Ponadroczne opóźnienie w budowie obwodnicy Skawiny od DK44 do DW953. Z czego wynika?

Po kilku pytaniach skierowanych do nas ze strony Czytelników, postanowiliśmy dopytać o stan realizacji budowy dalszego odcinka obwodnicy Skawiny. Już w styczniu br. pytaliśmy Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie na jakim etapie realizacji inwestycji jest odcinek dalszego ciągu obwodnicy Skawiny od ul. Piłsudskiego (DK nr 44) w Skawinie do Rzozowa (DW 953), oraz kiedy ta część obwodnicy od DK 44 do DW 953 będzie wybudowana i oddana do użytkowania. Wtedy stan zaawansowania prac oceniono na 80%. Dziś się okazuje, że wciąż jest problem z terminowym oddaniem inwestycji, a jej realizacja ma już 15 miesięczne opóźnienie. Poniżej zamieszczamy odpowiedź ZDW w Krakowie na nasze ostatnie zapytanie prasowe.

I.  Pytanie z 25 maja 2021 r.:

Dzień dobry, w związku z pytaniami mieszkańców:
 
„Od jakiegoś czasu obserwuję, że na odcinku od DK44 do nowego ronda pomiędzy Rzozowem, a Borkiem nic się nie dzieje, brakuje warstwy asfaltu czy widać niedokończone oświetlenie ronda. 
Otwarcie tego fragmentu wcześniej, ułatwiło by komunikację, zwłaszcza w dobie zamkniętego mostu w Radziszowie.”
 
prosimy o odpowiedź na poniższe pytania:
 
1) Na jakim etapie realizacji inwestycji jest odcinek dalszego ciągu obwodnicy Skawiny od ul. Piłsudskiego (DK nr 44) w Skawinie do Rzozowa (DW 953)?
Kiedy ta część obwodnicy od DK 44 do DW 953 będzie wybudowana i oddana do użytkowania?
 
2) Czy nastąpiło opóźnienie prac w stosunku do pierwotnie zakładanego terminu? Jeśli tak to ile? Czy naliczono kary umowne?
 

II. Odpowiedź ZDW w Krakowie z 27 maja 2021 r.:

Dzień dobry,

Poniżej przesyłam odpowiedź ZDW w Krakowie na zadane pytania.

Ad.1 Aktualnie trwają prace mające na celu zmianę organizacji ruchu w rejonie ronda w Rzozowie, co umożliwi jego dokończenie. Wykonywane są również roboty wykończeniowe  na obiektach inżynierskich. Od 10 do 25 czerwca planowane jest ułożenie warstwy ścieralnej na jezdni głównej . Planowany termin zakończenia robót budowlanych to lipiec, a pozyskanie decyzji na użytkowanie sierpień/wrzesień 2021r.

Ad.2 Opóźnienie realizacji inwestycji nastąpiło w związku z wystąpieniem okoliczności niezależnych od stron umowy, więc nie naliczono w związku z tym kar umownych. Obecnie opóźnienie w stosunku do pierwotnego terminu wynosi ok. 15 miesięcy. Wydłużenie terminu zostało spowodowane w większości przedłużeniem procedur administracyjnych związanych z pozyskaniem decyzji i uzgodnień.

III. Kolejne pytania do ZDW…

Wobec powyższego zadano kolejne pytania, m.in. takie, czy inwestor/wykonawca nie powinien być przygotowany do tego rodzaju inwestycji (pozyskać decyzje, uzgodnienia, itp.) wcześniej, zwracając uwagę na fakt, że opóźnienie ponadroczne to bardzo duże opóźnienie…

2 response to "Ponadroczne opóźnienie w budowie obwodnicy Skawiny od DK44 do DW953. Z czego wynika?"

  1. Przez: Zaniepokojony Zamieszczono: 1 czerwca 2021

    Czy WŁADZA zdradzi wreszcie swoje plany na przedłużenie tej drogi do DK 52? Impakt będzie niemały a nasz naczelny Yes-man mocno ogranicza jakikolwiek wypływ wiedzy w tym zakresie.

  2. Przez: Qwerty Zamieszczono: 29 maja 2021

    Dopytajcie w GDDKiA co z przetargiem na rondo przy zjezdzie na Kraków

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *