Komu Burmistrz Miasta i Gminy Skawina przyznał pomoc publiczną?

kontrola_jawnosc_watchdogZgodnie z ustawą o finansach publicznych, Burmistrz Miasta i Gminy Skawina (jak i inni wójtowie, burmistrzowie, prezydenci miast) ma obowiązek publikować co roku wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia, a także wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej. W BIP Gminy Skawina tych wykazów brak. W marcu zawnioskowaliśmy o ich uzupełnienie i podanie do publicznej wiadomości. Do dziś nie został wykonany nasz wniosek.

Co mówi prawo?

Ustawa o finansach publicznych stanowi, że

Art. 37. 1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego podaje do publicznej wiadomości w terminie:
1)    do końca miesiąca następującego po zakończeniu kwartału – kwartalną informację o wykonaniu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym kwotę deficytu albo nadwyżki, oraz o udzielonych umorzeniach niepodatkowych należności budżetowych, o których mowa w art. 60;
2)    o którym mowa w art. 38 – informację obejmującą:
a)    dane dotyczące wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego w poprzednim roku budżetowym, w tym kwotę deficytu albo nadwyżki,
b)    kwotę wykorzystanych środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2,
c)    kwotę zobowiązań, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4,
d)    kwoty dotacji otrzymanych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz kwoty dotacji udzielonych innym jednostkom samorządu terytorialnego,
e)    wykaz udzielonych poręczeń i gwarancji, z wymienieniem podmiotów, których gwarancje i poręczenia dotyczą,
f)    wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia,
g)    wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej.
2. Podanie do publicznej wiadomości wykazu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. f, nie narusza przepisów o tajemnicy skarbowej.”

___

W naszym wniosku do Urzędu Miasta i Gminy zawarliśmy dodatkowo prośbę, o udostępnienie tych danych publicznych w BIP Gminy Skawina w zakładce: http://bip.malopolska.pl/umigskawina/Article/id,17669.html oraz by przesłano je nam na adres redakcji w wersji przeszukiwalnej maszynowo (z możliwością zaznaczania i kopiowania danych za pomocą CTRL + F) wraz ze wskazaniem kwot oraz przyczyn (powodów/uzasadnienia) tychże (dotyczy ppkt. f i g) w latach od 2006-2015.

A jak to wygląda w BIP Gminy Skawina obecnie? (printscreen – stan na 2 czerwca 2016 r., godz. 7:00):

BIP_PomocPubliczna

 

Z przykrością musimy stwierdzić, że do dziś na nasz wniosek nie otrzymaliśmy odpowiedzi, o którą prosiliśmy.

Wobec powyższego w dniu wczorajszym wezwaliśmy Urząd do wykonania wniosku i wyznaczyliśmy przy tym dodatkowy 7-dniowy termin na odpowiedź.

Rygorem jest użycie stosownych kroków prawnych przewidzianych ustawą o dostępie do informacji publicznej oraz Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.

kontrola_jawnosc_watchdog

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *