Co wynikło z rozmów Vesuvius, Skawińskiego Alarmu Smogowego i Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie?

17 maja 2018 r., w siedzibie przedsiębiorstwa Vesuvius Poland, odbyło się spotkanie przedstawicieli: Skawińskiego Alarmu Smogowego, Vesuvius Poland oraz Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie w sprawie emisji zapachów / zanieczyszczeń. Wszelkie szczegółowe informacje w tym zakresie publikujemy poniżej.

Podczas spotkania przedstawiono problemy licznie zgłaszane przez zaniepokojonych mieszkańców dotyczące nieprzyjemnego zapachu stwierdzanego na terenie Skawiny oraz jego uciążliwości. Zaapelowano o pilne wdrożenie działań naprawczych celem eliminacji nieprawidłowości.

Przedstawiciele Vesuvius Poland zapewniali o zrozumieniu problemu i chęci jak najszybszego rozwiązania tej kwestii. Przedstawiono plan modernizacji (głównie kompleksowe dopalanie emitowanych substancji i wymiana pieca do nawęglania) wraz z harmonogramem, które załączamy poniżej. Kolejnym krokiem działań będzie spotkanie robocze wszystkich zainteresowanych stron, w tym również instytucji kontrolnych takich jak Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie. O dalszych krokach i harmonogramie przyjętych działań przez przedsiębiorstwo będziemy informować na bieżąco.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Wydziałem Ochrony Powietrza Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie (Rynek 12 w Skawinie, wejście od ul. Krzywej).

Źródło: OP / Gmina Skawina

Załączniki:

1 response to "Co wynikło z rozmów Vesuvius, Skawińskiego Alarmu Smogowego i Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie?"

  1. Przez: SB Zamieszczono: 23 maja 2018

    Ja mam pytanie kto nam, mieszkańcom zapłaci za utracone zdrowie, nim “planowane” inwestycje zostaną zrealizowane ? Pracownicy zapewne też są narażeni i to nie dwu krotnie bardziej a dziesiątki razy mocniej. Ograniczyć produkcję by normy nie były przekraczane, do czasu realizacji tych planów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *