Praca w urzędzie: Inspektor w Zespole ds. Pozyskiwania Środków Zewnętrznych
W Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Skawina ukazały się dwa ogłoszenia o pracę w Urzędzie Miasta i Gminy Skawina. Pierwsze dotyczy naboru wolne stanowisko urzędnicze Inspektora w Zespole ds. Pozyskiwania Środków Zewnętrznych w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie do realizacji projektu „Wdrażanie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego – Małopolska w zdrowej atmosferze”. Dokumenty aplikacyjne składać należy do 8 sierpnia 2016 roku w UMiG w Skawinie – Biuro Obsługi Mieszkańców, ul. Rynek 14. Warto rozpowszechnić tę informację, bo może ktoś z Was lub Waszych znajomych akurat szuka pracy i spełnia wymagania? Szczegóły ogłoszenia poniżej. Niestety urząd nie podał przewidywanego wynagrodzenia na tym stanowisku.
BURMISTRZ MIASTA I GMINY SKAWINA na podstawie art.11 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U.2014. 1202 j. t. ) OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE – 1 etat w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie, Rynek 1, 32-050 Skawina
Data ogłoszenia | 2016-07-19 |
Forma zatrudnienia | Umowa o pracę |
Status naboru | Ogłoszony |
- I. Stanowisko urzędnicze: Inspektor w Zespole ds. Pozyskiwania Środków Zewnętrznych w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie do realizacji projektu „Wdrażanie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego – Małopolska w zdrowej atmosferze”
Nabór dotyczy zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, z jednoczesnym zastrzeżeniem, że umowa na czas nieokreślony może być poprzedzona umową na czas określony nie przekraczający 3 miesięcy w celu praktycznego sprawdzenia umiejętności i doświadczenia zawodowego pracownika. Jeżeli wybrany kandydat podejmie po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym może być skierowany do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem.
- II. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu ochrony środowiska, energetyki, źródeł ciepła, odnawialnych źródeł energii, budownictwa, chemii, fizyki, ekonomii;
2) minimum 3 – letnie doświadczenie zawodowe;
3) umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office) i innych urządzeń biurowych;
4) gotowość podnoszenia kwalifikacji zawodowych (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowych studiów podyplomowych);
5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
6) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) nieposzlakowana opinia;
8) znajomość ogólnej sytuacji środowiskowej i stanu jakości powietrza w Polsce
9) umiejętności szybkiego uczenia się, strategiczne (ciekawość, syntetyczne myślenie, formułowanie wizji, planowanie, nastawienie na realizację celów);
10) elastyczność, mobilność, gotowość do podróży służbowych, pracy w terenie i pracy zdalnej;
11) kreatywność, nieszablonowe myślenie, podejmowanie inicjatyw, proaktywność;
12) komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, gotowość do wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań.
- III. Wymagania dodatkowe – fakultatywne (dodatkowo premiowane na etapie rozmowy kwalifikacyjnej)
1) studia podyplomowe z zakresu audytu energetycznego w budownictwie na potrzeby certyfikacji i termomodernizacji;
2) doświadczenie zawodowe w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej, sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej;
3) doświadczenie w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych, studiów wykonalności dokumentów typu Program ochrony powietrza, Program ograniczenia niskiej emisji, Program gospodarki niskoemisyjnej.
- III. Główny zakres wykonywanych zadań na stanowisku inspektora :
Zakres wykonywanych zadań związany z realizacją projektu pn. „Wdrażanie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego – Małopolska w zdrowej atmosferze”:
1) zdefiniowanie indywidualnego planu działania wraz z jego harmonogramem;
2) współtworzenie gminnej strategii ochrony powietrza;
3) aktualizacja i integracja gminnych strategii służących poprawie jakości powietrza zawartych w Planie gospodarki niskoemisyjnej, Programie ograniczania niskiej emisji oraz założeniach do planu zaopatrzenia w ciepło, paliwa gazowe i energię elektryczną;
4) nadzór nad wdrażaniem przyjętej w gminie strategii gospodarki niskoemisyjnej poprzez inicjowanie działań i inwestycji służących ograniczeniu emisji zanieczyszczeń powietrza oraz gazów cieplarnianych;
5) pomoc w osiąganiu celów programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego;
6) pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego dla gminy na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie inwestycji i działań ograniczających emisję zanieczyszczeń, podnoszących efektywność energetyczną i budujących świadomość społeczną w tym zakresie;
7) pozyskiwanie zewnętrznego wsparcia finansowego na realizację programów pomocowych dla mieszkańców służących ograniczaniu emisji zanieczyszczeń, pomoc dla mieszkańców w skorzystaniu z tych programów, w tym pomoc w prawidłowym wypełnieniu wniosku o dotację;
8) udzielanie porad mieszkańcom w zakresie wymiany źródła centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (optymalizacja doboru rodzaju i mocy źródła ciepła) oraz modernizacji energetycznej budynku (z możliwością wykorzystania badania kamerą termowizyjną);
9) prowadzenie edukacji mieszkańców, organizacja spotkań w zakresie oszczędności zużycia energii oraz ekologicznych i zdrowotnych korzyści z wymiany źródeł ciepła;
10) współpraca z władzami gminy stanowiąc wsparcie wójta/burmistrza/ prezydenta miasta w prowadzeniu skutecznej polityki poprawy jakości powietrza / dostarczanie wsparcia decydentom, informowanie i angażowanie władz gminy;
11) współpraca z lokalnymi mediami, telewizją, księżmi, lokalnymi grupami działania, organizacjami pozarządowymi, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, lekarzami, firmami energetycznymi, drogowcami, izbami gospodarczymi/rolniczymi etc.;
12) monitorowanie i projektowanie budżetu w ramach zadania;
13) rozliczanie wydatków związanych z funkcjonowaniem systemu;
14) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Zespołu Zarządzającego UMWM;
15) stała współpraca z Zespołem Zarządzającym UMWM oraz Centrum Kompetencji;
16) zarzadzanie ryzykiem w zakresie przypisanym do Eko-doradcy w ramach przyjętego podejścia do zarządzania poszczególnymi zidentyfikowanymi ryzykami;
17) przekazywanie zespołowi zarządzającemu i urzędowi gminy informacji na temat ewentualnych odnotowanych przypadków materializacji ryzyka, których monitorowanie zostało mu powierzone;
18) zastępowanie innych ekodoradców w przypadku nieobecności;
19) zebranie informacji w celach inwentaryzacyjnych – stworzenie ankiety, prowadzenie spotkań w celu dokonania inwentaryzacji źródeł emisji w gminie;
20) współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochrona powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, z powołanymi w WFOŚiGW w Krakowie ekspertami ds. energetyki etc.);
21) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie;
22) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, seminariach, konferencjach;
23) udział w cyklicznych spotkaniach organizacyjnych dla ekodoradców organizowanych przez Zespół Zarządzający UMWM;
24) Ekodoradca, którego wynagrodzenie pochodzi z projektu, może realizować jedynie zadania mieszczące się w ramach Projektu zintegrowanego LIFE w zakresie wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego.
- IV. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
3) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
4) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (wybrany kandydat zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego),
5) kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
6) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
7) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na w/w stanowisku (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia wystawionego przez lekarza medycyny pracy).
8) Wymagane dokumenty aplikacyjne (list motywacyjny, szczegółowe CV) powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2014, poz. 1182)”.
Brak któregokolwiek z dokumentów ujętych w pkt 1-7 lub brak wymogu określonego
w pkt. 8 uniemożliwia wzięcie udziału w II etapie naboru.
- V. Inne informacje
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Inspektor w Zespole ds. Pozyskiwania Środków Zewnętrznych” w terminie do dnia 8 sierpnia 2016 roku w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie – Biuro Obsługi Mieszkańców, ul. Rynek 14.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (https://bip.malopolska.pl/umigskawina) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie przy Rynek 1, 3, 14.
Źródło:
BIP Gminy Skawina