Obwodnica Skawiny w budowie – ZDJĘCIA z 1 października 2014 r.

___26Zapraszamy do obejrzenia nowych zdjęć z budowy obwodnicy Skawiny, dzięki którym możecie się Państwo przyjrzeć postępom prac na obwodnicy w ostatnich tygodniach. Fotografie (oraz opisy do nich) zostały wykonane dnia 1 października 2014 r. a ich autorem jest internauta Dorian Wolski, który wyraził zgodę na publikację na naszym portalu. Poniżej prezentujemy również nadesłany z UMiG Skawina harmonogram prac na miesiące lipiec-wrzesień 2014 r. Do zakończenia budowy obwodnicy zostało już nieco mniej niż 60 dni.

Harmonogram prac na lipiec-wrzesień 2014 obejmował:

– roboty przy wzmocnieniu podłoża dróg,

– roboty przy mostach nad p.Rzepnik i nad rz. Skawinką,

– roboty przy uszczelnieniu obwałowania i ubezpieczeniu rz. Skawinki,

– roboty przy odwodnieniu dróg i rowach melioracyjnych, przy ekranach akustycznych i oświetleniu drogowym.

Termin zakończenia robót do 30.11.2014 r. – po którym nastąpią czynności odbioru i procedura dopuszczenia do użytkowania. Przekazanie do użytkowania planowane jest na luty 2015 r. (jeśli warunki pogodowe nie uniemożliwią w/w czynności).

Obwodnica Skawiny w budowie, stan na dzień 1 października 2014 r. (zdjęcia i opisy autorstwa Doriana Wolskiego):

1. Kierunek Oświęcim. Początek kontraktu:

___01

2. Kierunek Oświęcim. Początek kontraktu. Jezdnia wciąż w warstwie wiążącej natomiast CPR już w podbudowie pod asfalt:

___02

3. Kierunek Oświęcim:

___03

4. Kierunek Kraków:

___04

5. Kierunek Oświęcim:

___05

6. Kierunek Oświęcim. Na moście na potoku Rzepik rozłożono asfalt twardolany:

___06

7. Kierunek Oświęcim:

___07

8. Kierunek Kraków:

___08

9. Kierunek Kraków. Miejscami uporządkowano już teren.

___09

10. Kierunek Kraków. Miejscami pojawiły się osobne maszty pod oświetlenie CPRu.

___10

11. Kierunek Oświęcim. Miejsce w którym CPR na krótkim odcinku przebiega przed ekranami akustycznymi.

___11

12. Kierunek Kraków.

___12

13. Kierunek Oświęcim.

___13

14. Kierunek Kraków. Front robót przy CPR.

___14

15. Kierunek Oświęcim.

___15

16. Zlikwidowano tymczasowy przejazd przez drogę.

___16

17. Kierunek Oświęcim. Najazd na most na rzece Skawince. Miejsce wylotu łącznic z ulicą Tyniecką. Na nasypie będzie niebawem układana ostatnia warstwa kruszywa pod podbudowę asfaltową.

___17

18. Kierunek Oświęcim. Połączenie CPR z drogą lokalną na poziomie ulicy Tynieckiej, o którym pisałem jakiś czas temu. Będzie tu można zjechać rowerem bez walki ze schodami przyobiektowymi.

___18

19. Kierunek Kraków. Droga lokalna.

___19

20. Kierunek Kraków. Jezdnia główna.

___20

21. Rondo w ciągu ulicy Tynieckiej.

___21

22. Widok na most na rzece Skawince. Pod mostem trwają prace porządkowe przy zagospodarowaniu terenu.

___22

23. Kierunek Kraków. Nasyp od strony Oświęcimia. Zabetonowano płytę przejściową. Mimo dość późnej godziny trwały również prace przy zbrojeniu kap chodnikowych na płycie mostu.

___23

24. Kierunek Oświęcim. Odcinek od mostu do ul. Energetyków w warstwie wiążącej.

___24

25. Kierunek Kraków. Zamontowano też maszty pod latarnie jednak śladu CPRu po tej stronie rzeki póki co brak.

___25

26. Kierunek Oświęcim.

___26

27. Kierunek Kraków.

___27

28. Kierunek Oświęcim. Budowa ronda w ciągu ul. Energetyków.

___28

29. Kierunek Kraków. Widok z ronda.

___29

30. Ulica Energetyków.

___30

31. Rondo w ciągu ul. Energetyków.

___31

32. Na koniec spojrzenie w przyszłość. Kierunek Oświęcim. Widok w kierunku projektowanego IV odcinka obwodnicy.

___32

3 response to "Obwodnica Skawiny w budowie – ZDJĘCIA z 1 października 2014 r."

  1. Przez: Bartko Zamieszczono: 16 października 2014

    A dlaczego tak długo “czynności odbioru”. Prawie trzy miesiące? Ludzie co Wy tam będziecie robić. Chyba każdy milimetr pod mikroskopem będziecie sprawdzać. A co będzie jak zostanie odebrana, a później wyjdą pęknięcia. Czy ktoś z odbierających będzie za to odpowiadał imiennie.

  2. Przez: usterka nr 11 Zamieszczono: 3 października 2014

    Latarnie przy drodze super, zwłaszcza te na zakrętach. Dadzą pracę elektrykom, blacharzom, lakiernikom.
    Ciekawie będzie wyglądało odśnieżanie na odcinkach gdzie postawiono ekrany.
    Brakuje jeszcze barier energochłonnych, będą potrzebne w wielu miejscach.

  3. Przez: komentarz 1 Zamieszczono: 2 października 2014

    12. Kierunek Kraków
    Tutaj projektant CPR dał upust fantazji, zapewne ma własne standardy bezpieczeństwa. Wstawi się znak uwaga piesi, 5km/h, progi spowalniające rowerzystów i rolkarzy. Słupy oświetleniowe w odległości 25 cm, mogło być gorzej na przykład środkiem ciągu, ale tam chyba kanalizacja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *