Ruszyliśmy z nową inicjatywą „Zapytaj Burmistrza”. Zapraszamy do zadawania pytań Burmistrzowi

question-icon-1147668-mTworzymy dział „Zapytaj Burmistrza”. Zapraszamy do przesyłania do naszej redakcji pytań skierowanych do Burmistrza Miasta i Gminy Skawina. Zebrane pytania będziemy cyklicznie przekazywać Burmistrzowi w celu ustosunkowania się przez Urząd do nich. Następnie na naszej stronie publikować będziemy zarówno pytania internautów, jak i odpowiedzi ze strony Urzędu.

Możecie Państwo zadawać pytania dotyczące pracy i organizacji urzędu, planów, problemów, a także strategii rozwoju gminy, kwestii dotyczących oświaty, stanu infrastruktury, wydatków gminy, itp. czyli dotyczących dowolnej sfery działalności Burmistrza Miasta i Gminy Skawina, Urzędu oraz Gminy.

Może być to dobry sposób na komunikację między mieszkańcami a władzą, jednocześnie pozwoli on włodarzom na poznanie największych bolączek mieszkańców gminy Skawina.

Zapraszamy i zachęcamy do przesyłania pytań:  redakcja@infoskawina.pl

Nie wymagamy podawania pełnych danych osobowych i takich też nie będziemy nikomu przekazywać, ani publikować na stronie. Wystarczy samo imię czy nick/pseudonim.

Można też zadawać pytania w komentarzach poniżej.

13 response to "Ruszyliśmy z nową inicjatywą „Zapytaj Burmistrza”. Zapraszamy do zadawania pytań Burmistrzowi"

  1. Przez: oś Zamieszczono: 13 marca 2015

    Ukazało się opracowanie, dotyczące ochrony drzew w naszej gminie. W wystąpieniu pokontrolnych zawarte jest szereg uwag i sugestii dotyczących pracy ROŚ, wydawanych decyzji odnośnie wycinki drzew, prowadzonych nasadzeń, ponoszonych opłat.
    Pytanie kto i kiedy zajmie się tematem wycinanych drzew w mieście i powstrzyma ten armagedon?
    Dlaczego w BIP zakładka Środowisko, brakuje wielu informacji dotyczących środowiska a ostatnie wpisy pochodzą z 2010 roku?
    NIK o ochronie drzew przy realizacji inwestycji w miastach
    http://www.nik.gov.pl/najnowsze-informacje-o-wynikach-kontroli/nik-o-ochronie-drzew-przy-realizacji-inwestycji-w-miastach.html

  2. Przez: czytelnik Zamieszczono: 18 lutego 2015

    Ponadto w bieżących kontaktach z mieszkańcami chcę stworzyć dwie platformy “Poinformuj nas” i “Naprawmy to”. Pierwsza – dedykowana różnym niepokojącym zjawiskom zaobserwowanym przez mieszkańców, druga zaś stworzona bezpośrednio na potrzeby awarii, remontów, uszkodzeń dróg itp.
    Pytanie do Burmistrza – kiedy doczekamy się realizacji?

  3. Przez: Obywateeel Zamieszczono: 13 lutego 2015

    Witam mam pytanie kiedy odpowiednie organy przystąpią do restrukturyzacji albo likwidacji Straży Miejskiej w Skawinie? Myślę, że liczyło by się to z wysokim poparciem społecznym. Budżet przeznaczony na Straż Miejską przenieść na policję. Zrobić dodatkowe patrole policji. Tak wszyscy wiemy, że Straż Miejska służy tylko i wyłącznie do dawania mandatów i uprzykrzania życia społeczeństwu.

  4. Przez: andrzej Zamieszczono: 1 lutego 2015

    Mam pytanie do P. Rzepisko – czy podjął jakieś kroki w kierunku darmowych przejazdów MPK dla uczniów czy był to tylko chwyt wyborczy.

  5. Przez: SKA Zamieszczono: 29 stycznia 2015

    Przewidywana do realizacji w latach 2012-2016 budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki zakończy się rok później.
    Łącznica jest ważnym elementem tworzonej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA). Skróci m.in. czas przejazdu z Krakowa do Skawiny. – Oznacza to skrócenie czasu jazdy na tej trasie nawet o 17 minut w porównaniu z aktualnymi rozkładami jazdy.
    Trasa Sędziszów – Kraków Główny – Podbory Skawińskie

    Czy powstał już plan zmiany organizacji ruchu samochodowego w mieście i gminie?

  6. Przez: zrównoważony Zamieszczono: 27 stycznia 2015

    Czy burmistrz dostrzega potrzebę poprawy komunikacji zbiorowej, zwiększenia ilości kursów autobusów między Skawiną a Krakowem? W budżecie na rok 2015 trudno dostrzec zmiany polityki prowadzonej przez jego poprzednika. Czy w dalszym ciągu mieszkańcy pozostawieni bez wyboru środka transportu będą musieli korzystać z dojazdów busami, których stan techniczny, kultura kierowców pozostawia wiele do życzenia. W jaki sposób chce zachęcić mieszkańców gminy do rezygnacji z dojazdów samochodem do tak zatłoczonego miasta jakim jest Skawina?

  7. Przez: skawiński smog Zamieszczono: 26 stycznia 2015

    Plan gospodarki nieskoemisyjnej dla Gminy Skawina
    Realizacja projektu umożliwi aktualną ocenę stanu powietrza naszej Gminy. Dodatkowo analizie zostanie poddana gospodarka energetyczna Gminy.

    Czy w UMiG jest osoba zajmująca się energetyką, poprawą efektywności gospodarki? Czy znane jest zużycie i koszt mediów w poszczególnych obiektach użyteczności publicznej?
    Koszty mediów to niebagatelna kwota wydatków nie tylko w budżecie domowym, każdy z nas stara się ograniczyć do niezbędnego minimum zużycie mediów. Jak wygląda polityka energetyczna w UMiG, minimalizowania zużycia energii elektrycznej, centralnego ogrzewania, wody pitnej, gazu.
    Pytanie dotyczy wszystkich obiektów urzędu, szkół, przedszkoli, obiektów sportowych, bibliotek, muzeów itd.

  8. Przez: S.H.O.W. Zamieszczono: 23 stycznia 2015

    Oto moje zapytanie:
    jakim kluczem dobierane są przedsiębiorstwa wymienione na stronie UMiG Skawina:
    http://www.gminaskawina.pl/index.php?option=18&action=articles_show&art_id=203&menu_id=91&page=7
    Czy jest to wysokość wpływu z podatków do kasy gminy, ilość zatrudnianych osób, czy po prostu przypadkowy wpis z „PanoramyFirm” z np. 1999 roku?
    Od wielu lat obserwuję kompletny zastój w treści tej strony, a mam wrażenie że ilość i znaczenie przedsiębiorstw w naszej gminie zmienia się?
    Proszę o wskazanie osoby odpowiedzialnej za taki stan rzeczy.
    Mam nadzieję, że nie będzie Pan lekceważył spraw dotyczących promocji i biznesu w naszej gminie, jak miał to w zwyczaju Pan Adam Najder.

  9. Przez: Emil Nowak Zamieszczono: 21 stycznia 2015

    Wspaniała inicjatywa. Nie darze Pana szacunkiem (Pan wie dlaczego) ale pytanie mogę zadać. Pytanie czy odpowiedź będzie zrozumiała.

    Panie Burmistrzu proszę nam wytłumaczyć jak to możliwe, że za rządów Pana poprzednika Pana Adama Najdera dochodziło do bardzo dziwnych sytuacji na styku pomiędzy firmami usługowymi a Urzędem Miasta. Czy to prawda że aby dostać kontrakt w mieście trzeba odprowadzić odpowiednią opłatę na fundusz emerytalny urzędników miejskich. Czy opisane poniżej sytuacje miały miejsce? Czy w podobny sposób będzie funkcjonować urząd za Pana rządów? Jakie zamierza Pan wprowadzić usprawnienia w dzialaniu urzędu aby nie dochodziło do tak patologicznych sytuacji? Kiedy zamierza Pan opublikować pełny rejestr Umów uwzględniający wartości podpisanych Umów z podmiotami w wersji edytowalnej?

    Informacja z komentarzy do artykułu na portalu: http://www.wyboryskawina.pl/blog/109/41/Rada-Przedsiebiorczosci.html
    Poniżej jedna z wypowiedzi opisująca stan na podstawie rejestru Umów.

    Według mojej wiedzy na podstawie rejestru Umów firma ZELPIG podpisała tylko 28 umów w tym 4 na podstawie wygranego przetargu. Analiza rejestru umów każe wspomnieć że firma od wymiany żarówek jest dopiero na 4 miejscu wśród najlepszych wykonawców urzędy miasta, przepraszam jak by to powiedział Pan Tadeusz, wśród firm posiadających najlepsze referencję na wymianę żarówek. Niekwestionowanym liderem rankingu najlepszych firm jest firma WOŹNIAK (coś tam coś) podpisała z Urzędem Miasta tylko 97 umów w tym aż 6 umów na podstawie przetargu (zamówienia publicznego), pozostałe 91 umów zakładam że zostały im zlecone na podstawie dobrych referencji. Ponieważ jak Pan Tomasz wspomniał wartość każdej z tych Umów była poniżej progu wymagalnego do ogłoszenia postępowania przetargowego. Pytanie jak się do tego ma Ustawa o Zamówieniach Publicznych, czy przypadkiem zamówienia do jednej firmy nie powinny się sumować? Jeżeli dobrze liczę to w latach 2013 – 2014 średnio co 8 dni była podpisywana umowa z tą firmą. Jeżeli ta firma jest tak dobra to może można by z nią podpisać Umowę, zbiorczą na świadczenie usług, albo jakiś ryczałt. Na miejscu drugim firm posiadających referencję jest firma FRANCO (ktoś tam ktoś) która podpisała tylko 43 umowy, za to aż 14 z tych umów pozyskała na podstawie przetargu. Na miejscu trzecim jest firma ZBIS jedynie 30 umów w tym 2 na podstawie postępowania przetargowego. Wszystkie firmy z podium to firmy obracające się w szeroko rozumianych usługach budowalnych. Na miejscu czwartym jest wspomniana przez Pana Tomasza firma od żarówek. Najbardziej jajcarskie jest w tym wszystkim to że najwięcej Umów na zrobienie czegoś fajnego podpisuje Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej IGK, w latach 2013-2014 ten wydział podpisał 788 umów (średnio 1,3 umowy w każdym dniu roboczym) z tego 667 umów było podpisane bez ogłaszania przetargu a tylko 121 umów było podpisanych na podstawie postepowania przetargowego. Jeżeli w magicznej tabelce mielibyśmy wartość popisanych umów to wtedy moglibyśmy naprawdę mówić o skali problemu. W zestawieniu można też zauważyć dzielenie zamówień na dwa mniejsze, np. 19.03.2013 został podpisana umowa z firmą SOPEL na zakup wiaty przeszklonej, oraz w tym samym dniu z tą sama firmą umowa na zakup wiat autobusowych, stawiam orzeszki ziemne że gdybyśmy przeglądnęli te dwie Umowy to ich suma byłaby większa niż niezbędna do przeprowadzenie postępowania przetargowego. Mam nadzieje że nowy burmistrz, kimkolwiek on nie będzie wprowadzi pełną transparentność w tej materii.

    • Przez: mala Zamieszczono: 24 stycznia 2015

      ma Pan prosta odpowiedz dlaczego b.Burmistrz uporczywie uchylal sie od wykazania pelnego rejestru umow…

  10. Przez: M. Zamieszczono: 21 stycznia 2015

    Dlaczego burmistrz oddał całą władzę w ręce zastępców i ( przede wszystkim ) p. sekretarz gminy? Na wszystkie przetargi/spotkania wysyłani są zastępcy a sprawy kadrowe w urzędzie zostały przekazane pani sekretarz – anty-wzorowi kultury osobistej i dobrego wychowania.
    Dlaczego więc pan Kolasa kandydował na burmistrza skoro oddał całą władzę? ?aki jest sens utrzymywać figuranta? Złośliwie można stwierdzić, że dla pieniędzy i 4-lo letnich wakacji.

  11. Przez: elka Zamieszczono: 21 stycznia 2015

    Witam
    Mam pytanie? Autobus szkolny nie kursował wcześniej na ul.Piastowską i żwirową ponieważ nie pozwalało na to ograniczenie tonażu na moście który łączy ul.tyniecką z w/w ulicami.W tym momencie most jest oddany do użytku .Jeżdżą samochody ciężarowy które nie powinny wjeżdżać na most (stosując się do tonażu który jest na tablicy informacyjnej)Dlaczego więc autobus szkolny nie może wjeżdżać na ul. Piastowską i żwirową skoro są działki które należą do urzędu Miasta i Gminy gdzie autobus może spokojnie wjechać i zabierać dzieci które uczęszczają do szkoły podstawowej. Bardzo proszę o rozpatrzenie tej sytuacji ponieważ wszystko opiera się na młodych ludziach którzy dorastają, a w przyszłości będą naszą podporą w dalszych wyborach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *