Działasz lokalnie? Reklamuj się lokalnie [art. nadesłany]

Jak wszystkim wiadomo, dzięki internetowi można dotrzeć w zasadzie wszędzie i do każdego. Nie ma branży, która by nie korzystała z tych zalet, dzięki temu zwiększając liczbę klientów i rozwijając firmy. Jednak to, że internetu kojarzony jest z działaniami globalnymi, nie znaczy, że nie można wykorzystać go na skalę dużo mniejszą. I to z wielkim sukcesem.

Pozycjonowanie lokalne

Na początek wyjaśnienie – czym jest pozycjonowanie? To zespół działań, które pozwalają na osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, gdy jakaś osoba poszukuje konkretnego produktu, usługi czy informacji, to pozycjonowanie ma sprawić, by wyświetlała się ona na szczycie listy. Obecność tamże jest niemal pewną gwarancją sukcesu, czyli kliknięcia użytkownika w link do strony, co może z kolei prowadzić do zakupu czy nawiązania kontaktu.

Wielu użytkowników składa swoje zapytania z zastrzeżeniem, jakiego miejsca dotyczą, rozszerzając słowa kluczowe o region (np. Świętokrzyskie), miejscowość (np. Kielce) czy nawet dzielnicę lub ulicę, w określonych branżach (np. gastronomia). I tu właśnie pojawia się pozycjonowanie lokalne. Działania agencji marketingowych z założenia skoncentrowane są nie na widoczności firmy w całej Polsce, ale na terenie, gdzie faktycznie może świadczyć usługi, sprzedawać produkty, pozyskiwać klientów. Jest to o tyle korzystne, że rynek ogólnopolski charakteryzuje bardzo duża konkurencja, a na rynku lokalnym (miasto, województwo, region) może ona być znacznie mniejsza. To z kolei przekłada się nie tylko na koszt działań pozycjonerów, ale też na czas, w jakim firma może pojawić się na oczekiwanych „topowych” miejscach i zacząć korzystać z tego przywileju, zgarniając kolejne wejścia i przekuwając je na sprzedaż produktów i usług.

Można jeszcze szybciej

Nigdy jednak nie można liczyć na to, że powyższe działania przyniosą błyskawiczny efekt. Pozycjonowanie stron Nowy Sącz mimo wszystko zajmie minimum kwartał, a przecież taki czas oczekiwania – chociaż będący de facto inwestycją – nie dla każdego będzie do zaakceptowania. Warto więc wiedzieć, że i inne działania marketingowe można kierować wyłącznie na rynek lokalny.

Najszybsze do uruchomienia są zawsze tzw. kampanie płatne, czyli PPC. Są to reklamy, wyświetlające się użytkownikom wpisującym słowa kluczowe z daną lokalizacją albo którzy sami w takowej lokalizacji się znajdują. Targetowanie na lokalizację (geotargetowanie) to bardzo dobry sposób na ograniczenie kosztów reklamy płatnej oraz na jej optymalizację i pełne wykorzystanie potencjału, jaki daje. Reklamy skierowane są wtedy np. wyłącznie do osób, które znajdują się na danym terenie, więc w domyśle będą chciały skorzystać również w niej z danej usługi czy też zakupić określony produkt. Oczywiście lokalizacja nie będzie miała większego znaczenia, jeśli ktoś wyszukuje e-booka czy księgarnię internetową. Jednak wiele firm, zwłaszcza działających w branżach usługowych, z założenia obsługuje tylko klientelę z danego miasta czy regionu.

Jak więc widać Internet to nie tylko globalizacja. Prowadzone w nim działania marketingowe i reklamowe można dostosować do każdej branży i indywidualnych potrzeb danej firmy. Dla jednej będzie to obecność wśród największych firm ogólnopolskich, a dla innych dominacja rynku lokalnego. Lub też rynków, bo wykorzystując lokalne pozycjonowanie i reklamy nie trzeba ograniczać się tylko do siedziby, ale można te działania kierować również na okoliczne miasta, w których znajdują się oddziały, punkty obsługi klientów albo do których można bez większego problemu dojechać, by wykonać usługę czy też zaprezentować produkt odbiorcy.

Niniejszy materiał stanowi artykuł nadesłany [promocyjny].

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.