Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego w Skawinie uruchomiony!

Informacja_infoJak informuje serwis gminny, Minister Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Miasta i Gminy w Skawinie funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP. Zapraszamy mieszkańców do budynku Rynek 14 (Dziennik Podawczy), gdzie  można uzyskać swój Profil Zaufany. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

Co to jest Profil zaufany ?

Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw i centralnej administracji rządowej). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.


Jak to zrobić?

Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP dostępnym pod adresemwww.epuap.gov.pl. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych (np. Urzędów) – bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej. Jest to łatwo dostępny i bezpieczny elektroniczny kanał udostępniania usług publicznych.
Profil zaufany ePUAP to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania (podpisywania). Posiadając nazwę użytkownika (login) i hasło oraz:

  • konto poczty elektronicznej (na które przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny)
    lub
  • telefon komórkowy (na który za pomocą SMS-a przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny),

obywatele mogą załatwić wiele spraw urzędowych – np. wysłać pismo do Urzędu Gminy, założyć firmę przez internet czy elektronicznie sprawdzić i opłacić składki ZUS.

 

W jaki sposób można założyć profil zaufany?

Z konta założonego na portalu ePUAP wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Musimy się w tej sprawie udać do Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie (w ciągu 14 dni od złożenia elektronicznego wniosku), gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe przed urzędnikiem który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego lub paszportu, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.

Sposób działania profilu zaufanego

Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Właściciel loguje się na stroniewww.epuap.gov.pl, wybiera usługę, którą chce zrealizować (np. wysłać pismo do Gminy), wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie wysyła wniosek do Urzędu. Profil Zaufany należy przedłużyć raz na 3 lata.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany, który mieści się w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie w Biurze Obsługi Mieszkańców, Rynek 14 (pokój nr 1).

info-icon-3-1010495-m

2 response to "Punkt Potwierdzania Profilu Zaufanego w Skawinie uruchomiony!"

  1. Przez: buktwa Zamieszczono: 2 czerwca 2016

    Ciekaw jestem ile spraw urząd załatwia tą drogą 😀 Wszystko powinno być możliwe do załatwienia przez ePUAP. Podpis elektroniczny nikogo dzisiaj nie powinien dziwić!!!

  2. Przez: ja już mam Zamieszczono: 2 czerwca 2016

    Dobrze, że Punkt Potwierdzający Profil Zaufany wreszcie powstał w Skawinie. Teraz trochę promocji i faktycznie nie trzeba będzie wychodzić z domu by załatwić pewne sprawy w urzędach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *