Składy komisji Rady Miejskiej w Skawinie (TABELA)
Przedstawiamy Państwu graficznie, w których komisjach zasiadają poszczególni radni RM w Skawinie. Każdy z radnych zasiada w dwóch lub trzech komisjach (nie wliczając Przewodniczącego RM) z ośmiu istniejących. Niektórzy pełnią również dodatkowe funkcje przewodniczących oraz wiceprzewodniczących komisji.
Zgodnie z par. 39 Regulaminem Rady Miejskiej Gminy Skawina:
1. Do zadań wspólnych komisji stałych należy:
a) opiniowanie i rozpatrywanie spraw przekazywanych przez Radę, Burmistrza oraz przedkładanych przez członków komisji,
b) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą, przygotowywanie projektów uchwał oraz opiniowanie projektów przedstawionych przez inne uprawnione organy,
c) ocena wykonywania uchwał Rady przez Burmistrza oraz podległe mu jednostki organizacyjne w zakresie właściwości komisji,
d) ocenianie działalności Burmistrza w zakresie właściwości komisji
6. Przewodniczący komisji jest każdorazowo obowiązany do poinformowania mieszkańców o terminie, miejscu i programie posiedzenia komisji na 5 dni przed tym posiedzeniem z wyjątkiem posiedzeń komisji zwołanych na dzień sesji. Informacja będzie umieszczona na tablicy usytuowanej na zewnątrz budynku.
Paragraf 40 Regulaminu RM stanowi, że:
2. W posiedzeniach komisji mogą brać udział mieszkańcy Gminy (z wyjątkiem posiedzeń Komisji Rewizyjnej, podczas których dokonywane są czynności kontrolne).
7. Z każdego posiedzenia komisji sporządza się protokół. Formę protokołu ustala się stosując odpowiednie postanowienie regulaminu dotyczące sporządzenia protokołu z posiedzenia Rady.
W par. 45 Regulaminu jest mowa o tym, że:
2. Radni wykonują swoje funkcje społeczne. Na zasadach ustalonych w odrębnej uchwale Rady radnym przysługują diety. Nie dotyczy to udziału w pracach klubów radnych.
Poniżej treść uchwały dotyczącą ustalania diet, którą udało nam się znaleźć jako najbardziej aktualną dostępną w BIP:
Za udział w pracach Rady i jej komisjach Radni otrzymują miesięczne diety obliczane na podstawie powyższej uchwały. Wysokość diety jest zróżnicowana w zależności od pełnionej funkcji i członkostwa w dwóch lub trzech komisjach.
Wysokość diet:
- Przewodniczący Rady 1766,44 zł;
- Wiceprzewodniczący Rady 1324,83 zł;
- Przewodniczący Komisji 1214,43 zł lub 1302,75 zł (członek 3 kom.);
- Z-ca Przewodniczącego Komisji 993,62 zł lub 1081,94 zł (członek 3 kom.);
- Radny bez funkcji 883,22 zł lub 971,54 zł (członek 3 kom.)
Na stronie BIP i gminaskawina.pl ukazały się już informacje dotyczące pełnionych dyżurów przez Przewodniczącego RM w Skawinie. Podano również dane kontaktowe:
Przewodniczący Rady Miejskiej w Skawinie
- mgr Witold GRABIEC
Dyżury: Biuro Rady Miejskiej w Skawinie, Rynek 2, pok.4, tel. (12) 277-01-98
poniedziałek od godz.15:00 do godz.17:00
środa od godz. 9:00 do godz.10:00
e-mail: [email protected]
- Antoni BYLICA
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Skawinie
piątek 9.00 – 10.00 - Ryszard MAJDZIK
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Skawinie
czwartek 15.00 – 16.30 - mgr Ewa MASŁOWSKA
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w Skawinie
wtorek 9.00 – 10.00
KOMISJA SPRAW OBYWATELSKICH
pełni dyżur w każdy ostatni poniedziałek miesiąca w godz. 16.30 – 17.30 w Biurze Rady Miejskiej – Rynek 2, pok. 2 (sala obrad).
Tabela przedstawiająca udział radnych w poszczególnych komisjach stałych Rady Miejskiej w Skawinie (kliknij tabelę aby powiększyć):
P(P – przewodniczący komisji, WP – wiceprzewodniczący komisji)
oprac. infoskawina.pl na podstawie danych zawartych w BIP
Przypominamy.
Kompetencje Rady Miejskiej w sposób bezpośredni wynikają z “Ustawy o samorządzie gminnym” z dnia 8 marca 1990r. ( tekst jednolity Dz. U. Nr. 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.)
Rada Miejska jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie. Rada obraduje na posiedzeniach plenarnych zwanych sesjami. O terminie, miejscu i programie sesji zawiadamia się mieszkańców Gminy przez rozplakatowanie informacji. Sesje z reguły odbywają się w Pałacyku „Sokół” w Skawinie, ul. Mickiewicza 7.
Do wyłącznej właściwości Rady należy m.in.:
- uchwalenie statutu Gminy,
- ustalenie wynagrodzenia Burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działania,
- powoływanie i odwoływanie Skarbnika Gminy, który jest głównym księgowym budżetu oraz Sekretarza Gminy – na wniosek Burmistrza,
- uchwalanie budżetu Gminy,
- rozpatrywanie sprawozdania z budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
- uchwalanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wprowadzanie do nich zmian,
- uchwalanie programów gospodarczych,
- podejmowanie uchwał w sprawie podatków i opłat,
- podejmowanie uchwał w sprawach: Herbu miasta, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,
- nadanie honorowego obywatelstwa Gminy,
- wydawanie przepisów porządkowych, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego.
Rada decyduje o najważniejszych sprawach dotyczących funkcjonowania miasta i gminy, m.in. o gospodarowaniu majątkiem gminy, inwestycjach, ochronie środowiska, gospodarce komunalnej, współpracy z innymi gminami, kulturze i ochronie zabytków, bezpieczeństwie i porządku publicznym, edukacji, rozwoju sportu.
Czy przewodniczący komisji mogą się pochwalić znajomością obszaru działania komisji?
Niestety nie. Przewodniczący jak ich zastępcy w większości nie mają o tym pojęcia.
Należą jednak do PIS i to wystarcza aby brać pieniądze za funkcję.Trzeba naprawdę być bezkrytycznym. Kpina jak całe wybory.
PiS wziął wszystkie komisje. Nic nie popuścili. A Najder z burmistrza został szeregowym radnym.
Czyli PiS nawet w komisji rewizyjnej musi mieć przewodniczacego? A gdzie dobre obyczaje? Czy to nie powinien być ktoś z opozycji? No to nastał “czas na zmiany”.
A pochówku w alei zasłużonych, na cmentarzu komunalnym?