Będzie przebudowa ul. Krakowskiej i Pisary w Skawinie w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych?
W połowie kwietnia 2020 r. do Rady Miejskiej w Skawinie wpłynęła petycja dotycząca bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie przejścia dla pieszych na ul. Krakowskiej w Skawinie (na wysokości Osiedla Rzepnik). W petycji obywatel przedstawiając się jako doświadczony inżynier ruchu drogowego oraz osobę zaangażowaną w działalność społeczną, zadeklarował chęć pomocy zarówno na etapie opracowania jak i wdrażania rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego w tym miejscu. W petycji wskazuje, że montaż znaków ograniczenia prędkości do 40 km/h jest nie tylko nieprzemyślany, ale i nieprawidłowy, a w dodatku absolutnie niewystarczający. Co proponuje w zamian lub obok tych rozwiązań?
Mieszkaniec, by osiągnąć realną poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu, proponuje poprawić percepcję tego przejścia, zastosować lepsze oświetlenie, zmienić organizację ruchu, aby lepiej wyeksponować przejście i fizycznie wymusić ograniczenie prędkości pojazdów w jego rejonie, a w dalszej perspektywie – gdyby to nie przyniosło oczekiwanych efektów – zmienić geometrię drogi na tym odcinku przez jej lokalną przebudowę w oparciu o projekt budowlany.
Pełna treść petycji dostępna jest w BIP.
Jest tam również i odpowiedź na tę petycję, w której w uzasadnieniu wskazuje się na konieczność przebudowy ul. Krakowskiej zapewniające wydzielenie traktu dla pieszych, ścieżek rowerowych i jezdni dla samochodów czy motocykli.
Prezentujemy te dokumenty poniżej, zapraszając Państwa do zapoznania się z ich treścią.
Petycja z 13 kwietnia 2020 r.:
Odpowiedź Rady Miejskiej w Skawinie:
Źródło: BIP Gminy Skawina
Po oddaniu kolejnego odcinka obwodnicy, zapewne gmina “nabędzie” kolejne kilometry tym razem drogi wojewódzkiej. Dokładnie z takim samym wyposażeniem dla niechronionych użytkowników drogi. Asfaltowa równa nawierzchnia, rów dla pieszych w Rzozowie i przy ul. Hallerów.
Pięć kilometrów drogi niedoinwestowanej przez dekady. Kłopotliwy spadek którego nie dało się odrzucić, będzie to gminę sporo kosztować. Zlikwidowane chodniki przy ul. Piłsudskiego (z akceptacją Rady Miejskiej), brak chodników przy Krakowskiej, niedrożna kanalizacja, brak odwodnienie, beznadziejne oświetlenie. Trzydzieści lat samorządności, kilku włodarzy, setki radnych przez wszystkie te lata pozwoliło na to co jest. To będzie skarbonka bez dna.
“Składający petycję posiada stosowne wykształcenie i zawodowo wykonuje prace związane z wykonywaniem projektów w zakresie inżynierii ruchu drogowego w Krakowie”.
Bardzo dobra analiza przyczyn wypadków z udziałem pieszych na ul. Krakowskiej.
Jak to piszą niektórzy w komentarzach, Kraków to nie Skawina, nie będzie azylu dla pieszych, szykan, progów i innych elementów dyscyplinujących. Ma być święta przepustowość, dodatkowe pasy dla samochodów, piesi do rowu razem z rowerzystami.