Usterka nr 43 – Problem z rejestracją w Przychodni Zdrowia w Skawinie [AKTUALIZACJA]
[AKTUALIZACJA 4.02.2019 r.] W skrzynce kontaktowej redakcji („Usterki w gminie Skawina”) pojawiło się kolejne zgłoszenie usterki z terenu gminy Skawina. Czterdziestą trzecią z nich jest przesłane przez naszego Czytelnika zgłoszenie dotyczące problemów z rejestracją w Przychodni Zdrowia w Skawinie. Zdaniem mieszkańca, “Niejednokrotnie połączenie z rejestracją kończy się fiaskiem i trzeba osobiście przyjść do Przychodni, gdzie można usłyszeć “na dzisiaj już nie ma miejsca…” W przypadku chorego dziecka jest to bardzo poważny problem, zwłaszcza że obecna sytuacja pogodowa nie sprzyja wychodzenia z chorym dzieckiem.”. Poniżej pełna treść usterki, którą przekazaliśmy m.in. do Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie oraz Przychodni Zdrowia w Skawinie z prośbą o interwencję. Liczymy na szybką reakcję i odpowiedź, którą opublikujemy na łamach portalu.
Treść usterki nr 43 z dnia 20 grudnia 2018 r. (pisownia oryg.):
Dzień dobry
Bardzo proszę o interwencję w sprawie problemu z próbami dodzwonienia się do rejestracji w Przychodni Zdrowia w Skawinie.
Niejednokrotnie połączenie z rejestracją kończy się fiaskiem i trzeba osobiście przyjść do Przychodni, gdzie można usłyszeć “na dzisiaj już nie ma miejsca…”
W przypadku chorego dziecka jest to bardzo poważny problem, zwłaszcza że obecna sytuacja pogodowa nie sprzyja wychodzenia z chorym dzieckiem.
Bardzo proszę o potraktowanie sprawy poważnie, jednocześnie proszę o zachowanie anonimowości.
Z poważaniem
Gdy otrzymamy odpowiedź z Urzędu i Przychodni Zdrowia, zostanie ona opublikowana w tym artykule jako AKTUALIZACJA.
Aktywny Obywatel – Poinformuj Nas / Naprawmy To?
Niniejszym przekazujemy to zgłoszenie / usterkę do Urzędu Miasta i Gminy Skawina z prośbą o odpowiedź na interwencję / informację zwrotną.
Informujemy również, że mieszkańcy mogą zgłaszać te usterki do swoich radnych, którzy są reprezentantami mieszkańców i przedstawicielami władzy lokalnej. I może już to czynią. Bowiem obok kierowanych przez nas zgłoszeń w ramach systemu usterkowego – tak samo radni powinni interweniować w sprawach zgłaszanych mieszkańców.
Przypomnijmy. Do podstawowych czterech funkcji radnego należą:
- utrzymanie stałej więzi z mieszkańcami i ich organizacjami,
- uczestniczenie w pracach rady i jej komisji oraz innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub desygnowany,
- wybór przewodniczącego rady,
- reprezentowanie wyborców w radzie gminy i w innych instytucjach samorządowych oraz troszczenie się o ich sprawy.
___
Jednocześnie czekaliśmy (to już właściwie ponad 4 lata!) na spełnienie jednej z obietnic Burmistrza (wówczas kandydata na to stanowisko) Pawła Kolasy złożonej mieszkańcom w kampanii wyborczej 2014 r., a konkretnie utworzenie przez UMiG Skawina systemu zgłoszeń / platform kontaktowych „POINFORMUJ NAS” i „NAPRAWMY TO”:
Nie doczekaliśmy się. Ale być może burmistrz Norbert Rzepisko podejmie inicjatywę i trud zorganizowania w Urzędzie takiego pomysłu (platformy) zgłoszeń usterek i usprawnień?
AKTUALIZACJA (20 stycznia 2019 r.):
Po pierwsze, po opublikowaniu tej usterki, na naszym profilu Facebook wywiązała się gorąca dyskusja:
Z kolei 16 stycznia 2019 r. z Wydziału Edukacji i Zdrowia Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie, otrzymaliśmy takiego e-maila:
ED.4456.1.6.2019 16.01.2019 r.
Szanowni Państwo
Odpowiadając na maila z dnia 5 stycznia 2019 r. z prośbą o interwencję w sprawie problemów występujących z dodzwonieniem się do rejestracji Przychodni Zdrowia w Skawinie, pragnę poinformować, że Przychodnia jest placówką która nie wchodzi w skład struktury Gminy i jej nie podlega. Gmina nie ma wpływu na sprawność funkcjonowania rejestracji telefonicznej czy też internetowej. Ze swej strony mając na uwadze wagę problemu – podobnie jak Państwo – zwrócimy się do Dyrektora Przychodni Zdrowia Pana Bogusława Witkowskiego z prośbą o wyjaśnienie problemu i podjęcie działań zmierzających do jego rozwiązania.
Z poważaniem
Marek Marzec
Kierownik WEZ UMiG w Skawinie
tel. 12 2770143
kom. 660627893
e-mail: ezik@um.skawina.net
Zatem czekamy na reakcję Dyrekcji Przychodni Zdrowia oraz jej odpowiedź.
Odpowiedź z Przychodni Zdrowia w Skawinie z 1 lutego 2019 r. na pismo z 5 stycznia 2019 r.:
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na Państwa maila informujemy, że Przychodnia dokłada wszelkich starań, by ułatwić pacjentom proces korzystania z usług medycznych. W celu ułatwienia dostępu do usług medycznych, oprócz rejestracji osobistej i telefonicznej, Przychodnia wprowadziła możliwość rejestracji internetowej. Informację na ten temat można znaleźć na naszej stornie internetowej www.przychodnia.skawina.pl w zakładce „Rejestracja Internetowa”.
Okresowe utrudnienia w dostępie do lekarza wynikają z momentów zwiększonej zachorowalności. W miarę posiadanych możliwości Przychodnia stara się w takich sytuacjach minimalizować powstający dla pacjentów dyskomfort .
Z poważaniem,
Przychodnia Zdrowia Skawina Sp. z o.o.
_____
Czas zweryfikuje, czy się coś poprawiło.
W jakim celu zapytanie jest wysyłane do Urzędu skoro “portal” wie że Przychodnia jest niezależnym podmiotem od Gminy Skawina? Czy “portal” zna kompetencje gminy w zakresie zgłaszanej usterki?
W takim celu, żeby może gospodarz wiedział co i jak wygląda na jego “terenie”. Poza tym w dobrym tonie jest poinformować burmistrza gminy, jak sprawowana jest podstawowa opieka zdrowotna na jego terenie a może i jest dzięki temu szansa na polepszenie jej jakości, nawet jak to tylko może odbyć się poprzez delikatne zasugerowanie (jak wynika z odpowiedzi dyrektora wydziału edukacji/zdrowia w treści artykułu).
Ponadto zapewne zna Pan niedawną sprawę, która ruszyła opinię publiczną: http://www.gminaskawina.pl/index.php?option=16&action=news_show&news_id=15256
Tam również prowadzono rozmowy i to na wyższym szczeblu z udziałem burmistrza miasta i gminy Skawina.
Dlatego uważamy, że każdy pomysł zwiększający szansę powodzenia, jest godny uwagi, a za taki uznaliśmy właśnie pytanie do Burmistrza. Pozdrawiamy!
Rejestracja przez internet wymaga cierpliwości, działa bez większych problemów. Cała nasza rodzina korzysta z takiej formy. Niestety ilość osób do lekarza jest mocno ograniczona, zaledwie kilka osób na dany dzień. Nie zawsze na czas pojawia się informacja o braku lekarza w przychodni i próba kończy się niepowodzeniem. Lepiej sprawdzić telefonicznie, czy lekarz nie odwołał wizyt jeśli odwołał to kto go zastępuje.