Co z połączeniami Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej ze Skawiny, w stronę Zatora i Oświęcimia?

Prezentujemy rozmowę opublikowaną na stronie Rynek Kolejowy, a przeprowadzoną przez dziennikarza z prezesem Kolei Małopolskich. – Koleje Małopolskie mają się skupić na obsłudze segmentu aglomeracyjnego, a Polregio – typowo regionalnego i międzywojewódzkiego. Perspektywy spółki są bardzo dobre – mamy wieloletnią umowę z urzędem marszałkowskim – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Tomasz Warchoł, nowy prezes Kolei Małopolskich.

 
Jakub Madrjas, „Rynek Kolejowy”: Jeszcze kilka lat temu mówiło się o przyłączeniu spółki Koleje Małopolskie do Polregio. Teraz chyba nie ma już takich zamierzeń?
 

W jakim kierunku będziecie rozwijać ofertę?

Linie aglomeracyjne, które znajdują się w naszych planach, prowadzą z Krakowa do Skawiny, Zatoru, Oświęcimia i Chrzanowa. Planujemy też obsługę linii nr 117 Wadowice – Andrychów, ale do tego potrzeba zakończenia prac infrastrukturalnych. Prace torowe prowadzone są też na innych liniach kolejowych.

Do rozwoju połączeń potrzebny jest też tabor. Jakie są plany inwestycyjne w tym zakresie?

Dostawy taboru zabezpieczają dwa ostatnie zamówienia urzędu marszałkowskiego. Beneficjentami tych zakupów będą w dużej części Koleje Małopolskie. Wszystkie cztery nowe Elfy z Pesy będą użytkowane przez nas – ich dostawa przewidziana jest w czerwcu i w sierpniu 2021 r. (po dwie jednostki). Natomiast z dziewięciu zamówionych pociągów Impuls z Newagu cztery będą jeździły u nas. Dostawy pierwszych dwóch planowane są w październiku 2021 r., potem kolejne dwie jednostki trafią do Polregio (w grudniu), a kolejne dwie otrzymamy w lutym 2022 r. Będziemy wtedy dysponować ośmioma nowymi, czteroczłonowymi pojazdami.

Zgodnie z naszymi planami, w pierwszej kolejności nowy tabor pojawi się na linii nr 94 – obsłużymy Skawinę, Zator i Oświęcim. Następnie uruchomimy linię SKA3 w pełnej relacji Tarnów – Kraków – Chrzanów – Oświęcim. W ten sposób do Oświęcimia będziemy wjeżdżać z dwóch kierunków. W uzupełnieniu tych planów chcielibyśmy zbudować w tym mieście zaplecze techniczne.

fot. Koleje Małopolskie

Więcej przeczytacie na stronie: TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *