Kiedy zostaną uruchomione połączenia kolejowe na linii Podbory Skawińskie / Skawina – Kraków Główny i z powrotem?
Na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku 2020 r. remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Poprosiliśmy rzecznika PKP-PLK S.A. o informację, kiedy (miesiąc, rok) zostaną uruchomione w pełni połączenia kolejowe na linii Podbory Skawińskie / Skawina – Kraków Główny i z powrotem? Zapytaliśmy również jak często mogą tamtędy kursować pociągi (czy będą ograniczenia). Odpowiedź znajdziecie Państwo w informacji otrzymanej od PKP-PLK S.A.
Odpowiedź rzecznika PKP-PLK S.A. z 13 listopada 2020 r.:
Dzień dobry,
Prace budowlane na linii kolejowej 94 (Podbory Skawińskie – Kraków Płaszów) zakończą się w II kwartale przyszłego roku. Uruchomienie połączeń aglomeracyjnych na trasie z Podborów Skawińskich do Krakowa Głównego uzależnione będzie również od budowy kolejnego mostu na Wiśle i uruchomienia 2 toru kolejowego w centrum Krakowa. Obecnie przewidujemy oddanie do użytku drugiego mostu w połowie roku 2021. O częstotliwość połączeń i kształt ostatecznej oferty przewozowej należy pytać w pierwszej kolejności przewoźników.
Pozdrawiam,
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Informacja prasowa:
Połączenie kolejowe Krakowa ze Skawiną będzie atrakcyjną, bezkonkurencyjną ofertą szybkich przejazdów.
Na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku 2020 r. remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Sprawną obsługę pociągów na stacji zapewnią nowe urządzenia sterowania i tory. Nad bezpieczeństwem pociągów czuwać będą kolejarze w nowej nastawni.
Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia znacznie zwiększą dostępność do kolei. Po zakończeniu inwestycji czas podróży pociągiem do centrum Krakowa skróci się do kilkunastu minut. W Opatkowicach gotowy jest pierwszy peron. Rozpoczęła się budowa drugiej platformy. W Skawinie widać konstrukcje nowych peronów. W pobliżu osiedla Jagielnia wykonano już kładkę, która połączy przystanek z przyległymi ulicami.
Windy i pochylnie, nowe oznakowanie oraz ścieżki naprowadzające umożliwią korzystanie z podroży na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie wszystkim, również osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” zakończy się w połowie 2021 roku. Projekt finansowany jest z budżetu państwa. To kolejny projekt sprzyjający rozwojowi kolei aglomeracyjnej w Krakowie.
Źródło: PKP-PLK S.A.
Wyglada ze kolej lepiej zarabia na pustych torach niz kiedy są użytkowane ! Dotacje unijne jak widać nie są motorem prac.