Ogłoszono przetarg na remont mostu w Skawinie na DK nr 44

_DSC_0264Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, prawie 80 letni most w Skawinie, na rzece Skawinka, w ciągu drogi krajowej nr 44 będzie remontowany. Jest w złym stanie technicznym i remont jest konieczny.  Dnia 30 stycznia 2015 r. ogłoszony został przetarg na wykonanie robót.

Dwuprzęsłowy most o długości prawie 74 m ma konstrukcję stalową, z dwoma betonowymi przyczółkami i betonowym filarem w  środku. Zbudowany został w 1936 roku. Jego stan techniczny jest już zły. Ekspertyza techniczna wykazała m.in., że pomost, wsporniki i belki stalowe są skorodowane , zniszczona jest powłoka antykorozyjna pomostu, izolacja nie chroni go w pełni przed penetracją wody i tworzą się stałe zawilgocenia oraz białe stalaktyty. Nawierzchnia chodników jest nierówna i spękana, a balustrady skorodowane.

W trakcie prac remontowych most wyłączony zostanie z ruchu. Opracowana będzie nowa organizacja ruchu na czas remontu. Rozpoczęcie prac przewidywane jest w kwietniu 2015 r.

Zakres remontu:

  • przekierowanie ruchu pieszego i kołowego oraz zamknięcie obiektu,
  • roboty przygotowawcze,
  • demontaż na czas robót remontowych oświetlenia z obiektu;
  • rozbiórka dojazdów oraz ścianek zaplecznych przyczółków wraz z górną częścią skrzydełek, zabezpieczenie urządzeń obcych na czas remontu,
  • rozbiórka żelbetowej płyty pomostu wraz z blachami nieckowymi,
  • rozbiórka płyty chodnikowej wraz z balustradą, zabezpieczenie sieci przed uszkodzeniem,
  • wymiana luźnych nitów na śruby sprężające
  • wymiana zdeformowanych i skorodowanych przewiązek,
  • wykonanie renowacji powłoki malarskiej konstrukcji stalowej (piaskowanie i malowanie konstrukcji) z zabezpieczeniem środowiska przed zanieczyszczeniem,
  • remont podpór przez iniekcję rys, powierzchniowe skucie betonu oraz torkretowanie,
  • wykonanie nowej płyty pomostu oraz płyty chodnikowej,
  • odbudowa ścianek zaplecznych oraz górnych części skrzydełek,
  • remont (oczyszczenie) systemu kanalizacji deszczowe na dojazdach do mostu oraz regulacja studzienek kanalizacyjnych,
  • odtworzenie nawierzchni na dojazdach (na długości wykopów roboczych),
  • odtworzenie skarp i umocnienia stożków przyczółkowych,
  • wykonanie wyposażenia na przęśle, krawężniki, konstrukcja nawierzchni, bariera, balustrada aluminiowa,
  • odtworzenie oświetlenia na obiekcie (2 lampy 150W w obudowie OUSC wraz z kablami YKX 2x25mm2)
  • uporządkowanie terenu i otwarcie obiektu dla ruchu.
  • rozbiórka dojazdów na długości wykopu roboczego za przyczółkami,
  • rozbiórka ścianek zaplecznych przyczółków wraz z górną częścią skrzydełek i balustradą,
  • powierzchniowe skucie betonu podpór na głębokość ~5cm,
  • rozbiórka wyposażenia na obiekcie – nawierzchnia, krawężniki, balustrada,
  • całkowita rozbiórka płyty pomostu wraz z blachami nieckowymi,
  • całkowita rozbiórka płyt chodnikowych,
  • usunięcie (wymiana) uszkodzonych i poluzowanych nitów,
  • usunięcie (wymiana) zdeformowanych przewiązek krzyżulców kratownicy.

___

Pełne informacje o przetargu można znaleźć na stronie GDDKiA Oddział Kraków: KLIKNIJ TUTAJ

Źródło:
GDDKiA / Oddział Kraków

4 response to "Ogłoszono przetarg na remont mostu w Skawinie na DK nr 44"

  1. Przez: viatoll Zamieszczono: 1 lutego 2015

    Nie jestem zwolennikiem poszerzania mostu dla samochodów z prostej przyczyny, to będzie zachęta dla kolejnych setek tirów do wybierania drogi przez centrum miasta. Tiry na autostradę, trzeba domagać się wprowadzenie opłat na jedynej prowadzącej ze śląska niepłatnej drodze – viaTOLL. System poboru opłat, ważenie ciężarówek i częste kontrole ITD to jest sposób na odciążenie miasta. Jedna bramka na moście kolejne w wioskach naszej gminy, które od dziesięcioleci nie mogą doprosić się chodników i poboczy.

  2. Przez: pieszy Zamieszczono: 31 stycznia 2015

    O pieszych myśli się teraz, jak ludzie mają przeprawić się przez rzekę. To bardzo typowe podejście GDDKiA obowiązujące na terenie naszej gminy.
    Jak sobie GDDKiA wyobraża przekierowanie ruchu pieszego, skoro od wiosek po most na rzece nie ma chodników i bezpiecznych poboczy. Zlikwidowano chodnik przy ul. Piłsudskiego i nikt sobie głowy nie zaprzątał odbudową, czemu nie ma chodników wzdłuż ul. Krakowskiej tam są i powstają osiedla mieszkaniowe.
    Może przekierują ruch pieszy na “obwodnicę” tak jak samochody i wszyscy spotkają się na ul. Energetyków piesi z samochodami na jezdni. Podczas takich inwestycji planuje się i stawia tymczasowe przeprawy dla pieszych, bo 5 km obejścia to godzina. W przypadku zaprowadzania dzieci do przedszkola to wręcz niemożliwe. Jeśli te kilkaset lub któryś tysiąc ludzi wsiądzie w samochód to kierowcy w mieście i na obwodnicy staną w korkach.

  3. Przez: trololo Zamieszczono: 30 stycznia 2015

    Mieszkańcy jak i kierowcy nadal mogą tylko pomarzyć o szerszym moście. Nadal nic się nie zmieni… nadal będą korki… nadal będą ciężarówki przejeżdżać wahadłowo i tworzyć korki… ogólnie jak było tak też i będzie … jedynie do 12 miesięcy mieszkańcom utrudni się życie!

    GRATULACJE!!!

    Również gratuluje zarządzenia stworzenia nowej dobrej nawierzchni asfaltowej na moście, którą teraz się zniszczy… kasa była to się szybko wydało, ale czy nie zbyt pochopnie? Asfalt położono po to żeby po roku go zniszczyć!? Popieram remonty nawierzchni asfaltowych … byłem bardzo zadowolony z tego że w końcu dziurawy most doczekał się nowej nawierzchni, ale nie na 1-2 lata… to KPINA!

    Może zacznijmy budować chodniki, za rok je niszczyć bo zaczniemy pod nimi budować kanalizację, następnie budować od nowa chodnik, a po roku znów przebudowywać kanalizacje bo np. jest niewystarczająca … i może znów nowy chodniczek… 🙂

    TROCHĘ LOGIKI I PRZEMYŚLENIA W PLANOWANIU INWESTYCJI! NIE ROZPIERNICZCIE POCHOPNIE NASZYCH WSPÓLNYCH PIENIĘDZY

    • Przez: Dominik Zamieszczono: 1 lutego 2015

      Zawsze jest szansa, że po remoncie most się rozsypie. To była solidna przedwojenna robota, wytrzymał przemarsz wojsk Układu Warszawskiego na Czechosłowację. Nitowany, teraz podobno ma być skręcany śrubami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *