Ponadroczne opóźnienie w budowie obwodnicy Skawiny od DK44 do DW953. Z czego wynika?

Po kilku pytaniach skierowanych do nas ze strony Czytelników, postanowiliśmy dopytać o stan realizacji budowy dalszego odcinka obwodnicy Skawiny. Już w styczniu br. pytaliśmy Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie na jakim etapie realizacji inwestycji jest odcinek dalszego ciągu obwodnicy Skawiny od ul. Piłsudskiego (DK nr 44) w Skawinie do Rzozowa (DW 953), oraz kiedy ta część obwodnicy od DK 44 do DW 953 będzie wybudowana i oddana do użytkowania. Wtedy stan zaawansowania prac oceniono na 80%. Dziś się okazuje, że wciąż jest problem z terminowym oddaniem inwestycji, a jej realizacja ma już 15 miesięczne opóźnienie. Poniżej zamieszczamy odpowiedź ZDW w Krakowie na nasze ostatnie zapytanie prasowe.

I.  Pytanie z 25 maja 2021 r.:

Dzień dobry, w związku z pytaniami mieszkańców:
 
“Od jakiegoś czasu obserwuję, że na odcinku od DK44 do nowego ronda pomiędzy Rzozowem, a Borkiem nic się nie dzieje, brakuje warstwy asfaltu czy widać niedokończone oświetlenie ronda. 
Otwarcie tego fragmentu wcześniej, ułatwiło by komunikację, zwłaszcza w dobie zamkniętego mostu w Radziszowie.”
 
prosimy o odpowiedź na poniższe pytania:
 
1) Na jakim etapie realizacji inwestycji jest odcinek dalszego ciągu obwodnicy Skawiny od ul. Piłsudskiego (DK nr 44) w Skawinie do Rzozowa (DW 953)?
Kiedy ta część obwodnicy od DK 44 do DW 953 będzie wybudowana i oddana do użytkowania?
 
2) Czy nastąpiło opóźnienie prac w stosunku do pierwotnie zakładanego terminu? Jeśli tak to ile? Czy naliczono kary umowne?
 

II. Odpowiedź ZDW w Krakowie z 27 maja 2021 r.:

Dzień dobry,

Poniżej przesyłam odpowiedź ZDW w Krakowie na zadane pytania.

Ad.1 Aktualnie trwają prace mające na celu zmianę organizacji ruchu w rejonie ronda w Rzozowie, co umożliwi jego dokończenie. Wykonywane są również roboty wykończeniowe  na obiektach inżynierskich. Od 10 do 25 czerwca planowane jest ułożenie warstwy ścieralnej na jezdni głównej . Planowany termin zakończenia robót budowlanych to lipiec, a pozyskanie decyzji na użytkowanie sierpień/wrzesień 2021r.

Ad.2 Opóźnienie realizacji inwestycji nastąpiło w związku z wystąpieniem okoliczności niezależnych od stron umowy, więc nie naliczono w związku z tym kar umownych. Obecnie opóźnienie w stosunku do pierwotnego terminu wynosi ok. 15 miesięcy. Wydłużenie terminu zostało spowodowane w większości przedłużeniem procedur administracyjnych związanych z pozyskaniem decyzji i uzgodnień.

III. Kolejne pytania do ZDW…

Wobec powyższego zadano kolejne pytania, m.in. takie, czy inwestor/wykonawca nie powinien być przygotowany do tego rodzaju inwestycji (pozyskać decyzje, uzgodnienia, itp.) wcześniej, zwracając uwagę na fakt, że opóźnienie ponadroczne to bardzo duże opóźnienie…

3 response to "Ponadroczne opóźnienie w budowie obwodnicy Skawiny od DK44 do DW953. Z czego wynika?"

  1. Przez: Marcin Zamieszczono: 11 października 2021

    Witam.
    Mam do redakcji pytanie w sprawie tego artykułu.
    Czy jest możliwość zapytać kogoś kompetentnego o datę otwarcia opisywanej w artykule części obwodnicy, Artykuł jest z maja b.r. , a mamy prawie połowę października. Żaden portal nie podaje tej daty. Ważne są jakiekolwiek informacje. Nikt nic nie podaje. Ludzie (kierowcy) nie mogą się doczekać. Bywa czasem tak, że nowe drogi otwiera się wcześniej niż zrobią to urzędnicy przecinający wstęgę. Tego bardzo sobie życzymy aby nie czekać na świtę która nie wiadomo kiedy się zbierze. Proszę o jakąś publikację.

  2. Przez: Zaniepokojony Zamieszczono: 1 czerwca 2021

    Czy WŁADZA zdradzi wreszcie swoje plany na przedłużenie tej drogi do DK 52? Impakt będzie niemały a nasz naczelny Yes-man mocno ogranicza jakikolwiek wypływ wiedzy w tym zakresie.

  3. Przez: Qwerty Zamieszczono: 29 maja 2021

    Dopytajcie w GDDKiA co z przetargiem na rondo przy zjezdzie na Kraków

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *