Obwodnica Skawiny w budowie – ZDJĘCIA z 28 czerwca 2014 r. + HARMONOGRAM PRAC na lipiec
Przedstawiamy Państwu kolejną porcję zdjęć z budowy obwodnicy Skawiny. Fotografie zostały wykonane dnia 28 czerwca 2014 r. Autorem zdjęć i opisów – tak jak ostatnio – jest internauta Dorian Wolski z ogólnoświatowego forum inwestycji skyscrapercity.com, który zgodził się na ich publikację na naszym portalu. Zapraszamy do przyglądnięcia się postępom prac na obwodnicy! Poniżej prezentujemy również nadesłany z UMiG Skawina harmonogram prac na miesiąc lipiec 2014 r.
Obwodnica Skawiny w budowie, stan na dzień 28 czerwca 2014 r.:
1. Wybrałem to zdjęcie na początek bo nie dało się dziś nie zauważyć kursujących co 5 minut gruszek. Jak się potem okazało, trafiłem w sam środek betonowania mostu na Skawince. Ale spokojnie, po kolei … 🙂
2. Początek kontraktu. Kierunek Oświęcim. Tutaj dziś ruch w zasadzie żaden. Wykonano fragmenty konstrukcji pod panele dźwiękochłonne.
3. 0+325 kierunek Kraków.
4. 0+350 kierunek Oświęcim. W tym miejscu na dzień dzisiejszy kończą się ekrany akustyczne a zaczyna nowo ułożony arot pod instalację oświetleniową i fundamenty pod latarnie.
5. 0+670 kierunek Oświęcim. Sam most na Rzepiku bez żadnych zmian. Za mostem od strony południowej pojawiły się ekrany natomiast od strony północnej prefabrykaty pod latarnie.
6. Kierunek Kraków. Ten fragment drogi znacznie wyprzedza przygotowaniem okolice mostu na Skawince ale wydaje mi się, że na warstwę wiążącą przyjdzie nam i tak poczekać do czasu wykonania nasypów mostu.
7. Kierunek Oświęcim. W tym miejscu spotkałem pierwszą ekipę z kilku które zajmowały się ekranami i latarniami. Na lewo malowanie ocynkowanych konstrukcji pod ekrany, na prawo osadzanie fundamentów pod latarnie.
8. Kierunek Oświęcim i ekrany o docelowej wysokości. Oddałbym nerkę żeby w takich miejscach zamiast tej ściany były drzewa, nasyp lub cokolwiek innego co tak nie szpeci krajobrazu
9. 1+130 Kierunek Kraków. Geodeci wyznaczali miejsca pod latarnie.
10. Kierunek Kraków. Kolejna ekipa. Tym razem spawanie i malowanie dwuteowników pod ekrany.
11. Na lewym brzegu trwało umacnianie fragmentu skarpy gabionami. To chyba też część tej inwestycji ?
12. Kierunek Oświęcim. Crème de la crème czyli betonowanie ustroju nośnego mostu na Skawince. Ludzi jak mrówków
13.
14. i drugi brzeg …
15. kierunek Kraków.
16. kierunek Kraków.
17. kierunek Kraków.
18. Trwały również intensywne prace przy nasypie od strony Oświęcimia.
19. Grunt stabilizowano cementem.
20. Kierunek Oświęcim. Kawałek dalej od mostu trwały prace ziemne przy poboczach.
21. Kierunek Kraków.
22. Dwa tygodnie temu poziom drogi sięgał do połowy wysokości przepustu.
23. Koniec kontraktu, skrzyżowanie z ulicą Energetyków bez zmian od ostatniej fotorelacji.
Zdjęcia i opisy zaprezentowaliśmy dzięki uprzejmości internauty Doriana Wolskiego.
Treść maila otrzymanego z UMiG Skawina w dniu 1 lipca 2014 r.:
W odpowiedzi na Pana maila z 30 czerwca br przesyłam w załączeniu następujące informacje :
umowa z Wykonawcą –Przedsiębiorstwem Budownictwa Inżynieryjnego Energopol Spółka z ograniczona odpowiedzialnością, ul. Salwatorska 14,30-109 Kraków została zawarta w dniu 03.06.2013 r.
Materiały przetargowe związane z zawarciem umowy o zamówienie publiczne są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznych w Województwie Małopolskim – www.bip.malopolska.pl/umigskawina – Wyniki przetargów 2013 r.
Zakresem umowy objęta jest : „Budowa Drogi Gminnej klasy GP w Skawinie w km 0+998,98 do km 3+100,89, ODCINEK II od km 0+998,98 do km 2+446,28 i ODCINEK III od km 2+446,28 do km 3+100,89 – obwodnica Skawiny”
Wartość umowy 41 950 000 zł brutto.
Termin zakończenia robót do 30.11.2014 r. – po którym nastąpią czynności odbioru i procedura dopuszczenia do użytkowania. Przekazanie do użytkowania planowane jest na luty 2015 r. ( jeśli warunki pogodowe nie uniemożliwią w/w czynności).
Stopień zaawansowania prac na koniec czerwca przekroczył 60%.
W szczególności w lipcu roboty będą się koncentrowały na następujących zakresach:
- rozpoczęte zostaną prace drogowe przy obniżeniu ul. Tynieckiej ( zostanie zamknięty przejazd tą ulicą ). Szczegółowe informacje o datach i objazdach oraz zmienione rozkłady jazdy autobusów zostaną opublikowane na stronie internetowej UMiG.
- wykonywane będą prace przy deskowaniu, zbrojeniu i betonowaniu wschodniego i zachodniego przęsła mostu nad rz. Skawinką
- wykonywane będą prace z podbudową III odcinka obwodnicy
- wykonywane będzie oświetlenie drogowe
- wykonywane będą prace przy ekranach akustycznych.
- wykonywane będą prace przy rowach melioracyjnych i odwodnieniu dróg.
Może i będa ekrany, ale przynajmniej nasze polskie drogi zostaną uzdrowione, bo ich stan jest już coraz mniej tragiczny 🙂
Według projektu
Całkowita długość ekranów 1523 m
Pow. całkowita ekranów 7204 m2
Najskuteczniejszą osłoną przeciwhałasową w ciągach komunikacyjnych jest wał ziemny. Jest on też rozwiązaniem najlepiej i naturalnie wpisującym się w krajobraz.
Ekranowy bezsens. Dlaczego w Polsce jest tak dużo ekranów akustycznych?
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,134642,16247503,Ekranowy_bezsens_drogowy.html?piano_t=1&utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Gazeta_Wyborcza#ixzz36D7NE19o
ekrany, ekrany, ekrany