Długowieczny asfalt na obwodnicy Skawiny – informacja prasowa Mota-Engil

___20Zakończono budowę odcinka obwodnicy Skawiny z zastosowaniem asfaltów nowej generacji ORBITON HiMA, tzw. asfaltów długowiecznych. Projekt zrealizowany został przez firmę Mota-Engil Central Europe S.A, a asfalty do budowy odcinka dostarczyła spółka ORLEN Asfalt.

Mota-Engil wbudowała ok. 1,6 tys. ton materiału z zastosowaniem asfaltu o wyjątkowych właściwościach, na długości ok. 2 kilometrów. Projekt budowy obwodnicy pozwoli na szybkie i komfortowe ominięcie centrum Skawiny.

Dzięki zastosowaniu specjalnego asfaltu zwanego potocznie „asfaltem długowiecznym” odcinek będzie charakteryzował się niespotykaną dotąd odpornością na spękania nawierzchni, połączoną z wytrzymałością na koleinowanie.

Asfalty długowieczne ORBITON HiMA to nowy produkt w ofercie ORLEN Asfalt, powstały w efekcie kilkuletnich prac badawczo – rozwojowych.

obwodnica Sakawiny 3

ORBITON HiMA to produkt nowoczesny, do zastosowania na drogach obciążonych wyjątkowo ciężkim ruchem, cechujący się zdecydowanie dłuższym czasem eksploatacji niż inne asfalty. Nowy typ lepiszcza drogowego, który został wprowadzony przez ORLEN Asfalt w 2014 r. z pewnością jest właściwą odpowiedzią na coraz wyższe wymagania stawiane nawierzchniom przez inwestorów i użytkowników dróg. Dzięki stosowaniu asfaltów wysokomodyfikowanych ORBITON HiMA będą mogły być spełnione wydłużone okresy gwarancyjne.

Zdaniem eksperta Mota-Engil, właściwe wykonanie podłoża oraz dolnych warstw konstrukcji nawierzchni, połączone z zastosowaniem asfaltów HiMA w warstwie ścieralnej przełoży się na wysoki komfort jazdy w dłuższym okresie czasu, a co za tym idzie dłuższym okresem użytkowania drogi bez konieczności remontów i napraw.

Innowacyjny odcinek powstał w ramach inwestycji „Budowa drogi klasy GP w Skawinie w km 0+ 998,98 do km 3 + 100,89, Odcinek II od km 0+998,98 do km 2 + 446,28 i Odcinek III od km 2 + 446,28 do km 3 + 100,89 – obwodnica Skawiny”.

===

Mieszkańcy Skawiny, okolic jak i wszyscy przejeżdżający przez miasto Skawina kierowcy będą mogli przekonać się o powyższych zapewnieniach firmy po otwarciu obwodnicy i po dokonaniu wszystkich niezbędnych odbiorów, prawdopodobnie na początku roku 2015.

Źródło:
Informacja prasowa Mota-Engil Central Europe S.A

2 response to "Długowieczny asfalt na obwodnicy Skawiny – informacja prasowa Mota-Engil"

  1. Przez: obserwator Zamieszczono: 18 października 2014

    Nie znam parametrów akustycznych, asfalt jest mocno chropowaty i przejeżdżające auto wyrzucało drobne kamyki. Może kamyki pochodzą z terenu budowy, choć cały czas jeździ ciągnik i szczotkuje nawierzchnię. Spotykałem podobne nawierzchnie, chyba w okolicy Bielska Białej. Nie znam również parametrów ścierania opon na takiej nawierzchni zapewne spełniają normy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *