rzędy jak w przypadku lasu obok byłej huty. W 2012 wycięto prawie 4 tysiące – raport NIK. http://www.nik.gov.pl/plik/id,8032,vp,10053.pdf
Ta droga niewiele pomoże na skawińskie korki, namacalny dowód to to co mamy obecnie.
Ta droga nie jest na skawińskie korki, a lepszy dojazd dla wyjeżdżających z Krakowa w kierunku Oświęcimia.
Szkoda tylko, że przez brak Viatolla tą drogą jechać się nie da – wystarczy jeden przeciążony TIR i czas dojazdu do Oświęcimia wzrasta o 20 minut, bo po ostatnim malowaniu linii ciągłych wyprzedzić nie ma gdzie.