Odpowiedź GDDKiA na zarzuty Zarządu Dróg Miasta Krakowa w sprawie ronda turbinowego

W odpowiedzi na opublikowane wczoraj zarzuty skierowane przez Zarząd Dróg Miasta Krakowa pod adresem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, ta ostatnia postanowiła wyrazić swoje stanowisko w sprawie trudności w osiągnięciu zgodności stanowisk pomiędzy Zarządem Dróg Miasta Krakowa i GDDKiA. Zdaniem ZDMK, GDDKiA stawiać miała nie akceptowalne przez ZDMK warunki w związku z inwestycjami prowadzonymi przez siebie w rejonie spornego skrzyżowania). Jaka jest odpowiedź GDDKiA? Przeczytacie o tym w artykule poniżej.

Przypomnijmy, we wczorajszym artykule “ODPOWIEDŹ ZARZĄDU DRÓG MIASTA KRAKOWA – NIE BĘDZIE BUDOWY RONDA TURBINOWEGO PRZY UL. SKOTNICKIEJ / WRONY” zacytowaliśmy odpowiedź ZDMK z dnia 26 sierpnia 2020 r., w której m.in. było (cyt.): “

Podjęto decyzję o rezygnacji z budowy ronda turbinowego w ramach przedmiotowego zadania. Zadanie zostało ograniczone do rozbudowy samej ul. Wrony na odcinku od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej – z wyłączeniem skrzyżowania ulic Skotnicka – Wrony – Podgórki Tynieckie. Spowodowane jest to trudnościami w osiągnięciu zgodności stanowisk pomiędzy ZDMK i GDDKiA (GDDiK stawia nie akceptowalne przez ZDMK warunki w związku z inwestycjami prowadzonymi przez siebie w rejonie spornego skrzyżowania). W konsekwencji brak jest możliwości uzyskania uzgodnień branżowych z GDDKiA w zakresie projektowanego ronda, które to uzgodnienia są konieczne do uzyskania decyzji ZRID.

W sierpniu br. złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID (na zakres nie obejmujący ronda) – planowane rozpoczęcie robót budowlanych to 2 poł. 2021 r. Powodem opóźnienia w stosunku do zakładanego wcześniej harmonogramu są m. in. wspomniane trudności w uzyskiwaniu pozytywnego stanowiska GDDKiA.

ZESPÓŁ PRASOWY                                     

Zarządu Dróg Miasta Krakowa

Swoje stanowisko wyraziła wobec tego GDDKiA, która wczoraj napisała do naszej redakcji

Odpowiedź GDDKiA z 27 sierpnia 2020 r.:

Szanowni Państwo,

W związku z zarzutami ZDMK kierowanymi pod adresem GDDKiA Oddziału w Krakowie w publikacji zamieszczonej na portalu internetowym: https://www.infoskawina.pl/odpowiedz-zarzadu-drog-miasta-krakowa-nie-bedzie-budowy-ronda-turbinowego-przy-ul-skotnickiej-wrony/  informujemy: nie przedstawiliśmy w swojej opinii żadnych nadzwyczajnych warunków dla rozbudowy skrzyżowania na odcinku ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej wraz ze skrzyżowaniem: Skotnicka-Wrony-Pogórki Tynieckie.

W odpowiedzi na wniosek o opinię projektu budowlanego zostały przedstawione wartości prowadzonych pomiarów ruchu (na ul. Skotnickiej w godzinach szczytu natężenie ruchu wynosi 3000 pojazdów na godzinę) i zwróciliśmy uwagę na konieczność zwiększenia przepustowości skrzyżowania. Budowa ronda jednopasowego nie rozwiąże tego problemu. Zwiększenie przepustowości ruchu na ul. Skotnickiej w Krakowie i dalej ul. Krakowskiej w Skawinie może zapewnić budowa dwóch rond dwupasowych. z czego jedno, na DK44 w Skawinie wybuduje GDDKiA i zastąpi ono istniejące skrzyżowanie ul. Krakowskiej i obwodnicy miasta. GDDKiA przekazała już projekt tego ronda wraz z niezbędnymi dokumentami do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, w maju br. Czekamy na wydanie decyzji ZRID.

Rondo budowane przez GDDKiA będzie dwupasowe i w przypadku, gdy sąsiadujące z nim rondo będące inwestycją miejską posiadałoby także dwa pasy można osiągnąć zakładany cel czyli zwiększenie przepustowości ruchu, co jest niezwykle istotne z uwagi na ruch z autostrady A4 kierujący się na węzeł Skawina i ul. Skotnicką. Odpowiedź na wniosek biura projektowego, któremu prace zlecił ZDMK została udzielona 6 września 2018 r. Od tej pory nie było żadnego kontaktu z projektantem ze strony ZDMK z GDDKiA, w sprawie budowy ronda. Dołączamy skan odpowiedzi.

Z poważaniem

Iwona Mikrut

Główny specjalista ds. komunikacji społecznej

Oddział w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków

Załącznik do pisma GDDKiA:

=====

Komentarz redakcyjny:

Powstaje pytanie, i jak w Polsce ma być cokolwiek, kiedykolwiek lepiej, gdy dwie opłacane ze środków publicznych instytucje (organy) nie mogą dojść do porozumienia…

A może Wy macie podpowiedź, jak wyjść z tego impasu?

1 response to "Odpowiedź GDDKiA na zarzuty Zarządu Dróg Miasta Krakowa w sprawie ronda turbinowego"

  1. Przez: Mumin Zamieszczono: 28 sierpnia 2020

    Jak zwykle miasto po taniości peryferia Krakowa wiec ich nie interesuje komfort ludzi w centrum trasy za grube miliony nie liczą się z gminami krematorium wcisnęli a grosza nie dołożą żeby usprawnić ruch

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *