Podpisanie Programu Inwestycyjnego dla obwodnicy Skawiny – oddanie do ruchu w maju 2018 r. (AKTUALIZACJA)
[AKTUALIZACJA 21. lutego 2018 r.] W poniedziałek 22 maja 2017 r. o godz. 11.00 w Skawinie, na rondzie ppor. Ułanów Karpackich Tomasza Skrzyńskiego – ul. Energetyków 2 , minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycyjny dla obwodnicy Skawiny. Chodzi o dostosowanie odcinka I obwodnicy Skawiny do parametrów drogi klasy GP.
Dostosowanie odcinka I obwodnicy Skawiny do parametrów drogi klasy GP zakończy cały proces inwestycyjny związany z budową obwodnicy Skawiny, która przebiegała etapami. Odcinek I wybudowany został przez miasto w 2006 r. Odcinki II i III, oddano do użytku w listopadzie 2014 r. Budowę IV i V odcinka obwodnicy Skawiny od ulicy Energetyków do włączenia do drogi krajowej nr 44 poprzez rondo czterowlotowe sfinansuje GDDKiA. Skrzyżowanie ul. Krakowskiej z I odcinkiem obwodnicy wymaga przebudowy na trójwlotowe rondo. Umowa z wykonawcą w systemie „projektuj i buduj” została podpisana przez GDDKiA w dniu 22.08.2016 r. Zakończenie robót i oddanie ronda do ruchu przewiduje się w maju 2018 r.
Dostosowanie I odcinka obwodnicy Skawiny do parametrów drogi krajowej klasy GP pozwoli finalnie na przełożenie ruchu z dotychczasowej dk 44 biegnącej przez środek miasta, na obwodnicę. W ten sposób centrum miasta zostanie odciążone z ruchu, poprawi się bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców. Według generalnego pomiaru ruchu wykonanego w 2015 r. dla Polski, drogą krajową nr 44 na odcinku Skawina – Kraków porusza się średnio 20 331 pojazdów na dobę. Dla Polski średni ruch wynosi 11 178 poj./dobę
Budowa obwodnicy Skawiny – odc. IV i V wraz z podłączeniem obwodnicy do dk 44
długość odcinka drogi jednojezdniowej wynosi 2,2 km
klasa techniczna drogi: GP
prędkość projektowa: 60 km/h
szerokość jezdni: 7,0 m
Inwestycja obejmuje:
– budowę IV i V odcinka obwodnicy Skawiny od ulicy Energetyków do włączenia do drogi krajowej nr 44 poprzez rondo czterowlotowe – realizowane na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie i finansowane przez GDDKiA na podstawie porozumienia z Zarządem Województwa Małopolskiego.
– przebudowę skrzyżowania i włączenie I odcinka wybudowanej obwodnicy do istniejącej dk 44 realizowanej w całości przez GDDKiA Oddział w Krakowie, w systemie „projektuj i buduj”. Wybudowany kilka lat wcześniej przez gminę Skawina I odcinek obwodnicy Skawiny, funkcjonujący dotychczas jako droga gminna jest podłączony do istniejącej dk 44 na zasadzie podporządkowania. Zmiana przebiegu dk 44 ( obwodnicą ) wymaga zmiany organizacji ruchu. Z przeprowadzonej analizy przyszłego ruchu w opracowanej koncepcji wynika, że niezbędne jest przebudowanie istniejącego skrzyżowania na rondo trójwlotowe. Umowa z wykonawcą w systemie P&B została podpisana w dniu 22.08.2016 r. Zakończenie robót i oddanie ronda do ruchu przewiduje się w maju 2018 r.
– dostosowanie wybudowanego przez miasto Skawina w 2006 roku I odcinka obwodnicy Skawina o długości 1,0 km do parametrów klasy GP (z uwagi na konieczność realizacji niezbędne są dodatkowe środki finansowe stąd podpisanie aneksu do Programu Inwestycyjnego):
Szacunkowy łączny koszt inwestycji: 65 789,5 tys. zł
AKTUALIZACJA (21. lutego 2018 r.):
Treść umowy udostępniona przez GDDKiA w Krakowie na dostosowanie wybudowanego przez miasto Skawina w 2006 roku I odcinka obwodnicy Skawina o długości 1,0 km do parametrów klasy GP:
Źródło:
GDDKiA / fot. Sławomir Trzeciak (Gmina Skawina – Facebook)
Na ZRID jeszcze poczekamy
Projekt nie został uzupełniony. Ustalono nowy termin usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym – do 28 lipca 2017
https://bip.malopolska.pl/muw,a,1326580,wojewoda-malopolski-zawiadamia-ze-po-rozpatrzeniu-wniosku-pelnomocnika-inwestora-z-23-maja-2017-r-zn.html
Trwa procedura uzyskania ZRID dla obwodnicy Skawiny
https://bip.malopolska.pl/muw,a,1301578,obwieszczenie-wojewody-malopolskiego-ze-zostalo-wszczete-postepowanie-administracyjne-w-sprawie-o-wy.html
Złożony projekt wymaga uzupełnienia
https://bip.malopolska.pl/muw,a,1305660,obwieszczenie-wojewody-malopolskiego-w-ktorym-zawiadami-ze-27-marca-2017-r-wydal-postanowienie-znak-.html
Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg na
Zarządzanie kontraktem i pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „OBWODNICA SKAWINY ETAP II – od ul. Energetyków do drogi krajowej nr 44”
https://www.zdw.krakow.pl/zamowienia-publiczne/ponizej-progow-unijnych.html?view=przetarg&id=3
Wszystkie oferty powyżej kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia.
https://www.zdw.krakow.pl/uzp/kjarzebinska/2017/04/270/protokol%20z%20otwarcia%20ofert.pdf
Oddanie ronda przy odcinku I do maja 2018 ale nie jest podane do kiedy oddanie IV i V odcinka??
“Za realizację zadania, którego wartość jest szacowana na 60 mln zł, będzie odpowiadać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. – W drugiej połowie przyszłego roku zadanie powinno uzyskać Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a oddanie drogi do użytku jest planowane na koniec 2018 r. Budowana będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” – mówił dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński.”
https://www.infoskawina.pl/obwodnica-skawiny-zostanie-dokonczona-2017-r-a-jednak-koncem-2018-r/