Obwodnica Skawiny w budowie – ZDJĘCIA z 1 października 2014 r.
Zapraszamy do obejrzenia nowych zdjęć z budowy obwodnicy Skawiny, dzięki którym możecie się Państwo przyjrzeć postępom prac na obwodnicy w ostatnich tygodniach. Fotografie (oraz opisy do nich) zostały wykonane dnia 1 października 2014 r. a ich autorem jest internauta Dorian Wolski, który wyraził zgodę na publikację na naszym portalu. Poniżej prezentujemy również nadesłany z UMiG Skawina harmonogram prac na miesiące lipiec-wrzesień 2014 r. Do zakończenia budowy obwodnicy zostało już nieco mniej niż 60 dni.
Harmonogram prac na lipiec-wrzesień 2014 obejmował:
– roboty przy wzmocnieniu podłoża dróg,
– roboty przy mostach nad p.Rzepnik i nad rz. Skawinką,
– roboty przy uszczelnieniu obwałowania i ubezpieczeniu rz. Skawinki,
– roboty przy odwodnieniu dróg i rowach melioracyjnych, przy ekranach akustycznych i oświetleniu drogowym.
Termin zakończenia robót do 30.11.2014 r. – po którym nastąpią czynności odbioru i procedura dopuszczenia do użytkowania. Przekazanie do użytkowania planowane jest na luty 2015 r. (jeśli warunki pogodowe nie uniemożliwią w/w czynności).
Obwodnica Skawiny w budowie, stan na dzień 1 października 2014 r. (zdjęcia i opisy autorstwa Doriana Wolskiego):
1. Kierunek Oświęcim. Początek kontraktu:
2. Kierunek Oświęcim. Początek kontraktu. Jezdnia wciąż w warstwie wiążącej natomiast CPR już w podbudowie pod asfalt:
3. Kierunek Oświęcim:
4. Kierunek Kraków:
5. Kierunek Oświęcim:
6. Kierunek Oświęcim. Na moście na potoku Rzepik rozłożono asfalt twardolany:
7. Kierunek Oświęcim:
8. Kierunek Kraków:
9. Kierunek Kraków. Miejscami uporządkowano już teren.
10. Kierunek Kraków. Miejscami pojawiły się osobne maszty pod oświetlenie CPRu.
11. Kierunek Oświęcim. Miejsce w którym CPR na krótkim odcinku przebiega przed ekranami akustycznymi.
12. Kierunek Kraków.
13. Kierunek Oświęcim.
14. Kierunek Kraków. Front robót przy CPR.
15. Kierunek Oświęcim.
16. Zlikwidowano tymczasowy przejazd przez drogę.
17. Kierunek Oświęcim. Najazd na most na rzece Skawince. Miejsce wylotu łącznic z ulicą Tyniecką. Na nasypie będzie niebawem układana ostatnia warstwa kruszywa pod podbudowę asfaltową.
18. Kierunek Oświęcim. Połączenie CPR z drogą lokalną na poziomie ulicy Tynieckiej, o którym pisałem jakiś czas temu. Będzie tu można zjechać rowerem bez walki ze schodami przyobiektowymi.
19. Kierunek Kraków. Droga lokalna.
20. Kierunek Kraków. Jezdnia główna.
21. Rondo w ciągu ulicy Tynieckiej.
22. Widok na most na rzece Skawince. Pod mostem trwają prace porządkowe przy zagospodarowaniu terenu.
23. Kierunek Kraków. Nasyp od strony Oświęcimia. Zabetonowano płytę przejściową. Mimo dość późnej godziny trwały również prace przy zbrojeniu kap chodnikowych na płycie mostu.
24. Kierunek Oświęcim. Odcinek od mostu do ul. Energetyków w warstwie wiążącej.
25. Kierunek Kraków. Zamontowano też maszty pod latarnie jednak śladu CPRu po tej stronie rzeki póki co brak.
26. Kierunek Oświęcim.
27. Kierunek Kraków.
28. Kierunek Oświęcim. Budowa ronda w ciągu ul. Energetyków.
29. Kierunek Kraków. Widok z ronda.
30. Ulica Energetyków.
31. Rondo w ciągu ul. Energetyków.
32. Na koniec spojrzenie w przyszłość. Kierunek Oświęcim. Widok w kierunku projektowanego IV odcinka obwodnicy.
—
A dlaczego tak długo “czynności odbioru”. Prawie trzy miesiące? Ludzie co Wy tam będziecie robić. Chyba każdy milimetr pod mikroskopem będziecie sprawdzać. A co będzie jak zostanie odebrana, a później wyjdą pęknięcia. Czy ktoś z odbierających będzie za to odpowiadał imiennie.
Latarnie przy drodze super, zwłaszcza te na zakrętach. Dadzą pracę elektrykom, blacharzom, lakiernikom.
Ciekawie będzie wyglądało odśnieżanie na odcinkach gdzie postawiono ekrany.
Brakuje jeszcze barier energochłonnych, będą potrzebne w wielu miejscach.
12. Kierunek Kraków
Tutaj projektant CPR dał upust fantazji, zapewne ma własne standardy bezpieczeństwa. Wstawi się znak uwaga piesi, 5km/h, progi spowalniające rowerzystów i rolkarzy. Słupy oświetleniowe w odległości 25 cm, mogło być gorzej na przykład środkiem ciągu, ale tam chyba kanalizacja.