Budowa ciągów pieszo-rowerowych w Skawinie zakończona w 99 procentach
Jak informuje Urząd Miasta i Gminy w Skawinie, mimo pandemii koronawirusa drogowcy nie zwalniają tempa przy budowie ciągów pieszo-rowerowych w Skawinie. Prace w mieście zakończyły się w 99 procentach. “Wokół rynku wytyczono też kontrapasy, które zwiększą bezpieczeństwo rowerzystów” – informuje w przesłanej notatce prasowej rzecznik prasowy Urzędu.
Dobiega końca budowa ciągów pieszo-rowerowych w gminie Skawina. W mieście drogowcy już zakończyli prace, teraz trwa wyznaczanie nowej organizacji ruchu. W Radziszowie inwestycję ukończono w ok. 30 procentach. Planowany termin zakończenia prac w mieście Skawina to 8 maja, w Radziszowie 31 lipca. Mimo trudnej sytuacji w kraju, na ten moment nic nie wskazuje na opóźnienia.
Jednym z elementów tworzenia infrastruktury dla pieszych i rowerzystów było wytyczenia kontrapasów wokół rynku. Od lat dochodziło tutaj do potrąceń pieszych przez kierowców samochodów. Powodem był brak widoczności przez często źle zaparkowane pojazdy. Dlatego część miejsc parkingowych została usunięta, a w ich miejscu pojawiły się kontrapasy dla rowerzystów. Budowa ciągów pieszo-rowerowych zakłada stworzenie 7-kilometrowej sieci ścieżek łączących Radziszów oraz osiedla w mieście Skawina. Te szerokie na 3 metry szlaki będą miały jeden wspólny cel – doprowadzenie mieszkańców do świeżo wyremontowanego dworca PKP.
Po uruchomieniu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, pociąg ma stać się szybkim “tramwajem” do Krakowa lub Wieliczki. Dzięki wygodnej infrastrukturze dla pieszych i rowerzystów, mieszkańcy gminy Skawina będą mieli alternatywę dla samochodów. Zmniejszy to korki, ilość kolizji oraz poprawi jakość powietrza.
Źródło: UMiG w Skawinie
Komentarz redakcyjny:
Pojawiły się również głosy, czy w Rynku od strony Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie nowy kontrapas dla rowerzystów nie spowoduje zagrożenia dla ich własnego bezpieczeństwa w trakcie – przede wszystkim – cofania samochodów z parkingu, które mogą zahaczyć o rowerzystę jadącego przylegającym do parkingu kontrapasem (poniżej zdjęcie naszego autorstwa).
Czas pokaże, czy są, i były to obawy na wyrost.
Jednakże przypominamy w tym miejscu kierowcom o obowiązkowym rozglądaniu się zarówno w lewo, jak i w prawo, przy wykonywaniu manewru cofania.
Czy ktoś sprawdzał jakość wykonania tych robót? Czy był już odbiór? 2-3 tygodnie temu, w momencie kiedy temperatura podskoczyła do około 20 stopni i był bardzo słoneczny dzień wszedłem na ścieżkę za przystankiem przy cmentarzu. Między płytami znajduje się czarna maź przypominająca wypływający lepik. Wszystko przykleiło mi się do butów i ciągnęło jak rozpuszczona guma do żucia. Aż strach pomyśleć co będzie jak będą prawdziwe upały
A mnie dzisiaj rozpędzony cyklista zepchnął z przejścia dla pieszych w Rynku, na tym własnie kontrpasie. Taka jego cyklistyczna kultura.
Chciałbym za jakiś czas poznać statystyki ilu rowerzystów faktycznie korzysta z nowych dróg wyłącznie dla nich, bo póki co widziałem rowerzystkę która jechała jezdnią zamiast nową drogą dla rowerów wzdłuż cmentarza. Zjechała z jezdni na wysokości skrzyżowania Popiełuszki ze Wspólną i dalej pojechała w stronę Krakowskiej chodnikiem (a przecież miała jeszcze kawałek DDR).
Miasto od roku było rozkopane w wielu miejscach, więc niech teraz ktoś z tego korzysta. Inaczej pieniądze wywalone w błoto żeby tylko zapewnić pozory ‘miasta dla rowerzystów’
Kierowcy muszą bardziej uważać szczególnie w rynku. Kontrapasy rowerowe nie są bezpieczne. Wie ktoś może kiedy otworzą drogę powiatową Borek Szlachecki- Rzozów? Miała być oddana z końcem marca, a tu nic.
Największym sukcesem będzie jednak ścieżka od ujścia Skawinki do Tynca z niej będą w dużej mierze korzystać mieszkańcy gminy i w końcu będzie miała sens kładka która powstała wcześniej była to kasa w błoto wyrzucona.
Nie wierze ze udało się doprowadzić do tej inwestycji
Największym sukcesem będzie budowa ścieżki rowerowej na wale do Tynca w newralgicznym miejscu gdzie jest skalisty teren, dzięki Burmistrzu ze działasz na wszystkich frontach