Ruszają konsultacje „Planu Mobilności dla gminy Skawina”

Skawina_ratuszBurmistrz Miasta i Gminy Skawina zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych „Planu Mobilności dla gminy Skawina” –  dokumentu, określającego zakres działań mających na celu zmniejszenie zapotrzebowania na podróże samochodem i wybór transportu publicznego jako głównego środka transportu w codziennych podróżach.

Co to jest „Plan Mobilności”?

Plan Mobilności (PM) jest dokumentem, który określa zakres działań mających na celu zmniejszenie zapotrzebowania na podróże samochodem i wybór transportu publicznego jako głównego środka transportu w codziennych podróżach. Plany mobilności ustalają długoterminową strategię zarządzania oraz promowania zrównoważonego transportu poprzez konkretne, pozytywne działania. Realizacja założeń „Planu Mobilności dla gminy Skawina” pozwoli na zmniejszenie liczby podróży wykonywanych samochodem na rzecz przemieszczania się komunikacją zbiorową lub pojazdami przyjaznymi środowisku.

Organizacja konsultacji

Konsultacje dokumentu będą trwały do 31 października 2015 r. Opinie, uwagi i spostrzeżenia mieszkańcy mogą przedstawić za pomocą specjalnego formularza dostępnego w wersji elektronicznej na stronie internetowej (KLIKNIJ TUTAJ) lub papierowej – do pobrania w siedzibie Zespołu ds. Pozyskiwania Środków Zewnętrznych, ul. Rynek 12 (parter, wejście od ul. Krzywej).

Wypełniony formularz należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: [email protected] w formacie możliwym od edycji (doc., docx.), w tytule e-maila prosimy wpisać „Konsultacje społeczne Plan Mobilności” lub złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie, ul. Rynek 14.

Skawina_ratusz

Źródło:
UMiG Skawina

Fot.: Januszk57

10 response to "Ruszają konsultacje „Planu Mobilności dla gminy Skawina”"

  1. Przez: czytelnik Zamieszczono: 11 października 2015

    Obecny burmistrz Paweł Kolasa nie jest zwolennikiem pobierania opłat za parkowanie.- Musimy znaleźć inny sposób na wprowadzenie takiej organizacji, by z parkingów mogli korzystać ludzie chcący zrobić zakupy, coś załatwić w urzędzie.
    Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3929551,w-miescie-nie-bedzie-platnych-parkingow,id,t.html
    Jeśli to jest autoryzowana wypowiedź to zgroza. Innowacyjność w tym względzie jest fikcją, pouczanie i pilnowanie, dołożyć z kilka milionów do zatrudnienia kilkudziesięciu nowych Strażników Miejskich. jeszcze nigdy nie spotkałem wolnego miejsca do zaparkowania od czasu wprowadzenia “zmian”.

  2. Przez: turysta Zamieszczono: 6 października 2015

    Ciężka praca czeka tych którzy będą chcieli ucywilizować to niby miasto. Przejeżdżam czasem przez to coś, rzadko spotyka się gdzieś tylu buraków przeganiających rowerzystę z drogi klaksonem. Gdzie wy macie drogi dla rowerów?

  3. Przez: dp Zamieszczono: 21 września 2015

    By autobusy poza godzinami szczytu nie woziły powietrza, bo gminy na to nie stać – dodaje burmistrz Najder. ZIKiT
    http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3121172,gmina-nie-ma-srodkow-na-wozenie-powietrza,id,t.html
    Niestety następca w osobie vice burmistrza ma taki sam stosunek do komunikacji autobusowej.
    http://zelczyna.pl/kontrowersje-zamiast-wzmocnien-autobusow-ciecia/
    Tak jak szkolnictwo nie jest dochodowe, również transport publiczny nie jest i wymaga ciągle zwiększania nakładów by zachować minimalne standardy.

    • Przez: Janek Zamieszczono: 30 września 2015

      @dp poczytaj sobie na stronie urzędu mobilność gminy skawina str. 74 dotycząca właśnie komunikacji. to jest żenujące gdzie gmina ma mieszkańców. ściągnij sobie i poczytaj dowiesz się że proponuje się likwidację 223 a mają przejąć pociągi, 235 będzie kursowała tylko do SKA, 213 pojedzie z Ochodzy przez Krzęcin do SKA, a co z Borkiem Szlacheckim a co z Zelczyną nie dajcie się zwieść obietnicami i pociągami czy my mieszkańcy którzy płacimy podatki i to nie małe nie możemy mieć wyboru co do jazdy. Gdzie w tym wszystkim jest system transportu ile ma być tych pociągów?! To co gmina próbuje nam wcisnąć to jest nieporozumienie.
      http://www.gminaskawina.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=12015&menu_id=0

  4. Przez: parkingowy Zamieszczono: 21 września 2015

    Płatne parkowanie będzie wywoływać najwięcej emocji a to jedna z metod zwiększenia aktywności fizycznej mieszkańców. Lobby samochodowe zawłaszczyło cała przestrzeń miasta łącznie z chodnikami budowanymi dla pieszych.
    Martwi mnie fakt zamiany boisk szkolnych na parkingi dla kadry nauczycielskiej. Wjeżdżanie do Parku Miejskiego samochodami przez decydentów,pracowników CKiS(bo nie zawsze uzasadnione), Policję, Straż Miejską, bo to pokazuje w jakim miejscu jesteśmy ze świadomością. Na tych osobach w dużej mierze będzie spoczywać działanie miękkie. Jak nałogowy palacz przekona innego palacza do porzucenia nałogu gdy sam pali.

  5. Przez: grześ Zamieszczono: 21 września 2015

    str 17
    Ponad 10% osób wybierających codziennie samochód wskazuje na brak dobrej oferty transportu zbiorowego lub systemu ścieżek rowerowych.
    Powód codziennego wyboru samochodu do miejsc zlokalizowanych na terenie miasta – niezbędny do pracy 54.62%. To chyba żart ze strony ankietowanych, parę tysięcy ludzi potrzebuje wykorzystywać samochód do pracy.
    Zapewne po wprowadzeniu stref płatnego parkowania tysiące z nich porzuci pracę 🙂

  6. Przez: miejscowy Zamieszczono: 20 września 2015

    …Platformą współpracy z UMWM, Gminą Kraków oraz innymi interesariuszami może być Stowarzyszenie Metropolia Krakowska, mające na celu integrację Gmin aglomeracji krakowskiej dla celów ZIT…
    Gmina nie poradzi sobie z tematem bo nie posiada odpowiednio wykształconych kierunkowo w zakresie transportu urzędników. Komunikacja autobusowa z roku na rok jest okaleczana i ilość kursów oraz trasy, zależą wyłącznie od kaprysu decydentów. Zwykle tnie się kursy tam gdzie znajduje się mniejszy elektorat wyborczy. Niestety dokładnie powiązano polityką partyjną z transportową na każdym szczeblu władzy.

  7. Przez: zrównoważony Zamieszczono: 19 września 2015

    Zarządzanie mobilnością obejmuje również działania towarzyszące, nie inwestycyjne (tzw. miękkie), obejmujące między innymi:
    I tu wymieniono szereg działań od których w zasadzie powinno się zacząć. Realizacja planu to prawdziwa rewolucja w myśleniu i choć bardzo się staram to nie widzę wśród rządzących osób nadających się na przywódców tej rewolucji.

  8. Przez: czytelnik Zamieszczono: 19 września 2015

    Jest plan poparty analizą zachowań mieszkańców i preferowanych przez nich środków transportu. Podstawowe pytanie jakie należy zadać, czy gminę stać na jego realizację i kto miałby to wdrażać? Jeśli nie zmieni się podejście decydentów do transportu zbiorowego, to będzie to tylko zapis na papierze a ludzie dalej będą tracić czas stojąc w korkach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.