Badania ankietowe w ramach przygotowania „Planu Mobilności dla Gminy Skawina”

ViaVistula2W odpowiedzi na problemy transportowe występujące w naszej gminie władze samorządowe zleciły przygotowanie „Planu Mobilności dla Gminy Skawina”, który pozwoli na określenie zakresu działań, jakie należy podjąć, aby zwiększyć ilość mieszkańców korzystających z transportu publicznego.

Realizacja „Planu Mobilności…” pozwoli na zmniejszenie liczby podróży wykonywanych samochodem prywatnym na rzecz podróży transportem zbiorowym lub pojazdami przyjaznymi środowisku. Ważnym elementem tworzenia „Planów Mobilności…” są badania ankietowe, dlatego też w dniach 27 kwietnia – 11 maja 2015 r. na terenie Gminy Skawina ankieterzy firmy VIA VISTULA Franek i Sapoń Sp. J. będą przeprowadzali badania zachowań komunikacyjnych.

Ankieterzy będą pytać m.in. o to:

  • jak często i jakimi środkami transportu podróżujecie mieszkańcy do szkoły, pracy, itp.;
  • jakie preferencje i oczekiwania mają mieszkańcy w stosunku do transportu zbiorowego.

Wywiady zostaną przeprowadzone w losowo wybranych gospodarstwach domowych. Ankieter wyposażony w identyfikator odwiedzi Państwa miejsce zamieszkania i poprosi o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań. W celu zweryfikowania powyższych informacji lub tożsamości osób przeprowadzających ankiety prosimy o kontakt z przedstawicielem UMiG w Skawinie: Teresa Gładyś, tel.: 12 277 01 04. Dodatkowe pytania i sugestie prosimy kierować do Wykonawcy, na adres mailowy: biuro@viavistula.pl lub telefonicznie +48 606 692 570.

Osoba upoważniona do kontaktu: Tomasz Ożóg, Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Skawina, tel.: 12 277 01 04.

Źródło:
UMiG Skawina

6 response to "Badania ankietowe w ramach przygotowania „Planu Mobilności dla Gminy Skawina”"

  1. Przez: Janek Zamieszczono: 27 kwietnia 2015

    Komu i czemu ma służyć ta ankieta jak nasi szanowni urzędnicy i tak zrobią po swojemu jak to dotychczas robili. Rozmontowali komunikację zbiorową w sposób perfekcyjny, przypomne jeszcze nie tak dawno na linii 201 jeździły autobusy przegubowe kursów było uwaga 83 dziennie… Nawet przy utworzeniu linii 283 i nawet jak by chcieli podzielić na pół mogło być po 40 kursów inaczej to wygląda już. A jak jest każdy widzi 201- 22 kursy, 283 lepiej 33 kursy i jeszcze jedno może sie nie spodoba niektórym ale zabrałbym kursy na Czerwone maki z linii 253, 263 większość autobusów jedzie tą samą trasą po co mają jeździć stadami czy nie lepiej narazie zrobić przesiadke na pętli na Bukowskiej i na jednym bilecie jade np. Woli, czy z Radziszowa do krakowa a dołożyć kursy na 283 i niech jeździ częściej. Skoro tak zrobiono z 213 i 223 i mają przesiadkę w Skawinie. kończe bo i tak nie napisze wszystkiego bo sprawa jest poważna. Pozdrawiam

  2. Przez: czytelnik Zamieszczono: 26 kwietnia 2015

    Kto w Urzędzie MiG odpowiada za transport, również ten zbiorowy?
    Która z Komisji Rady Miejskiej na stałe, zajmuje się tematem transportu?
    Jakie preferencje mają decydenci w stosunku do transportu zbiorowego?
    Czy decydenci korzystają z transportu zbiorowego, busów, chodzą pieszo lub jeżdżą rowerem do pracy? Czy gotowi są w Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu przypadającego w tym roku od 16-22.09.2015, zrezygnować z jazdy samochodem, wprowadzić darmowe przejazdy komunikacją zbiorową w Europejskim Dniu bez Samochodu? Kiedy Skawina przyłączy się do miast które od lat biorą w tym udział?
    Z badań wynika, że niebagatelny wpływ na zmianę przyzwyczajeń mieszkańców, wyboru środka transportu mają zachowania decydentów i celebrytów.

    • Przez: Janek Zamieszczono: 27 kwietnia 2015

      W urzędzie nie ma raczej stanowiska takiego możliwe że ktoś ma przypisane na siłę a radzie zajmuje się tym Komisja infrastruktury wsi i rolnictwa więc praktycznie też nie ma. jak rozkłady jazdy układają sołtysi z kolegami no to jak ma być dobrze jak i tak pewnie nie jeżdżą komunikacją zbiorową.

  3. Przez: zrównoważony Zamieszczono: 25 kwietnia 2015

    …Wywiady zostaną przeprowadzone w losowo wybranych gospodarstwach domowych…
    Może lepiej zapytać pasażerów na przystanku autobusowym co sądzą i jakiego chcą transportu zbiorowego. Rowerzystów nawet nie trzeba pytać, sieć połączeń, wydzielone drogi dla rowerów DDR, CPR przy drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych, Tempo 30 w centrum miasta i na osiedlach. Piesi potrzebują chodników, wolnych od zaparkowanych samochodów i jeżdżących po nich rowerzystów.
    Kierowcy życzliwego sąsiada z którym wspólnie będą podróżować samochodem dzieląc się kosztami, szerokich dróg wolnych od rowerzystów i pieszych.
    Najlepszy Plan Mobilności będzie tylko bezużytecznym opracowaniem bez zdecydowanej postawy i determinacji decydentów, braku środków na jego realizację, zrozumienia tematu jak buduje się miasta i gminy przyjazne wszystkim mieszkańcom. Już najwyższy czas by miastem zajęli się urbaniści z wizją jak będzie wyglądać za kilka lat, bo inżynierowie drogownictwa już dokonali dzieła razem z planistami pod naciskiem lobby.

  4. Przez: grześ Zamieszczono: 25 kwietnia 2015

    Przez ostatnie kilkanaście lat decydenci rozmontowali dokładnie transport zbiorowy tnąc ilość kursów autobusowych, likwidując przewozy koleją. Dziś idea zrównoważonego transportu w naszej gminie wciąż tkwi w martwym punkcie. Wieloletnie zaniedbania doprowadziły do tego co mamy 500 samochodów na 1000 mieszkańców, zapchane drogi i wykluczenie paru tysięcy osób. Mieszkańcy wiosek odcięci od miasta skazani na korzystanie z czegoś co trudno nazwać transportem zbiorowym-busy lub posiadanie kilku samochodów w gospodarstwie domowym. Wyimaginowane godziny szczytu przewozów komunikacją autobusową, nikt nie pytał społeczeństwa o miejsce, cel podróży, czy kiedykolwiek społeczeństwo miało szeroką możliwość współpracy przy tworzeniu rozkładów jazdy. Dla urzędników tydzień pracy zaczyna się w poniedziałek, kończy w piątek. Soboty, niedziele dojazd do pracy na uczelnię, to koszmar dla znaczącej części społeczeństwa.

  5. Przez: cyklista Zamieszczono: 25 kwietnia 2015

    Ponieważ nie dojadę pociągiem, metrem, tramwajem, wybieram rower.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *