Komisja Rewizyjna badała działania Straży Miejskiej w Skawinie. Co z tego wynikło?
Jak pisaliśmy kilka dni temu, Komisja Rewizyjna miała skontrolować działania Straży Miejskiej w Skawinie (zobacz tutaj). 15 lutego 2016 r. odbyło się posiedzenie zespołu kontrolnego Komisji Rewizyjnej, na którym komisja zapoznała się z dokumentami przedstawionymi jej przez SM. Dokumenty te to m.in. sprawozdanie z działalności SM za ubiegły rok, sprawozdanie przekazane Komendantowi Wojewódzkiemu Policji (etaty, wyposażenie, wyniki), protokół kontroli okresowej przeprowadzonej przez KWP i plan działania na rok 2016.
Z protokołu wynika jednak niewiele – zobacz protokół.
Jak napisano, Komisja Rewizyjna na posiedzeniu dowiedziała się, w których godzinach pracuje skawińska straż miejska, ile ma etatów, ile miała interwencji i jakiego rodzaju, oraz ile odbyła spotkań z uczniami w szkołach.
Nie załączono natomiast informacji (załączników), o których mowa wyżej.
Nie ma danych na temat kontroli posesji odnośnie palenia śmieciami (i czy w ogóle były?), nie ma informacji dotyczącej sprawozdania złożonego dla KWP, co się w nim znalazło, jaka jest jego treść? Brak informacji o protokole kontroli okresowej w SM, co się w nim znajduje, czego dotyczy; nie znajdziemy w protokole z komisji też żadnych wiadomości na temat planu działania SM na rok 2016, o czym była mowa na posiedzeniu.
Mieszkańcy nie mogą dowiedzieć się żadnych konkretów. W protokole komisji jest mowa o różnego rodzaju dokumentach, ale się ich nie załącza ani nie podaje ich treści.
Poza tym z protokołu nie wynika by odbyła się jakakolwiek dyskusja, debata, wymiana zdań ze strony radnych. Czyżby nikt nie zabrał głosu?
Protokół okazuje się być niedokładny i niepełny.
Na marginesie też zaznaczamy, że protokół został umieszczony w BIP w wersji niezdatnej do odczytu maszynowego (obrazek/fotografia PDF). W treści takiego skanu nie można zaznaczyć liter i wyrazów, a zatem nie odczyta go czytnik, z którego korzystają osoby niewidome. Poza tym nikt nie ma możliwości kopiowania poszczególnych fragmentów tekstu, ani jego przeszukiwania po frazach.
Jest to niezgodne z wytycznymi WCAG 2.0. /Tak stanowi rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z 12 kwietnia 2012 r. Dotyczy ono serwisów publicznych w rozumieniu ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne./
A trzeba podkreślić, że protokołów jak i innych dokumentów w BIP Gminy Skawina w takiej formie jest mnóstwo. Pytanie: kiedy zostaną poprawione?
A jak wygląda dokładnie przedmiotowy protokół z komisji rewizyjnej, zobaczcie państwo sami.
Na plus – protokół ukazał się dość szybko w BIP, bo w 3 dni od dnia posiedzenia.
Źródło: Protokół nr 6/2016 Komisji Rewizyjnej z dnia 15 lutego 2016 r.
Protokół nr 7/2016
http://bip.malopolska.pl/umigskawina/Article/get/id,1173285.html
Uznaniowość na zasadzie?
…po ilu pouczeniach np. za złe parkowanie jest nakładany mandat?
Komendant odpowiedział, że trudno powiedzieć, bo dla jednego może to być to już po pierwszym wykroczeniu, a dla innych po 11, wszystko zależy od skali wykroczenia.
Patrole
…z jaką częstotliwością Straż Miejska patroluje teren Gminy?
Komendant odpowiedział, że na zgłoszenie zawsze, bez zgłoszeń 2 razy w tygodniu.
Same liczby które o niczym nie mówią, wylegitymowano 3205 podejrzanych. O co podejrzanych, picie w miejscu publicznym? Może to ciągle te same osoby nabijają statystykę. Ile mandatów za palenie śmieci w piecach? A może udało się złapać choć jednego podpalacza traw?
Ten protokół to żadna informacja dla podatników.
jaki protokolant,taki protokół i cudów nie ma co oczekiwać. Ale chyba mają spór bo w sprawie protokołów z kontroli, „interweniował” Przewodniczący Rady Miejskiej. Początek w protokole nr 2 a finał w nr 5. Ciekawe.