Odpowiedź Zarządu Dróg Miasta Krakowa: Na rondo przy ul. Skotnickiej i Wrony jeszcze trochę poczekamy… [AKTUALIZACJA]
[AKTUALIZACJA 24.11.2019 r.] Ostatnio otrzymaliśmy informację, co do prac projektowych w ramach planowanej inwestycji na granicy Skawiny i Krakowa o nazwie: Rozbudowa ul. Wrony – etap II na odcinku od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej wraz ze skrzyżowaniem: Skotnicka – Wrony – Podgórki Tynieckie – która zakłada budowę ronda turbinowego. Otóż – jak nas poinformował Zarząd Dróg Miasta Krakowa – prace projektowe “nadal są kontynuowane”. Ponad miesiąc temu została w końcu wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która stanowić ma istotny kamień milowy dla tego zadania. Szczegóły znajdziecie Państwo poniżej w odpowiedzi z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Odpowiedź z 26 lipca 2019 r. na zapytanie prasowe InfoSkawiny:
Dzień dobry,
poniżej przesyłamy informacje:
Prace projektowe nadal są kontynuowane. 19 czerwca – po czasochłonnej fazie konsultacji projektu – została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która stanowi istotny kamień milowy dla tego zadania.
Zespół projektowy stara się o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego na przebudowę koryta potoku Sidzinka, przepływającego w rejonie projektowanego ronda (wspomniana decyzja środowiskowa jest do uzyskania pozwolenia niezbędna).
W międzyczasie konsultowane są w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa ostatnie szczegóły projektu budowlanego branży drogowej, przed jego ostatecznym uzgodnieniem, otwierającym drogę do dalszych etapów – przygotowania projektów wykonawczych pozostałych branż, a następnie uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Z wyrazami szacunku,
Zespół Prasowy
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
tel: 12 616 75 10/69
AKTUALIZACJA (24 listopada 2019 r.):
19 listopada 2019 r. zapytaliśmy rzecznika ZDMK o to, na jakim etapie jest realizacja inwestycji:
“Rozbudowa ul. Wrony – etap II na odcinku od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej wraz ze skrzyżowaniem: Skotnicka – Wrony – Podgórki Tynieckie“ – która zakłada budowę ronda turbinowego.
W odpowiedzi z 21 listopada 2019 r. napisano do nas:
Szanowi Państwo,
poniżej przesyłamy informacje:
W dalszym ciągu trwają prace projektowe. Koncentrują się one głównie na zapewnieniu właściwej geometrii oraz organizacji ruchu w obrębie projektowanego ronda, tj. skrzyżowania ulic Wrony – Skotnicka – Podgórki Tynieckie – Hollendra. Projektant konsultuje rozwiązania z ZDMK oraz z Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK czy Zarządem Transportu Publicznego w Krakowie.
Z wyrazami szacunku,
Zespół Prasowy
Zarząd Dróg Miasta Krakowa
DK44 dawno straciła swoją przepustowość w godzinach szczytu.
“Tiry na tory”, przesiadka z samochodów na komunikację zbiorową. Budowa buspasów wzdłuż ul. Krakowskiej i wzmocnienie komunikacji autobusowej. Uruchomienie przewozów pasażerskich koleją SKA.
Budowa zjazdów z autostrady i dodatkowych pasów to bardzo odległa w czasie inwestycja, może za dziesięć lub piętnaście lat będzie możliwa.
Państwo nie ma praktycznie żadnych możliwości wpływu na koncesjonariusza, czyli Stalexport, taki stan rzeczy będzie obowiązywał aż do 2027 r. https://gazetakrakowska.pl/prywatna-firma-rzadzi-i-dzieli-na-a4/ar/567253
Skoro ta okolica będzie na desce to może usprawnić podpięcie A4 od Rzeszowa do kierunku na Kraków DK44 ? Nie mogę pojąć dlaczego nie ma zjazdu przed DK 44 – bezkolizyjnego z rozpędówką na Skotniki. Chyba, że czekacie aż okolica się zasiedli i trzeba będzie płacić odszkodowania. Rozumiem, że zjazd z A4 od Kato na kierunek Kraków będzie się odbywał po objechaniu ronda przy Wrony , żeby zlikwidować wszystkie kolizyjne i spowalniające zjazdy