Kiedy zostaną uruchomione połączenia kolejowe na linii Podbory Skawińskie / Skawina – Kraków Główny i z powrotem?

Na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku 2020 r. remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Poprosiliśmy rzecznika PKP-PLK S.A. o informację, kiedy (miesiąc, rok) zostaną uruchomione w pełni połączenia kolejowe na linii Podbory Skawińskie / Skawina – Kraków Główny i z powrotem? Zapytaliśmy również jak często mogą tamtędy kursować pociągi (czy będą ograniczenia). Odpowiedź znajdziecie Państwo w informacji otrzymanej od PKP-PLK S.A.

Odpowiedź rzecznika PKP-PLK S.A. z 13 listopada 2020 r.:

Dzień dobry,

Prace budowlane na linii kolejowej 94 (Podbory Skawińskie – Kraków Płaszów) zakończą się w II kwartale przyszłego roku. Uruchomienie połączeń aglomeracyjnych na trasie z Podborów Skawińskich do Krakowa Głównego uzależnione będzie również od budowy kolejnego mostu na Wiśle i uruchomienia 2 toru kolejowego w centrum Krakowa. Obecnie przewidujemy oddanie do użytku drugiego mostu w połowie roku 2021. O częstotliwość połączeń i kształt ostatecznej oferty przewozowej należy pytać w pierwszej kolejności przewoźników.

Pozdrawiam,

Piotr Hamarnik

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Informacja prasowa:

Połączenie kolejowe Krakowa ze Skawiną będzie atrakcyjną, bezkonkurencyjną ofertą szybkich przejazdów.

– Kolej odgrywa coraz większą rolę w aglomeracjach. Również w Małopolsce nowe przystanki oraz inwestycje na liniach kolejowych znacząco wpływają na poprawę życia mieszkańców. Dzięki efektom Krajowego Programu Kolejowego budujemy kolej bezpieczną, komfortową i przewidywalną – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
 

Na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku 2020 r. remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Sprawną obsługę pociągów na stacji zapewnią nowe urządzenia sterowania i tory. Nad bezpieczeństwem pociągów czuwać będą kolejarze w nowej nastawni.

– Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w aglomeracjach oznaczają lepszy dostęp do kolei oraz atrakcyjne podróże. Również na trasach łączących stolicę Małopolski przybywa przystanków oraz powstają warunki do wprowadzenia większej liczby pociągów – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK SA.
 

Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia znacznie zwiększą dostępność do kolei. Po zakończeniu inwestycji czas podróży pociągiem do centrum Krakowa skróci się do kilkunastu minut. W Opatkowicach gotowy jest pierwszy peron. Rozpoczęła się budowa drugiej platformy. W Skawinie widać konstrukcje nowych peronów. W pobliżu osiedla Jagielnia wykonano już kładkę, która połączy przystanek z przyległymi ulicami.

Windy i pochylnie, nowe oznakowanie oraz ścieżki naprowadzające umożliwią korzystanie z podroży na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie wszystkim, również osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” zakończy się w połowie 2021 roku. Projekt finansowany jest z budżetu państwa. To kolejny projekt sprzyjający rozwojowi kolei aglomeracyjnej w Krakowie.

Źródło: PKP-PLK S.A.

1 response to "Kiedy zostaną uruchomione połączenia kolejowe na linii Podbory Skawińskie / Skawina – Kraków Główny i z powrotem?"

  1. Przez: SlawekJ Zamieszczono: 9 stycznia 2021

    Wyglada ze kolej lepiej zarabia na pustych torach niz kiedy są użytkowane ! Dotacje unijne jak widać nie są motorem prac.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *