Ciąg dalszy obwodnicy Skawiny później, ale będzie

obwodnica skawiny
Pierwotnie zakładano, że dalszy odcinek obwodnicy Skawiny uda się wybudować do końca października 2017 rokuSzybka budowa dalszego odcinka obwodnicy Skawiny pod znakiem zapytania [AKTUALIZACJA]. Wiadomo już, że będą opóźnienia.

Na dzisiejszym spotkaniu w skawińskim Sokole przedstawicieli rządu, samorządu oraz biznesu wskazano przybliżony termin budowy dalszego odcinka obwodnicy Skawiny. Inwestorami będzie Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie. W ciągu tygodnia powinniśmy poznać więcej szczegółów.
Informacja o tym ukazała się dziś na profilu Facebook wiceburmistrza Skawiny Norberta Rzepisko:
 
„Podczas dzisiejszego spotkania w skawińskim Sokole, godz 17:00 przedstawicieli rządu – wicepremier Jarosław Gowin, wicewojewoda Piotr Ćwik, samorządu – marszałek Jacek Krupa, wicestarosta Wojciech Pałka z przedsiębiorcami z gminy Skawina zorganizowanego przez burmistrza MiG Skawina, MJK zapowiedział realizację obwodnicy do Rzozowa w ciągu najbliższych dwóch lat. Inwestorem odcinka do ul Piłsudskiego ma być GDDKiA a kolejnego Województwo Małopolskie. Poprowadzi inwestycje Zarząd Dróg Wojewódzkich. Potwierdzenie powinno ukazać się w ciągu tygodnia.”
 
__
Rzepisko_Skawina
 
Źródło: TUTAJ
Mamy nadzieję, że bardziej szczegółowa informacja dotycząca tej inwestycji znajdzie się również w BIP Gminy Skawina oraz na stronie internetowej gminy.
Mieszkańcy i osoby przejeżdżające przez miasto zastanawiają się również, czy jeśli zostanie wybudowana dalsza część obwodnicy, wpłynie to realnie na poprawę przejazdu przez teren Skawiny, zniweluje istniejące korki na obwodnicy i przy zjazdach na nią (wyjazdach z niej?):
[youtube_sc url=”https://www.youtube.com/watch?v=bmAJ-wUUj-0″]
Obecnie jest to faktycznie problem. Zwłaszcza w godzinach szczytu i w czasie przejazdu pociągu, gdzie szlabany – w tym i przejazd obwodnicą – zostają zamknięte.
 A tak wygląda przejazd pojazdów uprzywilejowanych przez pierwszą część obwodnicy Skawiny:
[youtube_sc url=”https://www.youtube.com/watch?v=_dNb7P5dBfo”]
Wypowiedź z jesieni 2014 r. kandydata na stanowisko burmistrza Skawiny Norberta Rzepisko na temat tego „Co dalej z obwodnicą Skawiny?”:
[youtube_sc url=”https://www.youtube.com/watch?v=iCHzmtwrX_g”]

11 response to "Ciąg dalszy obwodnicy Skawiny później, ale będzie"

    • Przez: długowieczny Zamieszczono: 27 lutego 2016

      Mota-Engil Central Europe S.A chwali się wykonaniem innowacyjnego odcinka obwodnicy. Wykorzystano długowieczny, „super wytrzymały asfalt” powstały w efekcie kilkuletnich prac badawczo, rozwojowych.
      Są już pierwsze dziury, asfalt pęka.

  1. Przez: M. Zamieszczono: 17 lutego 2016

    Wszystko fajnie, tylko przy otwarciu obwodnicy ( II i III odcinka ) w 2014 roku Krupa zapowiadał, że już są pieniądze i w 2015 roku będzie realizowany odcinek IV. Mamy 2016 rok i nic… dlatego Krupa to dla mnie nieudacznik nr 1. Wspomnieć również należy o niebezpiecznych wyjazdach na obwodnicę – chodzi o wyjazd z drogi prowadzącej od Valsir/Ferro ( ul.Stanisława Chmielka ) oraz o wyjeździe ze ślimaka koło Ronda im. Żołnierzy Niezłomnych ( szczególnie w lewo, w stronę Krakowa ). Naprawdę nie dało się tego inaczej rozwiązać? O skrzyżowaniu obwodnicy z DK44 nawet nie warto wspominać.

    • Przez: SB Zamieszczono: 19 lutego 2016

      Dało sie rozwiazać z pewnoscią wiazd w strone krakowa powinien być dodatkowym pasem rozpedzającym zamiast sciezki rowerowej (ewentualnie inaczej przeprojektować ją np. tunelem pod drogą) w koncu bezpieczenstwo najważniejsze
      a co do skrzyżowania ul.Stanisława Chmielka tam powinny być takie wysepki jak na zjeżdzie na Tyniecka własnie
      co nie usprawni moze wjazdu ale napewno zwiekszy bezpieczenstwo na tym skrzyżowaniu!! rondo na tak ruchliwym i tylko z jednej strony skrzyżowania nateżeniu ruchu nie wchodzi w gre napewno!!!

    • Przez: mpzp Zamieszczono: 23 lutego 2016

      A miało być tak pięknie. Bieda obwodnica nie załatwi żadnych spraw bo to zwyczajnie droga dojazdowa do stref. Im więcej tam zainstaluje się firm, tym trudniej będzie nią jeździć. Zapcha się całkowicie po połączeniu DK 44 z Rzozowem, tam kolejne dziesiątki hektarów ziemi czeka na inwestorów. Właściciele działek zarobią miliony na ich sprzedaży 🙂
      Taki jest Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, ktoś to przemyślał i przygotował.

  2. Przez: dk44 Zamieszczono: 16 lutego 2016

    Co z ciągami pieszo-rowerowymi przy DK 44? Władze się zmieniły podobno to ta sama opcja polityczna co miasta.

    • Przez: Niebezpieczna D44 Zamieszczono: 19 lutego 2016

      Ciągi pieszo – rowerowe mają to do siebie że ich budowa ciągnie się i ciągnąc będzie się dalej.Zapewniam jednak że politycy przypomną o nich przed następnymi wyborami.

  3. Przez: alee Zamieszczono: 15 lutego 2016

    W Wieliczce był ten sam problem dopóki nie zrobiono 4 pasów od autostrady do zjazdu na Wieliczkę i obwodnicę gdzie pasy się rozchodziły . Po tej rozbudowie problem znikł i nie zanosi się żeby były problemy z korkami przez długie lata. W Skawinie powinno się zrobić tak samo, albo dobudować drugi wiadukt albo na obecnym wygospodarować miejsce na czwarty pas i porobić ślimaki jeśli się da. A dziś się da wszystko. Chyba nie wszyscy inżynierzy wyjechali do Anglii choć patrząc na nasze drogi pełne zapadniętych studzienek można mieć wątpliwości

    • Przez: jarosław Zamieszczono: 15 lutego 2016

      Nie odtajniono jeszcze umowy z koncesjonariuszem A4. Kraków przerwał budowę autostrady Skawina na Ruczaju i nie sądzę by był zainteresowany poszerzeniem rzeki dla samochodów bo stworzy im to kolejne problemy. Chyba, że zainwestują w budowę parkingu w Sidzinie i przedłużą trasę tramwaju aż do autostrady.
      Wieliczka ma bardzo dobry transport zbiorowy, czego nie można powiedzieć o Skawinie.

  4. Przez: Janek Zamieszczono: 15 lutego 2016

    Filmy oddają wszystko tu nie ma nad czym dyskutować włączenie i Iodc to tragedia. Czy władza z ratusza myśli nad poprawą tego stanu czy nie można zlikwidować chociaż krawęzników i zrobić normalne pobocze?! Włączenie to marszałek mówił o rondzie i to by coś rozwiązało

    • Przez: korki na wieki Zamieszczono: 15 lutego 2016

      Moim zdaniem rondo nic nie zmieni, poza zmniejszeniem ilości poważnych wypadków. Wąskim gardłem będzie ul. Krakowska i Skotnicka. Dalsza budowa „obwodnicy” to uruchomienie kolejnych terenów inwestycyjnych, dodatkowe tysiące samochodów. Korek w stronę Krakowa będzie zaczynał się od zjazdu w ul. Tyniecką może nawet od ul. Energetyków.
      Do dwóch lat deweloperzy wcisną kolejne tysiące mieszkańców w pobliże DK 44, ruszy spopielarnia.
      Chciałbym się mylić w ocenie tego co czeka mieszkańców w najbliższych latach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *