Oświadczenie Społecznego Komitetu Budowy Chodników “Bezpieczna Droga 44”
Przedstawiamy Państwu oświadczenie Społecznego Komitetu Budowy Chodników “Bezpieczna Droga 44”, przesłane dziś do naszej redakcji, a dotyczące budowy chodników w sołectwach leżących wzdłuż drogi krajowej nr 44.
Treść oświadczenia:
_
Społeczny Komitet Budowy Chodników Jaśkowice, 11.03.2016 r.
„BEZPIECZNA DROGA 44”
OŚWIADCZENIE
W związku z długo oczekiwaną decyzją Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka ogłoszoną w dniu 02.03.16. dotyczącą budowy czterech odcinków chodników przy DK 44 w zachodniej części naszej gminy pragniemy wyrazić podziękowanie Panu Ministrowi i Wszystkim Osobom, którym los mieszkańców i ich bezpieczeństwo nie było obojętne i razem z nami walczyły o budowę chodników. Uzyskaną na te cele w naszej gminie kwotę 7,3 mln zł traktujemy jako niebagatelną w sytuacji, gdy do województwa małopolskiego trafiło około 40 mln zł, a na budowę chodników w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych w całej Polsce przeznaczono 600 mln zł.
Wraz z tą dobrą dla naszej gminy informacją pojawiło się wiele pytań od mieszkańców związanych z tymi inwestycjami, przede wszystkim, które odcinki będą realizowane oraz czy będą budowane chodniki w nieuwzględnionych miejscach. W nawiązaniu do tego Społeczny Komitet Budowy Chodników „Bezpieczna Droga 44” skupiający osoby ze wszystkich miejscowości położonych przy tej drodze w zachodniej części gminy informuje, że naszym celem od początku działalności była budowa chodników chociażby po jednej stronie w brakujących miejscach na całym odcinku drogi krajowej 44 od granicy z Gminą Brzeźnica do granicy z miastem Skawina. W pewnym momencie naszych starań zmuszeni byliśmy przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wytypować odcinki w każdej miejscowości w obszarach o najgęstszej zabudowie. Tak się też stało i mimo licznych nacisków o ich skrócenie nie zgodziliśmy się na to, wychodząc z założenia, że każda z miejscowości powinna uzyskać chodnik w najbardziej newralgicznym miejscu. Cyklicznie jednak podnosiliśmy potrzebę budowy całego odcinka. Obecnie uzyskaliśmy zapewnienie o budowie tych, wskazanych wtedy odcinków, powszechnie znanych i często przez nas przywoływanych. Nie zmienia to jednak naszego stanowiska, a obecny stan rzeczy traktujemy jako połowiczny sukces i będziemy czynić dalsze starania. Zdajemy sobie sprawę z tego, że pozostawione odcinki w Jaśkowicach, Wielkich Drogach, Zelczynie, Borku Szlacheckim są równie niebezpieczne i konieczne do uwzględnienia w kolejnym etapie. Zapewniamy, że nie będziemy ustawać w staraniach o połączenie chodnikami wszystkich miejsc przy DK 44 w naszej części gminy.
W imieniu Społecznego Komitetu Budowy Chodników „BEZPIECZNA DROGA 44”
Marcin Pacułt
Ewa Masłowska
Ludzie poruszający sie przy tej drodze sa narażeni na duże niebezpieczeństwo! Wiec o jakich polach tu mowa ?! Zapraszam na spacer wzdłuż tej drogi na odcinku chociaż zelczyna- sosnowice
Dramat ! Tir za tirem ! Zasuwają jak szaleni W poboczach dziury , stoi woda gdy pada. Wiec bardzo dobrze ! Niech powstana w końcu te chodniki.
Pan Burmistrz Rzepisko w telewizji regionalnej mówił, że dostali 7,5 mln zł na 5 km chodników. Brakuje drugie tyle. Czy Gmina Skawina coś dorzuci od siebie? kto zna odpowiedź
Nie lepiej trochę dołożyć i zrobić na nowo drogę krajową po drugiej stronie kanału gdzie są pola, pozostawiając obecną jako wewnętrzną?
Osuszyć kanał i zrobić drogę. To nie są pola olo tylko bardzo drogie działki, których właściciele czekają ze sprzedażą na obwodnicę.
No fajnie że coś powstanie, a czemu nic nie wspomina się o ul. Piłsudskiego i krakowskiej?
Przez ostatnie 10 lat Pamiętam tylko 3 wypadki śmiertelne(z czego 2 w przeciagu ostatnich 4 lat) przy DK nr 44 od Skawiny do Jaśkowic, z czego jeden wypadek był spowodowany przez pijanego kierowce w miejscowości Wielkie drogi, a drugi wypadek był spowodowany przez pijanego pieszego!
Czy warto budować te chodniki skoro prawie nikt nie ginie w tym rejonie, a na pewno ilość pieszych na chodnikach bedzie maleć a nie rosnąć!
Czy za te pieniądze nie lepiej wybudować przejscia podziemne w skawinie by wreszcie “świete krowy” chodzące przez przejscie nie tamowały ruchu?
Czy nie warto wybudować dodatkowy pas jezdni w obu kierunkach od skawiny w stronę oświęcimia?
Czy warto budować te chodniki skoro prawie nikt nie ginie w tym rejonie, a na pewno ilość pieszych na chodnikach bedzie maleć a nie rosnąć!
Tego się już nawet nie da leczyć. Myślisz, że do końca życia będziesz jeździł samochodem do sklepu, kościoła, szkoły, lekarza, na każdą odległość?
Przejścia podziemne, a może tunele dla samochodów pod miastem. Ty nawet nie masz pojęcia co to jest miasto i dla kogo było budowane. Otóż dla mieszkańców, wszystkich mieszkańców bez względu na wiek i środek transportu jaki wybiorą. Piesi to nie krety w mieście.
Wyjedź gdzieś na zachód od Małopolski a poznasz cywilizowany świat. Nie rób z miasta wsi, raczej dąż do tego by wieś wyglądała jak miasto, nawet za sprawą chodników przy drodze.
Na ul. Piłsudkiego i Krakowskiej chodników nie będzie bo ulice są w mieście Skawina, podobnie jak nie będzie rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 2.
W tej kadencji Rady Miasta i Gminy Skawina budujemy na wioskach szkoły i chodniki.
No może i masz racje, Może ja sie myle ale upłynęło już sporo czasu kadencji burmistrzów i rady i jakoś trudno mi dostrzec aby coś konkretnego robili chyba że sie myle takie jest moje odczucie infrastruktura nic, komunikacja też sie nie zmienia na lepsze a wręcz przeciwnie to jest tak jak sie za głosy obiecuje za dużo nie dokładając do komunikacji pare groszy więcej strach pomyśleć co będzie jak już będzie SKA żeby nas na siłe nie zmuszali do przejścia na kolej likwidacją kursów w MPK nie wszyscy mają prace przy szlakach kolejowych nie dla wszystkich jest kolej ludzie powinni mieć wybór i znowu sie rozpisuje… przy urnach sie rozliczy ale niech nie będzie im tak wesoło radni co ich wybraliśmy to masakra nic nie wnoszą nowego i im głos odbiera sesja…
Prawie jednogłośnie stwierdzili radni uchwalając budżet – jest zrównoważony. Jeszcze nigdy Rada Miejska nie była tak zrównoważona za sprawą układanki jaka powstała przed wyborami. Sami obywatele miasta strzelili sobie w stopę oddając władzę w ręce nauczycieli i partii politycznej. W tym zrównoważonym budżecie zaszaleli i przyznali 2% z wydatków na transport autobusowy. Ja polecam oglądanie sesji to bardzo pouczająca lekcja demokracji.