Zmiana organizacji ruchu w związku z przebudową ronda w Skawinie (DK44)

Przebudowa obciążonego dużym ruchem skrzyżowania na granicy Krakowa i Skawiny na drodze krajowej nr 44 wchodzi w kolejny etap. Przypomnijmy, powstanie tam nowe rondo turbinowe, które ma usprawnić przejazd przez to miejsce. Ze względu na zaplanowane prace na początku listopada zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu.

– W Skawinie działamy od prawie dwóch miesięcy. Pierwsze prace w terenie zaczęliśmy pod koniec sierpnia, ale do tej pory były one prowadzone poza jezdnią. Zależało nam na tym, by maksymalnie ograniczyć utrudnienia w ruchu. Teraz wkraczamy jednak w kolejną fazę inwestycji. Z tego powodu konieczne jest niestety wprowadzenie zmian w organizacji ruchu. Dzięki temu będziemy mogli rozpocząć prace w śladzie ul. Krakowskiej – tłumaczy Leszek Radwan, kierownik projektu z Eurovia Polska.

Zmiany będą obowiązywać od środy, 3.11.2021 r, od godziny 5:00. Główny wykonawca inwestycji, Eurovia Polska, zamknie fragment ulicy Krakowskiej w Skawinie na odcinku od skrzyżowania z miejską obwodnicą do budynku nr 85b (około 150-200 metrów). Co ważne, zakaz wjazdu nie będzie dotyczyć komunikacji publicznej. Na prośbę mieszkańców Wykonawca zapewnił zachowanie obecnych tras linii autobusowych.

Dla pozostałych kierowców przygotowano dwie drogi objazdowe. Pojazdy o maksymalnej masie do 10 ton pojadą przez obwodnicę, ul. Chmielka i Przemysłową do wiaduktu kolejowego. Cięższe auta będą mogły zjechać z obwodnicy w stronę centrum Skawiny na wysokości ul. Energetyków.

Nowe rondo turbinowe powstaje w miejscu skrzyżowania ul. Skotnickiej w Krakowie, ul. Krakowskiej w Skawinie i obwodnicy tego miasta, którą przebiega droga krajowa nr 44. Ruch będzie się tam odbywać się po dwóch pasach. Inwestycja obejmuje także remont fragmentu ul. Wapowskiego. Powstaną nowe chodniki i ścieżki pieszo-rowerowe, zjazdy do posesji, a także zatoki oraz przystanki autobusowe. Rozbudowana zostanie również sieć gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie uliczne. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Źródło: EUROVIA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *