Usterka nr 43 – Problem z rejestracją w Przychodni Zdrowia w Skawinie [AKTUALIZACJA]

[AKTUALIZACJA 4.02.2019 r.] W skrzynce kontaktowej redakcji („Usterki w gminie Skawina”) pojawiło się kolejne zgłoszenie usterki z terenu gminy Skawina. Czterdziestą trzecią z nich jest przesłane przez naszego Czytelnika zgłoszenie dotyczące problemów z rejestracją w Przychodni Zdrowia w Skawinie. Zdaniem mieszkańca, „Niejednokrotnie połączenie z rejestracją kończy się fiaskiem i trzeba osobiście przyjść do Przychodni, gdzie można usłyszeć „na dzisiaj już nie ma miejsca…” W przypadku chorego dziecka jest to bardzo poważny problem, zwłaszcza że obecna sytuacja pogodowa nie sprzyja wychodzenia z chorym dzieckiem.”. Poniżej pełna treść usterki, którą przekazaliśmy m.in. do Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie oraz Przychodni Zdrowia w Skawinie z prośbą o interwencję. Liczymy na szybką reakcję i odpowiedź, którą opublikujemy na łamach portalu.

Treść usterki nr 43 z dnia 20 grudnia 2018 r. (pisownia oryg.):

Dzień dobry
Bardzo proszę o interwencję w sprawie problemu z próbami dodzwonienia się do rejestracji w Przychodni Zdrowia w Skawinie.
Niejednokrotnie połączenie z rejestracją kończy się fiaskiem i trzeba osobiście przyjść do Przychodni, gdzie można usłyszeć „na dzisiaj już nie ma miejsca…”
W przypadku chorego dziecka jest to bardzo poważny problem, zwłaszcza że obecna sytuacja pogodowa nie sprzyja wychodzenia z chorym dzieckiem.
Bardzo proszę o potraktowanie sprawy poważnie, jednocześnie proszę o zachowanie anonimowości.
Z poważaniem

Gdy otrzymamy odpowiedź z Urzędu i Przychodni Zdrowia, zostanie ona opublikowana w tym artykule jako AKTUALIZACJA.

Aktywny Obywatel – Poinformuj Nas / Naprawmy To?

Niniejszym przekazujemy to zgłoszenie / usterkę do Urzędu Miasta i Gminy Skawina z prośbą o odpowiedź na interwencję / informację zwrotną.

info-icon-1-1010493-m

Informujemy również, że mieszkańcy mogą zgłaszać te usterki do swoich radnych, którzy są reprezentantami mieszkańców i przedstawicielami władzy lokalnej. I może już to czynią. Bowiem obok kierowanych przez nas zgłoszeń w ramach systemu usterkowego – tak samo radni powinni interweniować w sprawach zgłaszanych mieszkańców.

Przypomnijmy. Do podstawowych czterech funkcji radnego należą:

  • utrzymanie stałej więzi z mieszkańcami i ich organizacjami,
  • uczestniczenie w pracach rady i jej komisji oraz innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany,
  • wybór przewodniczącego rady,
  • reprezentowanie wyborców w radzie gminy i w innych instytucjach samorządowych oraz troszczenie się o ich sprawy.

___

Jednocześnie czekaliśmy (to już właściwie ponad 4 lata!) na spełnienie jednej z obietnic Burmistrza (wówczas kandydata na to stanowisko) Pawła Kolasy złożonej mieszkańcom w kampanii wyborczej 2014 r., a konkretnie utworzenie przez UMiG Skawina systemu zgłoszeń / platform kontaktowych „POINFORMUJ NAS” i „NAPRAWMY TO”:

Nie doczekaliśmy się. Ale być może burmistrz Norbert Rzepisko podejmie inicjatywę i trud zorganizowania w Urzędzie takiego pomysłu (platformy) zgłoszeń usterek i usprawnień?

AKTUALIZACJA (20 stycznia 2019 r.):

Po pierwsze, po opublikowaniu tej usterki, na naszym profilu Facebook wywiązała się gorąca dyskusja:

Z kolei 16 stycznia 2019 r. z Wydziału Edukacji i Zdrowia Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie, otrzymaliśmy takiego e-maila:

ED.4456.1.6.2019     16.01.2019 r.

Szanowni Państwo

Odpowiadając na maila z dnia 5 stycznia 2019 r. z prośbą o interwencję w sprawie problemów występujących z dodzwonieniem się do rejestracji Przychodni Zdrowia w Skawinie, pragnę poinformować, że Przychodnia jest placówką która nie wchodzi w skład struktury Gminy i jej nie podlega. Gmina nie ma wpływu na sprawność funkcjonowania rejestracji telefonicznej czy też internetowej. Ze swej strony mając na uwadze wagę problemu – podobnie jak Państwo – zwrócimy się do Dyrektora Przychodni Zdrowia Pana Bogusława Witkowskiego z prośbą o wyjaśnienie problemu i podjęcie działań zmierzających do jego rozwiązania.

Z poważaniem

Marek Marzec

Kierownik WEZ UMiG w Skawinie

tel. 12 2770143

kom. 660627893

e-mail: ezik@um.skawina.net

Zatem czekamy na reakcję Dyrekcji Przychodni Zdrowia oraz jej odpowiedź.

Odpowiedź z Przychodni Zdrowia w Skawinie z 1 lutego 2019 r. na pismo z 5 stycznia 2019 r.:

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na Państwa maila informujemy, że Przychodnia dokłada wszelkich starań, by ułatwić pacjentom proces korzystania z usług medycznych. W celu ułatwienia dostępu do usług medycznych, oprócz rejestracji osobistej i telefonicznej, Przychodnia wprowadziła możliwość rejestracji internetowej. Informację na ten temat można znaleźć na naszej stornie internetowej www.przychodnia.skawina.pl w zakładce „Rejestracja Internetowa”.

Okresowe utrudnienia w dostępie do lekarza wynikają z momentów zwiększonej zachorowalności. W miarę posiadanych możliwości Przychodnia stara się w takich sytuacjach minimalizować powstający dla pacjentów dyskomfort .

Z poważaniem,
Przychodnia Zdrowia Skawina Sp. z o.o.

_____

Czas zweryfikuje, czy się coś poprawiło.

3 response to "Usterka nr 43 – Problem z rejestracją w Przychodni Zdrowia w Skawinie [AKTUALIZACJA]"

  1. Przez: Pyrek Zamieszczono: 8 lutego 2019

    W jakim celu zapytanie jest wysyłane do Urzędu skoro „portal” wie że Przychodnia jest niezależnym podmiotem od Gminy Skawina? Czy „portal” zna kompetencje gminy w zakresie zgłaszanej usterki?

    • Przez: InfoSkawina Zamieszczono: 9 lutego 2019

      W takim celu, żeby może gospodarz wiedział co i jak wygląda na jego „terenie”. Poza tym w dobrym tonie jest poinformować burmistrza gminy, jak sprawowana jest podstawowa opieka zdrowotna na jego terenie a może i jest dzięki temu szansa na polepszenie jej jakości, nawet jak to tylko może odbyć się poprzez delikatne zasugerowanie (jak wynika z odpowiedzi dyrektora wydziału edukacji/zdrowia w treści artykułu).
      Ponadto zapewne zna Pan niedawną sprawę, która ruszyła opinię publiczną: http://www.gminaskawina.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=15256
      Tam również prowadzono rozmowy i to na wyższym szczeblu z udziałem burmistrza miasta i gminy Skawina.
      Dlatego uważamy, że każdy pomysł zwiększający szansę powodzenia, jest godny uwagi, a za taki uznaliśmy właśnie pytanie do Burmistrza. Pozdrawiamy!

  2. Przez: czytelnik Zamieszczono: 8 stycznia 2019

    Rejestracja przez internet wymaga cierpliwości, działa bez większych problemów. Cała nasza rodzina korzysta z takiej formy. Niestety ilość osób do lekarza jest mocno ograniczona, zaledwie kilka osób na dany dzień. Nie zawsze na czas pojawia się informacja o braku lekarza w przychodni i próba kończy się niepowodzeniem. Lepiej sprawdzić telefonicznie, czy lekarz nie odwołał wizyt jeśli odwołał to kto go zastępuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *