Obwodnica Skawiny zostanie dokończona nie w 2017 r. a jednak końcem 2018 r.
W poniedziałek, 13 czerwca 2016 r., w sali obrad skawińskiego Ratusza odbyła się konferencja prasowa ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka w sprawie budowy obwodnicy Skawiny. W trakcie spotkania padło zapewnienie, że inwestycja ta wraz z rondem przy ul. Krakowskiej zostanie ukończona w 2018 r.
W konferencji obok ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka udział wzięli przedstawiciele władz rządowych i samorządowych: Wicewojewoda Małopolski Piotr Ćwik, wicestarosta Powiatu Krakowskiego Wojciech Pałka, członek zarządu Powiatu Krakowskiego Arkadiusz Wrzoszczyk, burmistrz miasta i gminy Skawina Paweł Kolasa oraz zastępca burmistrza miasta i gminy Skawina Norbert Rzepisko, a także dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński.
Podczas spotkania minister Andrzej Adamczyk złożył podpis na programie inwestycyjnym dla ostatnich etapów budowy obwodnicy Skawiny i połączenia jej wylotów do DK44 – odpowiednio: w ciągu ul. Krakowskiej i Piłsudskiego. – Tą decyzją kończymy działania inwestycyjne na drodze krajowej nr 44 w zachodniej części aglomeracji krakowskiej. To nie jest inwestycja tylko dla Skawiny, ale też setek tysięcy podróżujących tą drogą; to jedna z bardziej obciążonych tras w Małopolsce – podkreślał.
Minister Adamczyk zaznaczył również, że w budżecie państwa zarezerwowane są nie tylko środki na dokończenie budowy obwodnicy Skawiny, ale także na budowę ronda turbinowego na skrzyżowaniu obwodnicy Skawiny i ulicy Krakowskiej (w ciągu DK44). Co ważne potwierdził także informację, że zabezpieczone są środki na budowę chodników przy drodze krajowej na odcinku przebiegającym przez Gminę Skawina. Aktualnie trwają prace projektowe na tym zadaniu.
Za realizację zadania, którego wartość jest szacowana na 60 mln zł, będzie odpowiadać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. – W drugiej połowie przyszłego roku zadanie powinno uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a oddanie drogi do użytku jest planowane na koniec 2018 r. Budowana będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” – mówił dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński.
W załączeniu przedstawiamy Państwu koncepcję budowy ronda.
Więcej informacji: KLIKNIJ TUTAJ.
Raport o obwodnicy: KLIKNIJ TUTAJ.
Źródło: PSW / Gmina Skawina
Załączniki:
Początkowo planowano, że inwestycja będzie realizowana ze środków Samorządu Województwa Małopolskiego, przez Zarząd Dróg Wojewódzkich (zobacz: TUTAJ). W marcu 2016 r. została podpisana umowa z jej wykonawcą, na którego wybrano konsorcjum pod przewodnictwem firmy Vistal Gdynia (zobacz: W 2017 roku powstanie kolejny odcinek obwodnicy. Umowa z Wykonawcą podpisana).
Wskazywano, że obwodnica powstanie do jesieni 2017 roku, jednakże kolejne wiadomości, które zaczęły napływać do naszej redakcji dotyczyły ewentualnego unieważnienia przetargu na budowę obwodnicy.
13 stycznia 2016 r. zapytaliśmy Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie czy termin budowy dalszego ciągu obwodnicy Skawiny do 2017 roku, jak to było planowane, jest w jakikolwiek sposób zagrożony?
AKTUALIZACJA (17 czerwca 2016 r.):
Przyszła odpowiedź z Ministerstwa:
Naszą korespondencję, w tym odpowiedzi pisemne z ZDW w Krakowie, GDDKiA oraz Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa możecie Państwo prześledzić w artykule: Szybka budowa dalszego odcinka obwodnicy Skawiny pod znakiem zapytania [AKTUALIZACJA].
Fot. Minister Andrzej Adamczyk podpisał Program inwestycyjny dla budowy
obwodnicy Skawiny – odc. IV i V wraz z podłączeniem obwodnicy do dk 44
Źródło: Urząd Miasta i Gminy w Skawinie
Fot. Minister Andrzej Adamczyk na konferencji prasowej, po uroczystym podpisaniu Programu
Źródło: Urząd Miasta i Gminy w Skawinie
Bo jak się za to zabierają tak nieogarnięci ludzie, jak nauczyciele rządzący Skawiną plus nieudacznik Krupa ( wg. którego słów sprzed 2 lat 3 i 4 odcinek obwodnicy właśnie powinien byc otwierany ), którzy tylko potrafią mówić a nie robić no to są taki klocki.
Życie szybko weryfikuje wizje decydentów. Kiedy przecinano wstęgę na drugim odcinku tej niby obwodnicy padały górnolotne zapewnienia o szczęściu jakiego doznają mieszkańcy i kierowcy. Od początku nieprzemyślane rozwiązania drogowe i komunikacyjne. Pierwszy odcinek bez sensownego połączenia z ul. Krakowską, wysokie krawężniki, brak ciągów pieszo-rowerowych, poboczy.
Błędem była budowa skrzyżowania z ul. S. Chmielka zamiast ronda, przy założeniu aktywizacji stref po obu stronach obwodnicy. Gigantyczne powierzchnie magazynowe wygenerują olbrzymi ruch pojazdów. Nie ma takiej możliwości by jedna droga obsłużyła ponad 200 hektarów nowych terenów przemysłowych, tranzyt i codzienne podróże mieszkańców gminy. W ostatnich pięciu latach ilość pojazdów na odcinku A4 wzrosła o 100%. Według danych GDDKiA na podstawie wykonanych pomiarów w Skawinie na DK44 nie przybyło samochodów przez ostatnie pięciolecie.
To ciągłe rozjeżdżanie się z prawdą nie służy prawie nikomu.
TVP
http://krakow.tvp.pl/25763816/obwodnica-skawiny-powstanie-do-konca-2018-roku
Obwodnica jest a jakoby jej nie było, bo to nie jest obwodnica tylko droga dojazdowa do stref. Z czasem gdy się zapełnią działki, już nawet tej funkcji nie udźwignie. Ciekawa jest ta wypowiedź odnośnie pierwszeństwa, jak będzie realizowane na rondzie? 🙂 Teraz na tym skrzyżowaniu pierwszeństwo ma większy. Tiry pojadą obwodnicą z pierwszeństwem a komunikacja miejska będzie stać na podporządkowanej. Zapomniałem za dwa lata wszyscy będą jeździć pociągami do Krakowa.
Szkoda, że ciężko dopatrzeć się tam chodników przy tym rondzie. Piesi będą na trzy razy przechodzić przez ulicę Krakowską. I tak planowana inwestycja grzebie możliwość połączenia Skawiny z Krakowem ciągami pieszo-rowerowymi. Rondo i co dalej światła, wąska Skotnicka i autostrada na Ruczaju. Co za różnica w którym miejsc będzie korek 🙂
To że będzie poślizg to było wiadomo od dawna. Ile czasu były przepychanki kto ma finansować inwestycje czy Województwo czy GDDKiA. Umowe z konsorjum na wykonanie podpisano bodajże w marcu br. Czekaliśmy tyle to można jeszcze troche poczekać myśle że jak jest wpisane zadanie jako rządowe to chyba sie nic nie wydarzy nieprzewidzianego. Ale jak wejdą na budowe to dopiero będzie raczej pewność tego zadania. Oby tak było 🙂