Prezydent Robert Biedroń ujawnia płace słupskiego ratusza
Wiadomo, ile zarabiają pracownicy słupskiego magistratu. Robert Biedroń ujawnił listę płac. Rekordzista otrzymuje co miesiąc ponad 10 tys. zł brutto. Sprzątaczka zaś 1,75 tys. zł brutto. Jak podkreśla, są to informacje jawne, które mieszkańcy często starali się uzyskiwać, także w drodze sądowej. Jak twierdzi prezydent Słupska, nie ma jednak sensu ich ukrywać ponieważ, na przykład, zarobki urzędników są finansowane z budżetu tworzonego przez mieszkańców i powinny być ogólnodostępne.
Robert Biedroń zamierza także publikować co tydzień plan swoich zajęć, aby mieszkańcy wiedzieli, co konkretnie robi prezydent.
Na liście płac widać, że najwięcej – 10 tys. złotych brutto zarabia dyrektor wydziału w biurze prezydenta. Dalej jednak już nie jest tak wysoko jeśli chodzi o wynagrodzenie. Kierownik referatu to z kolei 4 tys. złotych brutto. Inspektor Straży Miejskiej zarabia 3,2 tys złotych brutto.
Z kolei dyrektor wydziału finansowego może liczyć na 6,5 tys. złotych brutto, zaś jego pracownicy od 2,8 tys. do 3,6 tys. zł brutto. Spora część urzędników ma jeszcze dodatki m.in. za wysługę lat. Rzadko przekraczają one 300 zł.
Prawie wszyscy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. W tej grupie są również sprzątaczki, które zarabiają od 1 750 do 2 100 brutto.
Wszystkie informacje można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej słupskiego ratusza pod linkiem:
Kilka tygodni temu strona BIP stała się bardziej przejrzysta dla użytkowników. Pojawiły się m.in. rejestr umów ze skanami wszystkich umów, informacje jak wygląda proces legislacyjny, a także dane publiczne o mieniu komunalnym i finansach miasta.
__
W Gminie Skawinie od początku istnienia portalu udało nam się (i mieszkańcom) doprowadzić m.in. do publikowania w BIP: rejestru umów w Urzędzie i niektórych jednostkach gminnych, protokołów z komisji radnych (chociaż niektóre to wciąż zwykłe obrazki/skany PDF a powinny być to pliki cyfrowo przeszukiwalne), kontaktu do radnych (telefony, e-maile, miejsca i terminy dyżurów), rejestru dokonywanych zmian w BIP, protokołów z naborów na stanowiska urzędnicze, rejestracji na video sesji rady miejskiej, publikacji w BIP projektów uchwał, rozwiązywania problemów mieszkańców przez stworzenie systemu zgłoszeń usterek, stworzenia raportu z monitoringu funduszu korkowego, ujawnienia nagród pracowników Urzędu, nagrywania zebrań wiejskich (Jaśkowice, Radziszów), zorganizowania pierwszej w historii gminy video-debaty wyborczej kandydatów na Burmistrza, i wiele innych…