INTERWENCJA – Brak oznaczeń ostatnio otwartej obwodnicy Skawiny (AKTUALIZACJA)

726px-DK44-PL.svgSzanowni Państwo, przed wyborami samorządowymi 2014 zostały otwarte kolejne dwa odcinki obwodnicy Skawiny (vide: Kolejny fragment obwodnicy Skawiny oficjalnie otwarty), która połączyła ul. Piłsudskiego w ciągu drogi krajowej nr 44 (wylot w stronę Zatora i Oświęcimia) z ul. Krakowską (wylot w stronę Krakowa). Jednakże w żaden sposób nie zostały oznaczone wjazdy na obwodnicę, celem skierowania maksymalnego ruchu samochodów z DK 44 na obwodnicę właśnie. Tym samym Rynek i ścisłe centrum 24-tysięcznej Skawiny zostałoby w końcu odciążone po latach udręki.

AKTUALIZACJA (20 listopada 2014 r.):

W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy odpowiedź z Urzędu Miasta i Gminy Skawina na nasze wczorajsze zapytanie dotyczące braku oznaczeń kierujących kierowców na obwodnicę Skawiny:

===

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana e-mail Urząd Miasta i Gminy w Skawinie uprzejmie, że:

  • Zakres prac obejmujących budowę II i III odcinka Skawiny podzielony jest na kilkanaście odrębnych decyzji na budowę. W chwili obecnej odebrane i zakończone zostały roboty pozwalające oddać do ruchu nowo wybudowane odcinki obwodnicy.  Zgodnie z umową całkowite zakończenie prac związanych z budową II i III odcinka obwodnicy Skawiny wyznaczone jest do dnia 30.11.2014 r.  Natomiast  zakończenie wszystkich odbiorów planowane jest na styczeń 2015 r.
  • Uwzględniony  został montaż oznakowania informującego o zjeździe na obwodnicę Skawiny z ul. Piłsudskiego  oraz z ul. Krakowskiej. Termin montażu do 21.11.2014 r.

Z poważaniem
Dominik Niechaj
p.o. Inspektora
Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej

===

Dziś wieczorem tablice z oznaczeniem “Obwodnica” zostały już zamieszczone przynajmniej od strony wjazdu od ul. Piłsudskiego w Skawinie.

 

===

Informacja opublikowana na portalu wczoraj, tj. 19 listopada 2014 r.:

Z komentarzy, które można usłyszeć na CB-radio od kierowców przejeżdżających przez miasto Skawina, samych mieszkańców gminy Skawina, Krakowa, Zatora i innych miast, jak i przejeżdżających tą drogą internautów wypowiadających się na stronie infoskawina.pl oraz na facebooku, wynika, że mało który z kierowców jest świadomy istnienia obwodnicy, a co dopiero miejsc, w których się na nią należy kierować.

Brak jest bowiem jakichkolwiek oznaczeń, tablic informacyjnych kierujących na obwodnicę.

W związku z licznymi monitami mieszkańców i kierowców, informujemy, że w dniu wczorajszym (18 listopada 2014 r.) skierowaliśmy zapytanie do Urzędu Miasta i Gminy Skawina o treści:

W związku z licznymi zapytaniami mieszkańców (a także gości gminy Skawina, kierowców, internautów) zwracamy się do Państwa z prośbą o udzielenie informacji na temat:

1) co jest powodem, że wraz z zakończeniem prac nie zostały zamontowane tablice informacyjne (znaki) o istnieniu otwartego niedawno II i III odcinka tzw. obwodnicy Skawiny, żeby przejeżdżający przez miasto kierowcy mogli się o niej dowiedzieć i korzystać ?

2) czy planowane jest ich zamontowanie, a jeśli tak, to kiedy tablice informacyjne (znaki) zostaną zamontowane żeby przejeżdżający przez miasto kierowcy mogli się o niej dowiedzieć i korzystać (wjazd i wyjazd)?

===

Podobne zapytanie skierowaliśmy również do rzecznika prasowego GDDKiA O/Kraków.

Czekamy na odpowiedzi. Jeśli tylko zostaną nam udzielone, przedstawimy je Państwu na portalu.

Dziś – oprócz telefonów w sprawie braku oznaczeń obwodnicy – otrzymaliśmy kolejne, 13 już zgłoszenie w ramach utworzonego przez nasz portal systemu usterkowego “Usterki w gminie Skawina”. Treść zgłoszenia przez czytelnika bezpośrednio nawiązuje do braku oznaczenia obwodnicy Skawiny:

“Witam,
Wedle Państwa sugestii odnośnie zgłaszania usterek w gminie Skawina chciałbym zwrócić uwagę na brak jakiegokolwiel oznakowania które kierowałoby ruch na nowootwartą obwodnicę. Sprawia to że niedoinformowani dalej jeżdżą przez miasto tirami. Może warto by również (tu sprawa GDDKiA) rozważyć opcję przebudowy DK44 na odcinku od węzła autostrady do początku obwodnicy. Skoro GDDKiA “zaoszczędziła” 100mln nie budując obwodnicy to może wyłożyłaby kilka na przebudowę tego odcinka. Obecnie tradycyjnie przez sygnalizację świetlną (jak się wydaje preferującą wyjazd z dróg podporządkowanych)przy węźle autostrady na tym odcinku są zatory. Może w stronę Krakowa przydałyby się 2 pasy o estakadzie na którymś ze skrzyżowań nie wspominając

Pozdrawiam, czytelnik”

Oto niektóre wypowiedzi internautów na temat nowego fragmentu obwodnicy na popularnym ogólnoświatowym forum inwestycji skyscrapercity.com:

Niestety włączyć się z obwodnicy w stronę Krakowa graniczy z cudem, wielki problem mają zwłaszcza ciężarówki i tiry ostatnio już wyjeżdżały na środek drogi i używały klaksonów żeby ktoś łaskawie je wpuścił. Nie chcę źle wróżyć ale jest duża szansa na poważne wypadki w tym miejscu a jak tak dalej pójdzie to ciężkie samochody dalej będą jeździć przez centrum. – tomek1906

Wypalacz Rafał z kolei napisał:

Ale efekt obwodnicy już widać – zarówno dziś jak i wczoraj po 14-tej jak wracałem z pracy nie było tradycyjnego korka na Krakowskiej w kierunku Skawiny, zaczynającego się niekiedy już za skrzyżowaniem z obwodnicą.

A problem włączania się do ruchu samochodów jadących w kierunku Krakowa spowoduje pewnie powstanie kolejnej sygnalizacji świetlnej

(…) Na dobrą sprawę widać że przy projektowaniu tej drogi popełniono jeden błąd – nie doprowadzono jej do A4 – i teraz wszystko będzie się kumulować na wąskim gardle jakim stanie się odcinek od skrzyżowania do węzła Sidzina. 

===

Sprawę pogorszy dodatkowo jeszcze planowane w dniach 1-10 grudnia 2014 r. awaryjne zamknięcie dla ruchu odcinka drogi krajowej nr 44 (w ciągu ul. J. Piłsudskiego) a to w związku z planowanym przez władze PKP PLK S.A. remontem przejazdu kolejowego.

Brak oznaczeń kierujących samochody na obwodnicę spowoduje, że miasto może zostać zakorkowane przez wjeżdżające do jego centrum ciężarówki bez możliwości wyjazdu z miasta.

 

 

15 response to "INTERWENCJA – Brak oznaczeń ostatnio otwartej obwodnicy Skawiny (AKTUALIZACJA)"

  1. Przez: roman z rynku Zamieszczono: 30 listopada 2014

    teraz wspólnie trzeba wziąść tych panów z Dyrekcji Dróg I autostrad żeby ruszyli swoje dupy z ciepłych posadek i zrobili coś z tym odcinkiem od wjazdu na Krakowską do wiaduktu nad A4 – to raptem kilkaset metrów. Inaczej to będzie dalej wielki dupny korek w godzinach szczytu

  2. Przez: Mr.True Zamieszczono: 20 listopada 2014

    Czyli teraz jeszcze więcej samochodów będzie włączać się przy Krakowskiej tuż przed światłami i to ma zmniejszyć korki?

  3. Przez: czesław Zamieszczono: 20 listopada 2014

    1-10 grudnia 2014 r. awaryjne zamknięcie dla ruchu odcinka drogi krajowej nr 44 (w ciągu ul. J. Piłsudskiego)
    PKP Polskie Linie Kolejowe informowały Policję o utrudnieniach, będą zapewne potrzebni panowie w białych czapeczkach do kierowania ruchem. Może nasi decydenci upewnią się czy informacja dotarła na właściwe biurko. Skawińska Policja i Straż Miejska nie ma prawa kierować ruchem jeśli na drodze nie wystąpiło nadzwyczajne zdarzenie. Remont to nie wypadek, proponuję przygotować Sztab Zarządzania Kryzysowego, wprowadzić dyżur informatyka gminnego w celu przekazywania bieżących informacji o stanie na drogach i nie łudzić się, że portale społecznościowe załatwią sprawę za urzędników.

  4. Przez: Czester Zamieszczono: 20 listopada 2014

    Na dzień dzisiejszy, bez żadnych inwestycji w centrum Skawiny, można usprawnić ruch poprzez zmianę jego organizacji.
    Wprowadzić pierwszeństwo na kierunku ul. K. Wielkiego (od Krakowskiej) z ul. Korabnicką i Wydłużyć wyświetlanie strzałki do lewoskrętu z Krakowskiej.

    • Przez: jarosław Zamieszczono: 20 listopada 2014

      Pozwolisz, że się z tobą nie zgodzę. Jakakolwiek zmiana organizacji ruchu, nie systemowa, spowoduje mnóstwo kolizji na skrzyżowaniach niekierowanych światłami. Miejscowi kierowcy jeżdżą na pamięć, bajzel reklamowy dodatkowo utrudnia obserwację oznakowania.

      • Przez: Czester Zamieszczono: 20 listopada 2014

        Po pierwsze zmiana długości cyklu wyświetlania konkretnego światła, w zależności od natężenia ruchu jest powszechnie stosowana i nie powoduje dezinformacji wśród kierujących.
        Natomiast zmianę organizacji ruchu, przy ul. Korabnickiej, powinni przeprowadzić, przy okazji remontu Rynku. Ale zmianę pierwszeństwa trzeba zrobić, bo się rynek korkuje. Najwyżej na Słowackiego dołożyć próg zwalniający.
        Najważniejsze jest jednak to, że większość kierowców nie zna i nie umie stosować zasad ruchu drogowego w dodatku chamsko jeżdżą i nie skupiają się na jeździe.

  5. Przez: jacek Zamieszczono: 20 listopada 2014

    No to se poczekamy do 2022 roku 😉 Pewnie korki jak były tak będą
    A widzicie jakąś poprawe? Czyli mniejsze korki

    • Przez: gt Zamieszczono: 20 listopada 2014

      Do 2022 roku przybędzie około miliona samochodów, takie są prognozy. Jeśli dalej tak będzie prowadzona polityka transportowa (najgorsza w Unii) to nigdy miasta nie pozbędą się korków. Czekam na wyniki pomiarów na DK 44 ostatnie kompleksowe to rok 2010.

  6. Przez: DK44 Zamieszczono: 20 listopada 2014

    Brak właściwej polityki transportowej, planowania, cięcia w wydatkach na transport zbiorowy, to jest przyczyna dla której większość mieszkańców naszej gminy zmuszona jest do przemieszczania się własnym środkiem transportu. Większość samochodów na DK 44 i innych drogach w naszej gminie to wytwór własny, nie tranzyt. Ruszą budowy firm w strefach, znów przybędzie ciężarówek które zajmą miejsce tych wykorzystywanych przy budowie obwodnicy.
    Dlaczego Kraków ma ponosić koszy złej polityki transportowej w naszej gminie, budować ronda,przebudowywać drogi(Krakowska, Skotnicka)i w jakim celu. By zaprosić kolejne 10 tysięcy samochodów na dobę.

  7. Przez: Czester Zamieszczono: 19 listopada 2014

    Wszystko przez tajny aneks, który podobno zakazuje budowy przez GDDKiA alternatywnych dróg w pewnej odległości od autostrady.
    Ale on jest tak tajny, ze istnieją jedynie medialne plotki.
    Jedni mówią o 15 km. inni 30 km.
    Jaworzno chciało odtajnienia tego aneksu, ale sąd nie wyraził zgody.
    Więc jedynym oznakowaniem może okazać się, kierunek na Kopankę.

    • Przez: abc Zamieszczono: 19 listopada 2014

      Kiedy mieszkańcy pojmą, że ta tak zwana “obwodnica” powstała tylko z myślą o dostępie do działek w strefach.
      Będzie kontynuowana jeśli będą działki do “zagospodarowania” i tylko w tym wariancie.
      Oj naiwni płatnicy podatków.

  8. Przez: DK44 Zamieszczono: 19 listopada 2014

    Problem kto ma zapłacić za to oznakowanie, Gmina czy GDDKiA. Oznakowanie musi być przy DK44, pewnie potrzebny jest projekt no i tablice. Zapewne trwa wymiana korespondencji jak w przypadku remontu przejazdu kolejowego. Pozostało 11 dni do planowanego zamknięcia przejazdu, czemu nie ma informacji na stronie GDDKiA “Serwis dla kierowców”, przecież to planowane zadanie?
    http://www.gddkia.gov.pl/pl/19/lista-utrudnien

  9. Przez: Jacek Zamieszczono: 19 listopada 2014

    A ja się chciałem zapytać kiedy zostanie w końcu zamontowany znak przed wjazdem do Skawiny-ZAKAZ WJAZDU SAMOCHODÓW O MASIE POWYŻEJ 16TON.Taki znak jest przed wjazdem do Krakowa czyli tiry muszą kierować się na autostrade.
    Jak narazie widać, jak tiry jezdziły tak jeżdżą dalej przez Skawine.
    Według mnie powinno byc tak jak w innych miastach, że mogą tylko wjeżdżać samochody powyżej 16t, który muszą bo np. mają jakiś rozładunek w centrum Skawiny itp.
    Także obwodnica jak narazie chyba w niczym nie pomaga

    • Przez: jarosław Zamieszczono: 19 listopada 2014

      Nie przewiduje się ograniczeń tonażowych jak również wprowadzenia myta. Budowa ronda w Sidzinie będzie tematem kampanii wyborczej w 2022 rok 🙂

    • Przez: Czester Zamieszczono: 19 listopada 2014

      W miastach na prawach powiatu, zarządcą Dróg Krajowych jest miasto, poza nimi GDDKiA.
      Trudno byłoby kierować ruch z DK 44 na DW 953, bo to jest z wyższej kategorii na niższą.
      W Krakowie na DK 7, 79 i 94 nie ma ograniczeń tonażowych ani czasowych.
      Ale spokojnie, jak rozkopią przejazd, to się nauczą jeździć.
      Podobno na wiosnę most na Skawince ma iść do remontu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.