Co wynikło z rozmów Vesuvius, Skawińskiego Alarmu Smogowego i Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie?

17 maja 2018 r., w siedzibie przedsiębiorstwa Vesuvius Poland, odbyło się spotkanie przedstawicieli: Skawińskiego Alarmu Smogowego, Vesuvius Poland oraz Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie w sprawie emisji zapachów / zanieczyszczeń. Wszelkie szczegółowe informacje w tym zakresie publikujemy poniżej.

Podczas spotkania przedstawiono problemy licznie zgłaszane przez zaniepokojonych mieszkańców dotyczące nieprzyjemnego zapachu stwierdzanego na terenie Skawiny oraz jego uciążliwości. Zaapelowano o pilne wdrożenie działań naprawczych celem eliminacji nieprawidłowości.

Przedstawiciele Vesuvius Poland zapewniali o zrozumieniu problemu i chęci jak najszybszego rozwiązania tej kwestii. Przedstawiono plan modernizacji (głównie kompleksowe dopalanie emitowanych substancji i wymiana pieca do nawęglania) wraz z harmonogramem, które załączamy poniżej. Kolejnym krokiem działań będzie spotkanie robocze wszystkich zainteresowanych stron, w tym również instytucji kontrolnych takich jak Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie. O dalszych krokach i harmonogramie przyjętych działań przez przedsiębiorstwo będziemy informować na bieżąco.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Wydziałem Ochrony Powietrza Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie (Rynek 12 w Skawinie, wejście od ul. Krzywej).

Źródło: OP / Gmina Skawina

Załączniki:

1 response to "Co wynikło z rozmów Vesuvius, Skawińskiego Alarmu Smogowego i Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie?"

  1. Przez: SB Zamieszczono: 23 maja 2018

    Ja mam pytanie kto nam, mieszkańcom zapłaci za utracone zdrowie, nim „planowane” inwestycje zostaną zrealizowane ? Pracownicy zapewne też są narażeni i to nie dwu krotnie bardziej a dziesiątki razy mocniej. Ograniczyć produkcję by normy nie były przekraczane, do czasu realizacji tych planów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *