Rozstrzygnięty przetarg na remont mostu w Skawinie na DK nr 44 (AKTUALIZACJA – UMOWA)
W dniu 16 marca 2015 r. udzielono zamówienia publicznego dla firmy SKANSKA S.A. w przedmiocie “Remontu mostu przez rzekę Skawinka w miejscowości Skawina w ciągu drogi krajowej nr 44 w km 103+183 wraz z dojazdami”. O przetargu na ten remont pisaliśmy w artykule z dnia 30 stycznia 2015 r. -> Ogłoszono przetarg na remont mostu w Skawinie na DK nr 44.
W przetargu nieograniczonym kryteriami wyboru ofert były:
Cena (C) 80%
Okres wyłączenia (O) 20%.
Cena za jaką most zostanie wyremontowany przez firmę SKANSKA S.A. wynosi: 2.876.369,77 zł.
W przetargu złożono 10 ofert. Najdroższa złożona oferta opiewała na kwotę 7.303.347,51 zł.
Jeśli chodzi o termin realizacji, to Zamawiający wymagał, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 210 dni od daty podpisania umowy.
Skanska zaproponowała w swojej ofercie, że okres wyłączenia nie przekroczy 96 dni.
Więcej na temat rozstrzygnięcia przetargu na stronie GDDKiA Oddział Kraków.
Dziś skierowaliśmy do GDDKiA w Krakowie zapytanie o udostępnienie treści umowy z Wykonawcą ze wszystkimi załącznikami.
Gdy tylko otrzymamy skany, udostępnimy je w tym artykule.
Zdjęcie mostu na rzece Skawince z roku 1931:
AKTUALIZACJA (9 kwietnia 2015 r.):
___
AKTUALIZACJA (11 kwietnia 2015 r.):
Harmonogram rzeczowo-finansowy remontu mostu w Skawinie
Zobacz także:
Zapis sesji
https://youtu.be/g43qAImTZXY?t=5h58m54s
Na jak długo most zostanie wyłączony z ruchu? Czy będzie kładka/pas/chodnik dla pieszych?
“Termin realizacji: Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany w terminie nie dłuższym niż 210 dni od daty podpisania umowy.”
Na sesji ogłoszono, że piesi będą przechodzić podczas remontu.
Do obowiązków Wykonawcy należy par. 9 punkt 13 utrzymanie ruchu pieszego przez cały okres remontu.
W miejsce tego mostu należy postawić nowy, który zapewni drożność przejazdy w obu kierunkach. A tutaj po raz kolejny wydaje się pieniądze na jego “remont” … Wiem, że jest to droga krajowa, ale czy naprawdę władze miasta i gminy nie są w stanie zrobić nic, żeby coś się zmieniło w tej sprawie?
Szerszy most to zaproszenie dla tirowców do jazdy przez miasto, bo oni niezbyt chętnie korzystają z niby obwodnicy. Powinni poszerzyć ciągi piesze na tym moście bo za kilkadziesiąt lat mogą zmienić się preferencje mieszkańców co do wyboru środka transportu.
Wizje kładki pieszo-rowerowej obok mostu razem z „Studium tras rowerowych w Gminie Skawina.” już chyba na zawsze będą zalegać w szafach urzędu.
Dla rowerzystów miejskich w budżecie chude dekady nie lata.
Może postawić ograniczenie tonażowe przed skrętem na obwodnicę? Tak aby ciężarówki obowiązkowo musiały omijać centrum Mmiasta. Wtedy może i poszerzanie mostu nie było by potrzebne, bo to przez TIRy korkuje się most.
Co do udogodnień dla rowerzystów i pieszych – ja jestem za!
Most owszem korkują ciężarówki ale miasto decydenci swoimi decyzjami o cięciach w komunikacji zbiorowej, likwidacji kolejowych przewozów pasażerskich, single w samochodach. Jeśli wierzyć statystykom 500 samochodów na 1000 mieszkańców to jakieś 20 tysięcy samochodów w gminie. Zaniechania w rozwoju zrównoważonego transportu, promowania, doprowadzają do korkowania miasta. I nic tu nie zmienią kolejne odcinki obwodnicy, poza wpompowaniem milionów najpierw w budowę potem w utrzymanie tej drogi gminnej.